Guest Kraus vonBentinck Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Ik heb wel 1 probleem met de UC en dat is dat ik de boel wel in goede volgorde moet inschakelen omdat ik anders last krijg van schakelklikken en dan niet gewoon maar echt op straaljagersterkte; dat is me een keer overkomen toen de UC rechtstreeks naar de eindversterkers ging maar ook een keer toen hij tussen CD en voorversterker stond en ik de UC als laatste inschakelde; die klik (meer krijs) ontstaat dan naar mijn idee bij het schakelen naar een andere samplerate. Dat is erg niet fijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Nu kun je natuurlijk de "lastige" frequenties uit de muziek filteren (in de tale Kana Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Hoe komen mensen op het idee dat de gebruikte componenten niet goed zijn? Zowel de DAC als de ADC zijn van uitstekende AKM kwaliteit. De voeding ziet er netjes uit evenals het analoge gedeelte. Natuurlijk is er verbetering mogelijk, maar het is verre van slecht. dat is niet zo heel erg moeilijk, zelfs in cd spelers van enkele duizenden euro's zitten componenten van een dusdanig bedenkelijke kwaliteit dat hierdoor het geluid bepaald ondermaats blijft......................... Er zijn ook wel betere apparaten op de markt http://www.lake.com.au/Lake_Contour.htm Kost iets meer aardig overzichtje van de pro wereld http://mixonline.com/livesound/products/au...ker_processors/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
A_J Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 De "tonale balans wordt beter" - althans: de karakteristiek wordt rechter - op het meetpunt. Dat neem ik graag van je aan. Maar hoe staat het dan op alle overige punten in de luisterruimte? Op overige punten verbeterd het niet of wordt het slechter. Over het algemeen is er rondom de microfoon een sweetspot, kom je erbuiten dan heeft een EQ geen zin of een averechts effect. Als je EQ gebruikt kan dit de sweetspot kleiner maken. Door op verschillende plekken te meten rondom de luisterplek en te middelen kan de sweetspot worden vergroot. Maar dit hou je toch altijd? Iedereen plaatst, indien mogelijk, zijn luidsprekers op een optimale positie ten opzichte van de luisterplek. Kom je erbuiten dan verslechterd het geluid in een bepaalde mate. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Hoe komen mensen op het idee dat de gebruikte componenten niet goed zijn? Zowel de DAC als de ADC zijn van uitstekende AKM kwaliteit. De voeding ziet er netjes uit evenals het analoge gedeelte. Natuurlijk is er verbetering mogelijk, maar het is verre van slecht. dat is niet zo heel erg moeilijk, zelfs in cd spelers van enkele duizenden euro's zitten componenten van een dusdanig bedenkelijke kwaliteit dat hierdoor het geluid bepaald ondermaats blijft......................... Er zijn ook wel betere apparaten op de markt http://www.lake.com.au/Lake_Contour.htm Kost iets meer aardig overzichtje van de pro wereld http://mixonline.com/livesound/products/au...ker_processors/ Dat zijn toch eigenlijk wel heel andere dingen! Dat zijn active filters. Om een meerweg systeem mee aan te sturen. Dat is helemaal geil! Maar dan heb je ook heel wat meer versterkers nodig! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Nu kun je natuurlijk de "lastige" frequenties uit de muziek filteren (in de tale Kana Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Jongens, Mijn excuus ik heb het heel druk gehad. Ik ga nu serieus achter onze ruimte aan voor de Uc dag. Ik zit alleen met een probleem nog. Stoelen... hoe kom ik aan zoveel stoelen....... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Jongens, Mijn excuus ik heb het heel druk gehad. Ik ga nu serieus achter onze ruimte aan voor de Uc dag. Ik zit alleen met een probleem nog. Stoelen... hoe kom ik aan zoveel stoelen....... Groeten, Bas Ik kan er gemakkelijk vijf meebrengen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Jongens, Mijn excuus ik heb het heel druk gehad. Ik ga nu serieus achter onze ruimte aan voor de Uc dag. Ik zit alleen met een probleem nog. Stoelen... hoe kom ik aan zoveel stoelen....... Groeten, Bas Ik kan er gemakkelijk vijf meebrengen... Geweldig, zo komen we er wel Die huisbaas van mij is zo moeilijk te bereiken, maar ik ga morgen weer mijn best doen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 ...Dat zijn toch eigenlijk wel heel andere dingen! Dat zijn active filters. Om een meerweg systeem mee aan te sturen. Dat is helemaal geil! Maar dan heb je ook heel wat meer versterkers nodig! Groetjes Simon Dat snap ik ook wel, zijn meer de rijke neven van de DCX2496. Tis alleen leuk te zien wat daar allemaal geboden wordt (op specs doet Behringer het helemaal niet slecht). Maar zo'n BSS Minidrive, die al vanaf zo'n 1100 euro te koop is, moet toch best wel aardige mogelijkheden bieden (alleen geen digiral IO). Meerdere amps is toch geen probllem. Ik heb er zat (gepland). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Jongens, Mijn excuus ik heb het heel druk gehad. Ik ga nu serieus achter onze ruimte aan voor de Uc dag. Ik zit alleen met een probleem nog. Stoelen... hoe kom ik aan zoveel stoelen....... Groeten, Bas Ik kan er gemakkelijk vijf meebrengen... Geweldig, zo komen we er wel Die huisbaas van mij is zo moeilijk te bereiken, maar ik ga morgen weer mijn best doen. Groeten, Bas Als het echt heel moeilijk wordt of erg duur, dan is op een Zaterdag een uitwijkmogelijkheid naar de school in Oud-Beijerland altijd een mogelijkheid. Gratis en dus niet duur. We hebben daar vorige keer de boel keurig achtergelaten dus zijn we best nog een keer welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 Daar zijn iig zat stoelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 De UC is het best op zijn plaats tussen loopwerk en dac!. En hoe zit dat dan wanneer je een hybride cd speler hebt met analoge uitgangen en hybride versterker met analoge uitgangen? Ik heb geen idee wat je met hybride bedoelt maar als je analoog moet werken werk je analoog. Als je digitaal kan werken werk je digitaal. Tenzij de DAC van de UC beter is dan van je versterker. Deze: UNISON RESEARCH UNICO CD speler en UNICO versterker Deze producten zijn afgeleid van de SR1. De SR1 is de eerste hybride versterker van Unison Research. Het apparaat wordt nog steeds gemaakt en is bij de liefhebbers nog immer onvervangbaar in zijn soort. Om dit apparaat een wat goedkopere uitvoering te geven is de Unico (2 x 80 Watt) gemaakt. Waar de SR1 iets buizenachter klinkt, presteert de Unico iets beter in het gebied van snelheid en dynamiek. De Unico werd al vrij snel vergezeld van de Unico CD speler, die nu verkrijgbaar is in 2 versies: met en zonder upsampling (24/192). De Unico CD speler is ook een hybride ontwerp. Na de Dac volgt een buizenversterker trap, die weer gevolgd wordt door een fet-gestuurde uitgang. De Unico CD heeft echte gebalanceerde versterkeruitgangen, dus in feite heeft de speler 4 versterkeruitgangen. Het is een van de meest analoog klinkende cd spelers. Tja dit is duidelijk zo'n geval waarbij je je idd gaat afvragen of je er wel een digitaal apparaat tussen wil gaan zetten. Maar dat ga ik niet voor je bepalen! Dat zul je zelf moeten doen. Iemand ervaring met buizen en de UC? Dus conclusie: met een Unison Unico niet aan beginnen? Nu sta ik toch wel een beetje sceptisch tegenover een EQ. Maar ben er aan de andere kant ook wel nieuwsgierig naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 De UC is het best op zijn plaats tussen loopwerk en dac!. En hoe zit dat dan wanneer je een hybride cd speler hebt met analoge uitgangen en hybride versterker met analoge uitgangen? Ik heb geen idee wat je met hybride bedoelt maar als je analoog moet werken werk je analoog. Als je digitaal kan werken werk je digitaal. Tenzij de DAC van de UC beter is dan van je versterker. Deze: UNISON RESEARCH UNICO CD speler en UNICO versterker Deze producten zijn afgeleid van de SR1. De SR1 is de eerste hybride versterker van Unison Research. Het apparaat wordt nog steeds gemaakt en is bij de liefhebbers nog immer onvervangbaar in zijn soort. Om dit apparaat een wat goedkopere uitvoering te geven is de Unico (2 x 80 Watt) gemaakt. Waar de SR1 iets buizenachter klinkt, presteert de Unico iets beter in het gebied van snelheid en dynamiek. De Unico werd al vrij snel vergezeld van de Unico CD speler, die nu verkrijgbaar is in 2 versies: met en zonder upsampling (24/192). De Unico CD speler is ook een hybride ontwerp. Na de Dac volgt een buizenversterker trap, die weer gevolgd wordt door een fet-gestuurde uitgang. De Unico CD heeft echte gebalanceerde versterkeruitgangen, dus in feite heeft de speler 4 versterkeruitgangen. Het is een van de meest analoog klinkende cd spelers. Tja dit is duidelijk zo'n geval waarbij je je idd gaat afvragen of je er wel een digitaal apparaat tussen wil gaan zetten. Maar dat ga ik niet voor je bepalen! Dat zul je zelf moeten doen. Iemand ervaring met buizen en de UC? Dus conclusie: met een Unison Unico niet aan beginnen? Nu sta ik toch wel een beetje sceptisch tegenover een EQ. Maar ben er aan de andere kant ook wel nieuwsgierig naar. Maar dat ga ik niet voor je bepalen!Dat zul je zelf moeten doen. nogmaals Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 januari 2006 Report Share Posted 26 januari 2006 Jongens, Mijn excuus ik heb het heel druk gehad. Ik ga nu serieus achter onze ruimte aan voor de Uc dag. Ik zit alleen met een probleem nog. Stoelen... hoe kom ik aan zoveel stoelen....... Groeten, Bas Ik kan er gemakkelijk vijf meebrengen... Geweldig, zo komen we er wel Die huisbaas van mij is zo moeilijk te bereiken, maar ik ga morgen weer mijn best doen. Groeten, Bas Als het echt heel moeilijk wordt of erg duur, dan is op een Zaterdag een uitwijkmogelijkheid naar de school in Oud-Beijerland altijd een mogelijkheid. Gratis en dus niet duur. We hebben daar vorige keer de boel keurig achtergelaten dus zijn we best nog een keer welkom. en dan weer een paar grote speakers neerzetten..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Jongens, Mijn excuus ik heb het heel druk gehad. Ik ga nu serieus achter onze ruimte aan voor de Uc dag. Ik zit alleen met een probleem nog. Stoelen... hoe kom ik aan zoveel stoelen....... Groeten, Bas Ik kan er gemakkelijk vijf meebrengen... Geweldig, zo komen we er wel Die huisbaas van mij is zo moeilijk te bereiken, maar ik ga morgen weer mijn best doen. Groeten, Bas Als het echt heel moeilijk wordt of erg duur, dan is op een Zaterdag een uitwijkmogelijkheid naar de school in Oud-Beijerland altijd een mogelijkheid. Gratis en dus niet duur. We hebben daar vorige keer de boel keurig achtergelaten dus zijn we best nog een keer welkom. en dan weer een paar grote speakers neerzetten..... hou toch op met die rotzooi als je een goede installatie hebt heb je dat klote ding toch helemaal niet nodig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 een goede installatie verbetert nu eenmaal niets aan de ruimte waar hij staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 een goede installatie verbetert nu eenmaal niets aan de ruimte waar hij staat. De UC verbetert ook niets aan een goede installatie, wellicht dat je er wat akoestische problemen mee kan oplossen maar de neveneffecten zijn van dien aard dat "het middel wel eens erger dan de kwaal" kan zijn. Van wat ik ervan gehoord heb, is het voor mij zonneklaar dat de ingebouwde DAC onder de maat presteert. Nou, dan gebruik je die toch niet? Volgens mij is het gewoon 'angst' voor het onbekende. En natuurlijk angst voor het digitale... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Berend's reactie is wel leuk.. Of je nu een 'redelijk goede' of 'goede' installatie hebt, de pieken en dalen in de gemiddelde luisterruimte zijn niet mals.. Zelfs met behoorlijk basis materiaal is de output van de speakers al vrij recht, daar heb je geen B&W 800 of Thiel speakers voor nodig, of exotische versterkers. Ik vind het zo raar dat er over een DAC gepraat wordt terwijl het probleem van de luisterruimte astronomisch veel groter is! Het audiofiele Formule 1 team zal waarschijnlijk het materiaal van de handschoentjes van de coureur eerder als probleem zien dan de afgebroken wielophanging... Vreemde manier van denken hear soms Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Beter is het de luisterruimte aan te pakken. Zo is het en niet anders! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Iedereen weet dat je een architect, aannemer en akoestisch deskundige moet inschakelen bij het speciaal te bouwen huis alvorens je een setje van boven Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Iedereen weet dat je een architect, aannemer en akoestisch deskundige moet inschakelen bij het speciaal te bouwen huis alvorens je een setje van boven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Van wat ik ervan gehoord heb, is het voor mij zonneklaar dat de ingebouwde DAC onder de maat presteert. Is de DAC ondermaats, of de analoge trap die erachter hangt Mijn ervaring is dat de DAC op zich niet echt uitmaakt in geen enkel audioapparaat. Wel de daarachterliggende analoge trap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Van wat ik ervan gehoord heb, is het voor mij zonneklaar dat de ingebouwde DAC onder de maat presteert. Is de DAC ondermaats, of de analoge trap die erachter hangt Mijn ervaring is dat de DAC op zich niet echt uitmaakt in geen enkel audioapparaat. Wel de daarachterliggende analoge trap Dan zul jij hem direkt wel modificeren Wie weet Maar ik ga er eerst eens mee spelen. Als ik het zo al niks vind, gaat ie gewoon de deur uit, ongemodificeert natuurlijk Ik zil 'm zowiezo niet in het analoge pad hebben zitten. Ik probeer 'm als "roomcorrector" in het digitale gebied, dus tussen loopwerk en DAC. Dan hoeft ie z'n analoge trap niet te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 29 januari 2006 Report Share Posted 29 januari 2006 Beste Ruud, Het is dat ik echt nergens meer tijd voor heb dezer dagen, anders was ik naar Henk gegaan, en had ik er absoluut zeker geweldige resultaten behaald met de uc!. misschien komt dat ooit nog. Helemaal geen offence naar Henk toe, maar het is een ignewikkeld tool waar je mee moet weten om te gaan om echte resultaten te bereiken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts