Jump to content

Trek hem recht !

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Beste,

Ik zou de uc niet als dac willen gebruiken en ook neit tussen voor en eindtrap analoog. Ik wil alleen zijn processor kracht gebruiken. Digitaal tussen loopwerk en dac is eht verschil verwaarloosbaar klein. Je krijgt ietjes meer jitter in de digitale keten, maar da tis op te lossen door een loopwerk te nemen met een wordclock in mogelijkheid en de hele sectie vanuit wordclock te klocken. Zo doe ik het dus nu in combinatie met de Apogee PSX-100. Dan is er geen enkel compromise meer gedaan.

Groeten,

Bas

een goede installatie verbetert nu eenmaal niets aan de ruimte waar hij staat.

De UC verbetert ook niets aan een goede installatie, wellicht dat je er wat akoestische problemen mee kan oplossen maar de neveneffecten zijn van dien aard dat "het middel wel eens erger dan de kwaal" kan zijn.

Van wat ik ervan gehoord heb, is het voor mij zonneklaar dat de ingebouwde DAC onder de maat presteert.

waarom denk jij dat de dac van de UC onder de maat presteert?

heb je hem vergeleken met een andere dac ?

ik wel, ik heb de UC parallel aan mijn cd-speler gezet , en kon zodoende allebei de dac's vergelijken.

de dac van de UC is prima!

net zo goed als de dac van mijn HK,

en die is weer net zo goed als de dac van de north-star en van de JK en van de QUAD 99cdp.enz......

dus beste Ruud, ga de UC nou eens serieus beluisteren ergens , en oordeel dan pas over zijn kwaliteiten. :rolleyes:

Edited by erik klijnsmit

ik wel, ik heb de UC parallel aan mijn cd-speler gezet , en kon zodoende allebei de dac's vergelijken.

en die is weer net zo goed als de dac van de north-star en van de JK en van de QUAD 99cdp.enz......

dus beste Ruud, ga de UC nou eens serieus beluisteren ergens , en oordeel dan pas over zijn kwalitieten. :rolleyes:

Beste Erik,

Als je nu eens stopt met iedere keer dat ding bijna heilig te verklaren, het is gewoon een k*tding als je de interne dac gebruikt.

Over de optie die Bas heeft genoemd heeft, wil en kan ik niets zeggen maar ook daar heb ik weinig vertrouwen in. Ik laat me echter graag overtuigen.

Wat is er allemaal mis met die DAC dan?

dus beste Ruud, ga de UC nou eens serieus beluisteren ergens , en oordeel dan pas over zijn kwalitieten. :rolleyes:

Beste Erik,

Als je nu eens stopt met iedere keer dat ding bijna heilig te verklaren, het is gewoon een k*tding als je de interne dac gebruikt.

Over de optie die Bas heeft genoemd heeft, wil en kan ik niets zeggen maar ook daar heb ik weinig vertrouwen in. Ik laat me echter graag overtuigen.

niks.

die dac is prima,

en ik kan het weten want ik heb hem 1 op 1 vergeleken met de dac van mijn HK.

en ik hoorde geen verschil.

Beste Erik,

niks.

die dac is prima,

en ik kan het weten want ik heb hem 1 op 1 vergeleken met de dac van mijn HK.

en ik hoorde geen verschil.

Ok, maar ik vroeg het eigenlijk aan Ruud... :rolleyes:

Ik blijf erbij dat het niet nodig is om constant een apparaat af te kraken. Wil je geen Ultracurve, prima, maar loop dan niet constant te zeiken en ga lekker een ander onderwerp lezen in plaats van deze te vervuilen. <_<

Er zijn legio gebruikers die er tevreden mee zijn en graag over de ins en outs van de UC lezen zonder constant van dezelfde te moeten horen dat het apparaat niet zou deugen.

Ik heb dat berichtje van Ruud nog eens bekeken en daar staat een plaatje van een HDCD!

Kan dat uberhaubt (digitaal) door de UC?!

Ik heb me nooit verdiept in die HDCD techniek. Te zeldzaam en te ingewikkeld doen!

Maar als ze lopen te kloten met de userbits ed dan kan ik me voorstellen dat de UC daar een nog grotere zooi van maakt dan dat het al is!

Wie weet 't? ik heb dat soort rare frats cds niet. Dus ik kan het niet checken.

Groetjes Simon

Ik blijf erbij dat het niet nodig is om constant een apparaat af te kraken. Wil je geen Ultracurve, prima, maar loop dan niet constant te zeiken en ga lekker een ander onderwerp lezen in plaats van deze te vervuilen.  <_<

Er zijn legio gebruikers die er tevreden mee zijn en graag over de ins en outs van de UC lezen zonder constant van dezelfde te  moeten horen dat het apparaat niet zou deugen.

op je teentjes getrapt je hebt zeker ook dat klote ding :D

Beste Erik,

Beste Ruud,

Je bent welkom in mijn luisterruimte ;)

Groeten,

Bas

Weet wat mij zo intrigeerd... Dat dit ding eerst de hemel in werd geprezen en nu wordt verguist....

Ik ben wel sceptisch maar niet negatief geweest. Ik zou de werking en de geluidskwaliteit langzamerhand wel eens willen horen.

:)

Ho ho ho

Hij is jarenlang de grond in geboord als zijn Yoko speelgoed.

Maar na wat positieve reacties zijn ineens 30 mensen nieuwsgierig.

In mijn ogen is die nieuwsgierigheid volkomen terecht!

Er zijn zat manieren om dat ding te horen maar de opzet zoals Bas dat doet is de meest professionele manier.

Maar de meeste sets kunnen die level van professionaliteit niet aan!

Ik zou eigenlijk willen horen wat die UC echt in zijn mars heeft.

Ik mag dan wel de UC volkomen digitaal gebruiken.

Maar het Dacje in mijn Rotel Pre-amp is waarschijnlijk van de zelfde kwaliteit.

Zijn beide AKM types. De een, een eenbitter, de ander een 24bitter.

Maar of de 'trek 'm recht' middag daar voor gebruikt moet worden :rolleyes:

Bas wij moeten sowieso eens om de tafel. Ik wil graag eens komen luisteren

Groetjes Simon

Guest Kraus vonBentinck

Ik ben eigenlijk benieuwd of Ome Henk de UC nog in gebruik heeft (en zo ja op welke wijze) of dat deze na het bezoek van Ruud op de vuilnishopen der Hifihistorie is beland.

Ikzelf gebruik hem tot volle tevredenheid tussen CD en voorversterker en ook als DAC

Ik zat net wat kloten achter m'n pc.

En ik merkte dat het geluid van de pc voorliep op het geluid uit de achterkamer.

Dus ik start mijn programatje eens op en zit te bedenken of 't zou kunnen.

Yep. :)

De Dac van de UC zit op de rec ingang van mijn versterker en mijn PC hangt aan de tape out.

Mijn cd speler hangt digitaal via de UC aan de digitale ingang van versterker en zoals sommigen weten kan die een een ander signaal krijgen dan de DAC.

De delay aan de Main(dac uitgang) uitgang gekoppelt.

Afstand ingesteld op 7,5meter.

Klaar!

Ik zou willen dat dat bij mijn voorversterker net zo makkelijk kon als de UC.

Daar kan ik kiezen in stappen van 5ms? Wat zegt mij dat nou?

Meters kun je tenminste meten!

De muziek loopt nu gewoon door zonder echo achtige verschijnselen.

Ben erg tevreden met m'n nieuwe setup in mijn nieuwe huisje!

Deels dankzij de UC

Groetjes Simon

Hmm lastig

ik zag dat er niks van mijn verhaal klopte!

Nu wel :rolleyes:

Beste Simon,

Fantastisch zo'n UC....waar die al niet goed voor is.

het word tijd dat ik er meer over hoor.

over een tijdje misschien????

is er al iets meer bekend over een eventuele datum?

gr piet.

Nope!

Bas is nog steeds druk.

komt tijd komt raad :rolleyes:

Beste Simon,

er zit ook vast wel een instelling op om het impuls gedrag van transmissie lijnen te verbeteren..... ;)

Het impulsgedrag van menig Transmisionline is beter dan dat van heel veel bassreflexkasten.

Beste Simon,

er zit ook vast wel een instelling op om het impuls gedrag van transmissie lijnen te verbeteren..... ;)

Het impulsgedrag van menig Transmisionline is beter dan dat van heel veel bassreflexkasten.

Ik denk maar zo.............laat maar lullen :lol::lol:;)

Dat kan ook natuurlijk.... ;)