Jump to content

Trek hem recht !

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Meerkanaals heeft weinig meerwaarde!

Bij film wordt meestal het gedreun als vet en gaaf ervaren.

Daar zou je de UC dus omgekeerd moeten toepassen.

Blaas de dreun van de kamer nog verder op.

Not realy my cup of thea

Maar de delay is zeker erg nuttig!

En is vooral bedoeld om de tijdsvertraging via de lucht te compenseren als je meerdere speakers(sets) wil inzetten voor het zelfde geluid.

Onmisbaar bij multi speaker stereo!

Dat zou ik wel willen demonstreren.

Erg handig voor mensen die naast hun hoofdset ook nog een pc set in de buurt hebben. Die kun je perfect synchroon laten lopen!

Gezocht: laptop met echte soundcard Dus EN midi! EN digitale in en uitgang (coax)

Of alleen die soundcard maar dan krijgen we geklooi met installeren.

Gezocht: laptop met echte soundcard Dus EN midi! EN digitale in en uitgang (coax)

Of alleen die soundcard maar dan krijgen we geklooi met installeren.

Misschien is het makkelijk om een ander draadje te starten met wat er allemaal nodig is voor de UC-dag, zodat anderen kunnen melden of ze het mee willen nemen. Of kunnen regelen dat ze (met) iemand uit de buurt mee kunnen rijden/nemen.

Ik kom met de auto, dus ik vind het geen probleem om e.e.a. mee te nemen van huis, behalve mijn luidsprekers.

Guest Kraus vonBentinck

Seoman en ik steken deze week de koppen bij elkaar; Seoman zal wel een lijstje maken met wat er nodig is, hopelijk hebben we nog even contact met Bas en komt aanstaand weekend een nieuw topic met datum, mogelijkheid tot aanmelding, de opzet en wat er nodig is.

De Laptop met de juiste soundcard en eventueel een goede externe wordclock zal wel het moeilijkste zijn; aan overige spulletjes is meestal geen gebrek.

Guest Kraus vonBentinck

De eerst mogelijke datum is 1 april :D ; als het Oud-Beijerland gaat worden is een eerdere datum niet mogelijk, een latere wel. Maar 1 april is best toepasselijk.

Geen grap, wel lollig

een dezer dagen komt er een nieuw topic.

De eerst mogelijke datum is 1 april :D ; als het Oud-Beijerland gaat worden is een eerdere datum niet mogelijk, een latere wel. Maar 1 april is best toepasselijk.

Geen grap, wel lollig

wat is hier nou lollig aan :huh:

Geen grap, wel lollig

wat is hier nou lollig aan :huh:

Je hebt nog 31 dagen de tijd. ;)

Wat midi en digitaal in/out betreft kun je beter op zoek gaan naar een externe soundcard (usb) waar dit alles op zit :)

Bijkomend voordeel is dat je dan geen last hebt van storende elementen in de laptop. Denk aan M-audio e.d.

Andr

Guest Kraus vonBentinck

We gaan wel eens inventariseren wat er nodig is en dan eens kijken wat er beschikbaar kan komen. Dat zal allemaal helemaal niet zo'n probleem zijn.

Als we eenmaal weten hoe de opzet van de dag moet zijn, dan volgt de rest vanzelf.

Ik denk aan een opstelling in de docentenkamer met een meetopstelling en diverse UC's ( ook een voorbeeld van een standaard en een SE UC);

we kunnen dan de meetprocedure uitvoeren, het resultaat beluisteren en de UC kan ook beoordeeld worden als DAC en gebalanceerd en ogebalanceerd aangesloten, evt ook nog met een ecterne DAC en nog met een externe wordclock.

Daarnaast zou er dan nog een opstelling kunnen komen in een leslokaal met een (of meer) via de PC bestuurde UC.

Daar zou Bas nog iets kunnen doen en kan het PC-programma gedemonstreerd worden en gelijk het resultaat beluisterd.

Ik zit zelf ook nog een beetje te zoeken hoe het nu precies moet. op die dag (suggesties welkom)

Ik heb van Bas begrepen dat hij er, zeker in de middag zal proberen bij te zijn, alleen heb ik van hem nog geen bevestiging of 1 April een voor hem geschikte dag is.

In principe zijn in de docentenkamer opnieuw ook de betonnixen weer beschikbaar, interessant voor de deelnemers aan de vorige sessie om te beoordelen of de UC kan wat hij belooft te kunnen.

Guest Kraus vonBentinck
Beste Kraus,

Schrap mij maar van het lijstje. Ik vind het te ver rijden.

Dat komt allemaal wel wanneer datum en plaats vast staan. Iedereen die zich tot nu toe heeft aangemeld is alleen maar belangstellende.

Bij de definitieve aanmelding is het wel prettig als men zich afmeldt

Zo'n MIDI/USB kastje heb ik toevallig vorige week besteld (geen M-Audio) en zal deze week afgeleverd worden. Die breng ik wel mee. M'n laptop is een beetje te traag voor deze toepassingen denk ik. Het is een Toshiba Satellite 1730 (Celeron 650MHz, met 192MB RAM), dus daar mag iemand anders voor zorgen.

Guest Kraus vonBentinck

Mooi om te weten dat de spullen er allemaal in principe wel zijn.

Wacht svp even met aanbieden tot het andere topic dan blijft alles overzichtelijk bij elkaar.

Wel graag nog hier wat suggesties voor de opzet van de dag.

We gaan wel eens inventariseren wat er nodig is en dan eens kijken wat er beschikbaar kan komen. Dat zal allemaal helemaal niet zo'n probleem zijn.

Als we eenmaal weten hoe de opzet van de dag moet zijn, dan volgt de rest vanzelf.

Ik denk aan een opstelling in de docentenkamer met een meetopstelling en diverse UC's ( ook een voorbeeld van een standaard en een SE UC);

we kunnen dan de meetprocedure uitvoeren, het resultaat beluisteren en de UC kan ook beoordeeld worden als DAC en gebalanceerd en ogebalanceerd aangesloten, evt ook nog met een ecterne DAC en nog met een externe wordclock.

Daarnaast zou er dan nog een opstelling kunnen komen in een leslokaal met een (of meer) via de PC bestuurde UC.

Daar zou Bas nog iets kunnen doen en kan het PC-programma gedemonstreerd worden en gelijk het resultaat beluisterd.

Ik zit zelf ook nog een beetje te zoeken hoe het nu precies moet. op die dag (suggesties welkom)

Ik heb van Bas begrepen dat hij er, zeker in de middag zal proberen bij te zijn, alleen heb ik van hem nog geen bevestiging of 1 April een voor hem geschikte dag is.

In principe zijn in de docentenkamer opnieuw ook de betonnixen weer beschikbaar, interessant voor de deelnemers aan de vorige sessie om te beoordelen of de UC kan wat hij belooft te kunnen.

80/20 regel toepassen. Zien en horen hoe de UC werkt in verschillende omstandigheden lijkt mij interessanter dan alle audiofiele mogelijkheden en details uitwerken. Het gebruik van een gemodificeerde UC, het gebruik als DAC, de verschillende manieren van aansluiting en die clock vind ik daarom van secundair belang.

Hebben ze daar ook een ruimte die qua formaat en akoestische eigenschappen vergelijkbaar is met een gemiddelde huiskamer?

Ook interessant vind ik om te zien/horen wat het effect van de UC is op het impulsgedrag van een ruimte bij lage frequenties.

Guest Kraus vonBentinck

Het is een schoolgebouw en daar gebruiken we de docentenkamer. Die is ruim 20 x 7 meter.

Daarnaast kan er ook wel een klaslokaal gebruikt worden, ongeveer 7 x 7 meter (iets groter). In alle ruimten is een glaswand en drie beton/baksteenwanden en een akoestisch plafond ( waarvan niemand onder de indruk was)

wat is de 80/20 regel? (luisteren/praten?)

De aanvankelijke bedoeling was een opzet waarbij de mogelijkheden van de UC gedemonstreerd zouden worden van het uitpakken van de doos tot en met de volledige beheersing van het apparaat.

Misschien moeten we wat dit laatste betreft het een beetje in het midden houden.

Ook is er de uitbreidingsmogelijkheid ontwikkeld van menubesturing via de PC. Dit programma is op de dag gratis beschikbaar ( schijfje zal wel vergoed moeten worden neem ik aan) en er komt hiervan een demonstratieopstelling.

Het is een schoolgebouw en daar gebruiken we de docentenkamer. Die is ruim 20 x 7 meter.

Daarnaast kan er ook wel een klaslokaal gebruikt worden, ongeveer 7 x 7 meter (iets groter). In alle ruimten is een glaswand en drie beton/baksteenwanden en een akoestisch plafond ( waarvan niemand onder de indruk was)

wat is de 80/20 regel? (luisteren/praten?)

De aanvankelijke bedoeling was een opzet waarbij de mogelijkheden van de UC gedemonstreerd zouden worden van het uitpakken van de doos tot en met de volledige beheersing van het apparaat.

Misschien moeten we wat dit laatste betreft het een beetje in het midden houden.

Ook is er de uitbreidingsmogelijkheid ontwikkeld van menubesturing via de PC. Dit programma is op de dag gratis beschikbaar ( schijfje zal wel vergoed moeten worden neem ik aan) en er komt hiervan een demonstratieopstelling.

80 procent van het resultaat bereik je met 20 procent van de inspanning.

In andere woorden: Ik vermoed dat de meeste bezoekers komen voor de de 80 procent en dat is de werking van de UC ervaren in een ruimte de vergelijkbaar is met een huiskamer. Wat is daarvoor nodig? Hoe werkt het? Gaat het met de PC makkelijker? Waarom werkt het? Wat zijn valkuilen?

Mischien is het aan het grote aantal vragen te zien,

in 1 ruimte het aansluiten en de werking van de diverse standaard eq's en de auto rc door te nemen.

eventueel in een 2e ruimte iets meer 'gevorderd' op de uc mogenlijkheden in te gaan,

of de 2e ruimte puur a-b te demonstreren.