Jump to content

Wie wel eens gebruik maakt van P2P..

The Koosjer connection
 Share

Recommended Posts

HOOFDDORP - Auteursrechtenorganisatie Brein heeft vrijdag de aanbieders van illegale muziek via uitwisseldiensten als Kazaa vogelvrij verklaard. Als gevolg van een uitspraak van de Hoge Raad verliezen de aanbieders hun anonimiteit en kan de stichting ze tot stoppen dwingen en schadevergoeding eisen, zei directeur T. Kuik.

De Hoge Raad bepaalde vrijdag dat internetproviders de gegevens van anonieme aanbieders van onrechtmatige informatie moeten openbaren aan gedupeerden. Afgelopen zomer verloor de stichting Bescherming Rechten Entertainment Industrie (Brein) een rechtszaak om de persoonsgegevens van internetgebruikers. De stichting had een Amerikaans bedrijf ingeschakeld om achter de ip-nummers van overtreders te komen. De rechter veroordeelde die methode.

Sindsdien heeft Brein zelf handmatig de ip-adressen van muziekverspreiders verzameld, bevestigde Kuik vrijdag. Om hoeveel mensen het gaat, wilde hij niet zeggen. "Deze uitspraak biedt aanleiding om met de internetaanbieders tot een oplossing te komen over het gebruik van uitwisseldiensten. We gaan gebruikers rechtstreeks aanspreken."

--Hans.

Bron:www.nu.nl

Beste Hans,

Ik vraag me af of dit zo'n vaart zal lopen. Brein verwijst naar een uitspraak in een andere rechtzaak. De basis voor die rechtzaak is m.i. een hele andere dan de beweegredenen van Brein.

Het komt op mij over als het volgende:

Verwijzend naar de rechtzaak tegen Volkert van der Graaf zijn alle mensen met links ge

Ik denk dat die uitspraak in de zaak van de postzegel handelaar de deur wellicht op 'n kier heeft gezet...en wellicht is het voor hem juist genoeg om verder te strijden tegen het door hem vermeende onrecht ;) .....we zullen inderdaad wel zien hoe zich dat verder zich zal gaan ontwikkelen...

--Hans.

Er is nog steeds een wet ter bescherming van persoonsgegevens.

De providers moeten m.i. de contracten met de klanten aanpassen om de gegevens vrij te mogen geven.

De bestaande misbruik clausule lijkt mij niet voldoende om gegevens aan een partij als Brein door te geven, omdat Brein eerst dient aan te tonen dat er sprake is van misbruik.

Providers zitten trouwens niet te wachten op extra onderzoek e.d. en ze zijn niet direct verantwoordelijk voor de data die hun klanten verspreiden.

Andr

Nog zo'n leuk bericht voor de echte liefhebber.....

UTRECHT - Stichting Brein heeft het afgelopen weekeinde tijdens de Mega Platen & CD Beurs ruim 2200 illegale cd's en dvd's in beslag genomen. Opmerkelijk, aldus Brein, aangezien vooraf bekend was dat er intensieve controles zouden zijn op de grootste platenbeurs ter wereld. Vrijdag eiste Brein al 1600 cd's en dvd's op tijdens de opbouw van de beurs.

Brein, de stichting Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland, signaleerde eerder dat het aanbod van illegale opnames van concerten, niet-uitgebrachte studio-opnames of remixen toenam. Vooral buitenlandse handelaren verhandelden de illegale kopie

Ik denk dat brein en buma stemra eerder klagen over eigen gemiste inkomen dan die van de artiest zelf.

Zeikers zijn 't

Hoe wel ik het goed vind dat ze de handel in ilegale copien willen tegengaan.

De eer en 't geld opstrijken van iemand anders z'n werk vind ik te laag!!

Groetjes Simon