c. almeida Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Ik heb een een nieuwe cd-speler nodig en zit te denken aan de Shanling cd 100 t of de Cayin cdt 17. Helaas zijn er in Nederland geen dealers van Cayin en ben ik dus op het internet gaan kijken. Bedrijven zoals NYsounds.com, Cattylink.com, Timaudio.com en Coeomaudio.com bieden merken zoals Shanling, Cayin, Jolida e.d aan voor hele aantrekkelijke prijzen. Zij kunnen dit doen omdat zij A: geen tussenhandel gebruiken B: geen invoerbelasting betalen MIJN VRAAG IS: Heeft iemand ervaring met het bestellen van apparatuur via deze bedrijven?, verkopen zij de echte merken? (d.w.z. : zijn het geen replica's?). Hoe zit het met de netspanning? Wij hebben hier 230 volt... Ik heb gehoord dat sommige van deze apparaten niet geschikt zijn voor ons elek. net. Hoe zit het met garantie? En ten slotte... Welke bezorgservice kan ik het beste nemen? DHL, TNT? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Hallo, Heb je dit al gelezen over Shanling voordat je tot koop overgaat via internet. http://www.shanling.com/index_e.html Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Hallo, Heb je dit al gelezen over Shanling voordat je tot koop overgaat via internet. http://www.shanling.com/index_e.html Jan htt://www.bluenote.it Van Cayin is er sinds ort wel een Importeur. Ook even lezen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Hallo, Heb je dit al gelezen over Shanling voordat je tot koop overgaat via internet. http://www.shanling.com/index_e.html Jan htt://www.bluenote.it Van Cayin is er sinds ort wel een Importeur. Ook even lezen. MvG, Haudio Op 't randje.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Damn, wou ik net een mooie digital karaoke processor koper voor een prikkie om te oefenen voor idols 4 btw hier verkopen ze wel een 220V/50 hz model (eigenlijk 10 volt te weinig) http://store.acousticsounds.com/browse_det...ction=equipment Niet goedkoop na 20% btw en 30 % invoerrechten (cd spelers hebben de hoogste invoerrechten dacht ik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Hallo, Heb je dit al gelezen over Shanling voordat je tot koop overgaat via internet. http://www.shanling.com/index_e.html Jan van garantie kun je toch al niets verwachten bij Shanling aka Vincent. Ook niet als je het officieel koopt in Nederland. Hier staat een verhaal van iemand die in het buitenland een Cayin heeft gekocht http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35581.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Hallo, Heb je dit al gelezen over Shanling voordat je tot koop overgaat via internet. http://www.shanling.com/index_e.html Jan htt://www.bluenote.it Van Cayin is er sinds ort wel een Importeur. Ook even lezen. MvG, Haudio Op 't randje.... Ha die Hans, Dat klopt , het staat op het linkerbovenrand(je) op de site van bluenote Ook vind ik dat jou element beter klinkt dan een bluenote element in dezelfde prijsklasse. Hij zal nu toch wel ingespeeld zijn ? MvG, Haudio P.S. de Consonance 2.2 Ref. ken ik erg goed en is ook erg goed, gisteren naast een Koala gehoord, iemand vond laatst genoemde te realistisch . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 28 november 2005 Report Share Posted 28 november 2005 Hoi, volgens mij heeft Remkes beeld en geluid in Eindhoven Shanling staan. Kijk, bel, of mail eens naar ze. De zite is op hear te vinden bij winkels. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 28 november 2005 Report Share Posted 28 november 2005 "Niet goedkoop na 20% btw en 30 % invoerrechten (cd spelers hebben de hoogste invoerrechten dacht ik)." duur en de rest. groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
patachou Posted 28 november 2005 Report Share Posted 28 november 2005 "MIJN VRAAG IS: Heeft iemand ervaring met het bestellen van apparatuur via deze bedrijven?, verkopen zij de echte merken? (d.w.z. : zijn het geen replica's?). Hoe zit het met de netspanning? Wij hebben hier 230 volt... Ik heb gehoord dat sommige van deze apparaten niet geschikt zijn voor ons elek. net. Hoe zit het met garantie?" Ik heb in de jaren 70 een shure element V15 typeIII gekocht in Japan via de post. Nooit meer. Ik kreeg toch wel een replica. Waarom geen hifi in Nederland kopen. Wij Belgen zeggen altijd er zijn zoveel goeie winkels in Nederland groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 28 november 2005 Report Share Posted 28 november 2005 nysound ken ik wel. En daar is alles netjes geleverd tegen hele mooie prijzen in vergelijking met Europa. Geen replica (waarom zouden ze ook want niemand kent die merken ). En verkopen ook 230v. Ik zou geen 110v apparaat kopen en dan ombouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 28 november 2005 Members Report Share Posted 28 november 2005 Ny-sound heeft idd hele nette prijzen, maar kijk uit!!! De transport-kosten bij dit bedrijf zijn enorm, en je betaald invoer plus BTW over de aanschaf EN de transport-kosten. Kan het ineens een toch wat duurder geintje worden als verwacht. Neem als voorbeeld de Jungson JA 50 mono's. Bij Ny-sound 1900 dollar, daar komt 600 dollar transportkosten bij, zit je op 2500, dan de invoer en daaroverheen de BTW, zit je op ongeveer 2600 euro. Deze mono's kosten bij Acoustic Dimension 2950 euro, met je garantie en een goede importeur op de achtergrond. Die 350 euro verschil lijkt misschien de moeite waard, maar wat in geval van garantie (en dan vooral de transport kosten naar China en terug). Lijkt me toch wel prettig als je service punt in Nederland zit... Ny-sound is trouwens niet de enige die de marge halen uit het transport... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 28 november 2005 Report Share Posted 28 november 2005 Twee keer een bestelling geplaatst bij nysound, twee keer keurig en snel geleverd door DHL. Het voltage was ook in orde. Gezien de transportkosten neem je met de garantie een gok. Op het moment zijn de transportkosten wel hoog en de dollar is ook vrij duur. Dus het is allemaal wel iets minder aantrekkelijk geworden (m'n versterker zou op het moment al zo'n 200 Euro duurder uitvallen) Met vriendelijke groet, Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 28 november 2005 Report Share Posted 28 november 2005 Ik vind het link om uit dat soort verre landen te kopen. Ik zou me altijd de vraag blijven stellen of het apparaat wat hier zo goed getest is wel hetzelfde is wat je in China koopt. NL, Belgie, Duitsland desnoods Frankrijk, Engeland en Italie maar ga niet verder. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 28 november 2005 Report Share Posted 28 november 2005 Ik bestel zowieso geen apparatuur via het internet. Het lijkt misschien aantrekkelijk en goedkoper, maar je doet je zelf daar wel mee tekort. Hoe zit het met de garantie? Ik wil het apparaat eerst beluisteren alvorens een beslissing te nemen. Dit kan alleen bij een goede audiozaak. De verkopers investeren tijd (dus veel geld) om je het apparaat te demonstreren. En daarnaast is er de mogelijkheid om thuis te luisteren, En als de keuze is gemaak, dan koop ik dat apparaat in dezelfde audiozaak en niet bij een andere zaak en zeker niet via het internet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Ik bestel zowieso geen apparatuur via het internet. Het lijkt misschien aantrekkelijk en goedkoper, maar je doet je zelf daar wel mee tekort. Hoe zit het met de garantie? Ik wil het apparaat eerst beluisteren alvorens een beslissing te nemen. Dit kan alleen bij een goede audiozaak. De verkopers investeren tijd (dus veel geld) om je het apparaat te demonstreren. En daarnaast is er de mogelijkheid om thuis te luisteren, En als de keuze is gemaak, dan koop ik dat apparaat in dezelfde audiozaak en niet bij een andere zaak en zeker niet via het internet. Buurt-Super is ook mijn favoriete winkel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Enige tijd geleden heb ik ter gelegenheid van een fuifje, telefonisch een bestelling gedaan bij een afhaal/bezorg-Chinees hier ter stede. Wat er toen allemaal mis ging was niet mis Kijk, als dat al niet goed gaat dan houd ik mijn hart vast bij een bestelling in China zelf. Rudyard Kipling: "Oh, East is East, and West is West, and never the twain shall meet..." Maar ik ben natuurlijk erg ouderwetsch, ik koop dit soort zaken, evenals boeken en cd's, altijd in een ordentelijke winkel. Liefst ook nog een waar men verstand van zaken heeft, hoewel dat laatste een steeds schaarser wordend goed is Waar ik mijn zinnen op heb gezet wil ik eerst zien, horen, ruiken, voelen, voor ik het koop. Je koopt toch ook geen vrouw via internet.... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
c. almeida Posted 29 november 2005 Author Report Share Posted 29 november 2005 Bedankt voor de vele reacties, Ik heb er veel aan gehad. Hoewel, www.bluenote.it bestaat volgens mijn browser niet. Overigens via Cayin Duitsland heb ik een dealer? (heb nog geen contact opgenomen) gevonden: High Resolution Oudaen 39 8219 AA Lelystad Tel: 0320 256813 Kan ik inderdaag gewoon eerst luisteren... Toch vind ik ondanks alle 'risico's' directe verkoop een oplossing voor merken zoals Cayin, Shanling, Eastern Electric... etc. aangezien ze niet of nauwelijk leverbaar zijn in Nederland. Daarnaast reageren dealers en distributeurs vrij traag op doorbraken in de Hifi branch en zijn ze vaak duurder dan elders in Europa. Bovendien sommigen maken het wel erg bont zoals de mensen die Simaudio importeren- De Moon Equinox kost in de US 2200 dollar terwijl ze er hier 2500 Euro voor vragen! En wat te denken van Shanling en Cayin, de Shanling cdt 100-c kost om en nabij de 2500 euro, maar vanuit China: inclusief verzendkosten, belastingen 1600 Euro. Let op mijn woorden Chinese fabricage zal de Hifi wereld op zijn kop zetten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Ik zal erop letten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Bedankt voor de vele reacties, Ik heb er veel aan gehad. Hoewel, www.bluenote.it bestaat volgens mijn browser niet. Jawel hoor.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Let op mijn woorden Chinese fabricage zal de Hifi wereld op zijn kop zetten! Dat klopt.... zeg maar dag met 't handje tegen de westerse bedrijven.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Let op mijn woorden Chinese fabricage zal de Hifi wereld op zijn kop zetten! Niet alleen de hifi wereld. Alleen heeft links NL dat nog niet door. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Let op mijn woorden Chinese fabricage zal de Hifi wereld op zijn kop zetten! Niet alleen de hifi wereld. Alleen heeft links NL dat nog niet door. Carl Rechts Nederland wel..... Die worden al schatrijk van Nederland als invoerhaven.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Bedankt voor de vele reacties, Ik heb er veel aan gehad. Hoewel, www.bluenote.it bestaat volgens mijn browser niet. Jawel hoor.... http://www.bluenote.it/index_2.htm Dit is um toch.. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Ik bestel zowieso geen apparatuur via het internet. Het lijkt misschien aantrekkelijk en goedkoper, maar je doet je zelf daar wel mee tekort. Hoe zit het met de garantie? Ik wil het apparaat eerst beluisteren alvorens een beslissing te nemen. Dit kan alleen bij een goede audiozaak. De verkopers investeren tijd (dus veel geld) om je het apparaat te demonstreren. En daarnaast is er de mogelijkheid om thuis te luisteren, En als de keuze is gemaak, dan koop ik dat apparaat in dezelfde audiozaak en niet bij een andere zaak en zeker niet via het internet. In sommige gevallen krijg je nog wel fabrieksgarantie, alleen is dat niet echt aantrekkelijk als je 300 euro shipment naar land van herkomst en vervolgens weer 300 euro shipment terug naar Nederland kwijt bent. Dat is overigens ook met apparatuur die je in de USA besteld. Plus dat je als bonus je apparaat langer dan een maand kwijt bent en je echt niemand kan bellen als het allemaal wat te lang duurt voor je gevoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts