Jump to content

hifi uit china kopen via internet?

c. almeida
 Share

Recommended Posts

"Let op mijn woorden Chinese fabricage zal de Hifi wereld op zijn kop zetten"

Ik zal ook erop letten, ik lees zojuist in Elsevier 'Westerse bedrijven gaan massaal

chinese markt op, maar het wemelt van de valkuilen'.

Veel bedrijven stuiten op een weerbarstige markt, merkpiraterij en staatsbemoeienis.

groeten

Ik was eigenlijk benieuwd hoe veel een usher zou kosten als ik hem direct in taiwan (kwam die vandaan dacht ik) zou bestellen. Helaas zal shipping wel duur zijn met speakers (wegen meestal toch iets meer dan andere apperatuur).

Over prijs verschillen international. Dit is vrij normaal, een hoop audio is in de VS een stuk goedkoper (meestal wat in de US gemaakt wordt) maar vergeet niet de prijs in de US is zonder belasting. Afhankelijk van in welke staat je woont betaal je belasting. Waar ik woon is dat 5%, niet al te erg dus. Een theta casanova kan je hier tweede hands kopen tussen de $950-$1500 dollar. In Holland is dit toch wel iets meer. Waarschijnlijk omdat de 2ehands aanbod hier iets groter, maar hetzelfde geld voor nieuw.

Zelfs een engels merk zoals B&w is goedkoper hier in de USA, maar dat ligt dus aan de belasting en dollar koers.

Geachte lezers,

Ik schrijf niet veel reacties, maar neem de site wel een paar keer per week door. Dit topic vind ik wel grappig, daar ik zelf ondertussen in China woon. Je kunt hier bijna alle apperatuur kopen, welke in Nederland ook aangeboden wordt. Alleen veel goedkoper (kan tot 40% schelen). Zo verkopen ze in mijn woonplaats zo'n beetje alles. Wat er tussen "Amoi" en "krell" te verkrijgen is.

Ik kom ook regelmatig bij lokalen thuis om eens naar hun installatie te luisteren en te kijken. Een ding valt mij altijd erg op. Ze hebben allemaal een Engels, Amerikaans, Deens of Ander niet Chinees land, installatie staan. Degene die wel lokale spullen hebben gebruiken Shanling en Jungson. Zo is bijvoorbeeld ook VDH en Sonus Faber zeer in trek hier.

en om het verhaal even compleet te maken. Er zijn steeds meer "gerenommeerde" bedrijven die hun spullen in China laten produceren. Daarna als onderdelen verschepen naar een westers land, alwaar het in elkaar wordt gezet. En het label zegt:"Made in USA/Engeland/Denemarken". niet in China.

Ik heb overgens al een wat Chinese produkten laten verschepen van hier naar Nederland. Het loont wel, maar als het eventueel stuk zou gaan heb je toch wel een "Xiao Wen Ti". KLein probleem voor degene die geen Chinees spreken.

Greetz

Ik heb een site gevonden die nog goedkoper is dan NYsound, n.l. :

chinese-hifi.co.uk

Kent iemand dit bedrijf of heeft iemand er ervaring mee?

Hallo Henk,

Ik heb die al gezien maar de aparaten zijn in 110 volts en zonder waarborg van Operaudio

China !

Op de website van Operaudio is dat opgeschrijven.

De mensen moeten ook nog de levering, btw en inkomt taxes.

Zo dus in finaal de prijs is toch veel meer.

Mvg Alain.

----- Original Message -----

• 2 weeks later...
Ik heb een een nieuwe cd-speler nodig en zit te denken aan de Shanling cd 100 t of de Cayin cdt 17. Helaas zijn er in Nederland geen dealers van Cayin en ben ik dus op het internet gaan kijken.

Bedrijven zoals NYsounds.com, Cattylink.com, Timaudio.com en Coeomaudio.com bieden merken zoals Shanling, Cayin, Jolida e.d aan voor hele aantrekkelijke prijzen.

Zij kunnen dit doen omdat zij A: geen tussenhandel gebruiken

B: geen invoerbelasting betalen

MIJN VRAAG IS: Heeft iemand ervaring met het bestellen van apparatuur via deze bedrijven?, verkopen zij de echte merken? (d.w.z. : zijn het geen replica's?).

Hoe zit het met de netspanning? Wij hebben hier 230 volt... Ik heb gehoord dat sommige van deze apparaten niet geschikt zijn voor ons elek. net. Hoe zit het met garantie?

En ten slotte... Welke bezorgservice kan ik het beste nemen? DHL, TNT?

Ik zou TNT nemen. Ik hoor daar goeie verhalen over. Buiten dat schjint het