Jump to content

accuraat, delicaat en dan de plaatsing!!!!

Kees ut grun
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe combinatie om mij muziek nog accurater, natuurgetrouwer en vriendelijker te kunnen reproduceren. Wapperende broekspijpen heb ik wel gehad! Ik ben op zoek naar delicatesse. Daarbij ben ik nadrukkelijk op zoek naar monitor luidsprekers op stands. Ik geniet voornamelijk van rock (& roll) en blues met een zeer realistische plaatsing en veel difinitie over de gehele range.

Ik ben hoofdzakelijk aan het speuren op de tweedehands markt vanwege de aangename prijs-kwaliteitsverhouding. Het nadeel is echter dat je moeilijk ff kunt gaan luisteren naar een bepaalde combinatie.

Ik bezit op dit moment het volgende:

versterker: marantz pm 7000

cd-speler: rotel 951, puntmassa en hydraulisch gedempt

speakers: chario hiper 1000 T

bekabeling: monstercable Z2

De kenner denkt het waarschijnlijk al: geen optimale combi. Ongecontroleerd laag, vage plaatsing, instrumenten dus slecht echt los van elkaar etc. Wanneer de speakers zeer vrij van muren staan, zeker niet slecht, maar ik mis enorm veel definitie en finesse.

Hierbij doe ik een oproep aan jullie, mij zoveel mogelijk versterker/speaker/cd-speler/bekabeling combinaties toe te sturen waarvan jullie zeggen: dit is top of de bil in de prijsklassen 10.000 tot 15.000 gulden (nieuwwaarde). Wellicht kan een van mijn huidige bezittingen blijven bestaan, allicht zal het meeste voor inruil moeten worden aangeboden. Ik ben danook zeer geinteresseerd in aanbiedingen die jullie me kunnen doen!

Ik heb reeds het volgende beluisterd en overwogen:

Monitor Audio Studio 2SE

Sonus Faber

MF A3

Unison Reseurch

Tsjoeb 4000 cd-speler

BVD voor de medewerking, met vriendelijke groet,

Kees

Beste Kees, heb je de dynaudio contour 1.3mk2

al beluisterd?

ik heb ze nu een jaartje, aangestuurd door een denon Pma 2000R, en ik moet zeggen: waanzinnig lekker!!

ik heb vroeger grote pompmachines van JM LAB in de kamer gehad maar dit bevalt me veel beter!

Beste kees Monitor audio en Unison research zijn leuke produkten denk ook eens aan ensemble en buizenversterkers van e.a.r. van tim de paravicini, ook erg mooi!

De tjoeb moet je zelf beluisteren, iets beter dan de originele Marantz, ik vind het iets vriendelijker klinken maar het gaat er kwa dynamiek, plaatsing, definitie niet

Hallo Kees,

De Sonus Fabers en Monitor Audio zijn inderdaad erg fraaie speakers. Zowel muzikaal als qua uiterlijk en afwerking.

Ik heb nog 'n set Monitor Audio Studio-2's (zwart) te koop. a.s. donderdag komt er een evt. koper bij me langs. Mocht deze er van af zien,dan zijn ze te nog steeds te koop.

(ik woon in Assen,dus da's dan geen probleem)

Groeten,

Alco.

Heren,

vooralsnog zeer veel dank voor jullie reacties! Wat ik nog mis is een aantal interessante combinaties waarvan jullie zeggen: voor dat geld . . . . heel veel kwaliteit!!

En Alco, laat me ff weten wat er zoal goed combineerd met de 2SE's en wat je er voor wilt hebben.

gr. Kees

Kees,

Ik heb zelf een tijd gespeeld met Unison Research(Simply Two) en Monitor Audio 2SE. Beviel mij zeer goed. Maar heb bij een kennis Dynaudio Contour 1.3 gehoord op een Naim set, klinkt zeer goed.

Henk ut Grun

Simply Two van mij komt misschien in vekoop...

Henk,

Laat me via jklantermans@hotmail.com ff weten wat je voor de siply twee vraagt. Ben je ook nog steeds in het bezit van de Studio 2se?

BVD voor je reactie. Trouwens, weet jij, als stadsgenoot, een audiovereniging in de buurt. lijkt me leuk om eens kennis mee te maken.

Geachte Alco,

Jammer voor mij, leuk voor de koper. Weet je nog een leuk tegenbod op de Contour 1.3 en Nait combi??

Groet, Kees

Kees,

hang in de bestaande set eens een paar Klipsch Heresy, een speaker die absoluut geeft wat je vraagt, voor een zeer modaal bedrag - wel wat lastig tweedehands te krijgen -.

Groet Jitze

Guest Kees

Jongens,

Wellicht is het aardig dit forum op het niveau te houden, wat het verdiend.

Onderbouw je mening over Klipsch SVP!

doe, Kees

Dat hier zo gereageerd wordt (Pipo) is natuurlijk niet goed te praten, maar mij valt op dat Jitze alleen maar Klipsch wil verkopen (aansmeren). Kent Jitze alleen maar iets van Klipsch of is hij gewoon een hoorn-fanaat? Dat zij goede luidsprekers hebben gemaakt staat zonder twijfel vast, maar ik vind dat de mensen bij Klipsch , net als die van Tannoy, maar eens uit hun prehistorisch tijdperk moeten stappen en een keer met iets innovatiefs moeten komen. Luidsprekers met een techniek van voor de 2e WO kunnen volgens mij echt niet meer.

greetz,

Sodejuu

Yo ome Henk,

Natuurlijk an een setje Klipschen goed klinken. Net zoals A-Capella en zo. En ja, ik zou het niet in mijn hoofd halen een stel Klipschen (of andere hoorns) op mijn Bryston 4B te zetten, want dat gaat zonder meer niet al te best. Wat ik bedoel is dat Jitze iedereen aan een setje van Klipsch wil helpen. Dat dat voor hem (waarschijnlijk inderdaad met buizentrap) goed klinkt, vind ik prima, maar het is niet zo dat die dingen overal goed op klinken en daar houd meneer weinig rekening mee. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar dan moet die wel enigszins objectief blijven.

Greetz,

Sodejuu

The blues ain't nothin' but a good man feelin' bad, thinkin' 'bout the woman he used to have.

Natuurlijk neem ik je dat niet kwalijk, dear uncle, maar ik ga toch ook niet schreeuwen dat iedereen maar Bryston, AVM en B&W moet aanschaffen. Ieder z'n meug.

Btw: Ik heb net m'n nagels geknipt, zal niet zo gauw meer voorkomen.

Greetz,

Sodejuu

P.S.: Waar ging deze posting eigelijk over? wink.gif

Guest Ook Henk

Ik was die Henk van tig reacties terug. Inderdaad ieder z'n meug, eindelijk weer eens een goed woord. Tja, en waar ging het nog maar weer over?

Wil iemand nog eens een andere invalshoek op doen op gebied van hi-fi, dan zou je eigenlijk eens naar Lippenhuizen moeten gaan. Dit is een klein dorpje in de buurt van Drachten (voor velen een kolere eind weg natuurlijk). Hier is Rinsma gevestigd, deze man heeft een bijzondere kijk op hi-fi. Je moet er geen moeite mee hebben dat merken zoals Krell en M.L. een beetje afgekraakt worden. Ik wil niet zeggen dat hij gelijk of ongelijk heeft, maar heeft wel een aparte manier van benaderen. Daarnaast maakt hij zelf ls-kabels voor f10,- per meter e.d. Ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd, maar het zet je wel weer aan het denken, zeker als je zelf Siltech hebt (vanwege de prijs dan). Hij verkoopt volgens mij geen van de hier besproken merken. 't Was maar een tip.

Henk uit Groningen

Rinsma kan dan wel een aardige gozer zijn met verstand van zaken, maar als iemand produkten gaat afkraken zoals Krell en M.L. ,fabrikanten die in de loop der jaren toch een reputatie hebben opgebouwd. Kan door mij niet

Guest Ook Henk

Rik,

Inderdaad kan ik het wat dat betreft ook niet met hem eens zijn. Maar misschien heb ik het verkeerd verwoord, ook hier gaat het weer om hoe klinkt het en spreekt het je aan.

Ik zelf heb regelmatig Krell en ML beluisterd, helaas passen deze merken nog niet binnen mijn begroting.....:(

Henk

Hallo Rik,

ik kan me je reactie wel enigszins voorstellen, t.a.v Rinsma.

Maar,... Ik zou zeggen: Listen and you'll see.

Ik heb in de loop der jaren vele dealers bezocht en veel apparatuur beluisterd en gekocht,maar al doende leert men, en zo kwam ik erachter dat dhr. Rinsma wel degelijk

weet waar ie over praat.

Inmiddels ben ik nu enige jaren vaste klant bij Rinsma. En ik geef toe dat ie haaks tegenover de gedachtengang van de meeste winkels/verkopers staat.

Nog 'n leuk voorbeeld:

Als je bij Rinsma iets koopt dan kun je effe pinnen wel vergeten. Je hebt of veel $$$ op zak of je rijd met de man himself mee naar 't dichtstbijzijnde dorp om daar eerst geld te pinnen,en dan weer voila,terug naar de zaak.

Rinsma moet ook nix hebben van digitaal en Home-Theatre. Hij verkoopt nog veel draaitafels en heeft slecht een stuk of 3 a 4 CD-spelers in de zaak. Klinkt ook vreemd,maar toch heeft ie een klantenkring over heel Nederland.

Ennuh...Persoonlijk vind ik (na de nodige luistersessies bij Rinsma) de hype t.a.v merken als Krell en ML ook ietse overdreven.

Don't get me wrong, Krell en ML leveren goed spul,maar de prijs/kwaliteitsverhouding vindt om eerlijk te zijn maar matig.

't klinkt voor 'n leek waarschijnlijk ongeloofwaardig,maar ik heb vorig jaar in Groningen op 'n show een Mark-Levinson set gehoord met Thiel luidsprekers.

....sorry,maar die kon 1 van de goedkopere sets van Rinsma niet evenaren.

(Naim + Linn LP12 + Royd-A7 uidsprekers)

Korto, Rinsma is inderdaad 'n geval apart,maar dan wel in postieve zin.

en,... zoveel mensen zoveel wensen.

En da's maar goed ook, anders werd 't 'n saaie boel op dit forum.

Groeten,

Alco.

Hallo Henk,

Ik kan me goed voorstellen dat mijn uitspraak over de "Rinsma set" t.o.v ML + Thiel set,enigszinds vreemd over komt.

De ruimte waar de ML + Thiel set werd gedemonstreed was inderdaad groter dan bij Rinsma. De "Rinsma" set zou inderdaad minder goed hebben geklonken in die grote ruimte.

Ik denk echter, dat de meeste huiskamers,qua afmetingen, meer overeen komen met de Rinsma luisterkamer dan die op die ML + Thiel luisterkamer op de betreffende show.

Maar juist omdat de ML set in 'n grotere ruimte stond had ik er meer van verwacht.

Ik denk dat de "Rinsma set" zo goed klonk,omdat alle componenten gewoon op elkaar afgestemt waren,en wellicht vanwege

't "beginnen bij de bron" principe.

't zou kunnen dat 'n ML set in 'n andere ruimte,of met andere speakers wel goed zou klinken.

Daarentegen klonk op diezelfde show een set met 'n Unison Research versterker + B&W Nautilus 802 werkelijk fantastisch!

Ik denk dat 't voornamelijk te maken heeft met 't feit dat componenten goed bij elkaar passen en dat 't goed is opgesteld in de juiste ruimte.

Groeten,

Alco.

Guest Ook Henk

Alco,

Bedankt, je hebt het denk ik op de kuiste manier verwoord. Prijs/kwaliteitverhouding is zeer belangrijk, en dat krijg je zeker bij Rinsma. En als ik nu ML of Krell zou nemen met weet ik wat voor luidspreker daarop afgestemd, zou ik de set tekort doen i.v.m. de huisvesting. Ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die voor het meest subtiele klankverschil/verbetering (ik heb het dan al over de top), toch nog veel geld uit willen geven. Want het blijft natuurlijk een hobby waarbij je maar door kunt blijven gaan. Ik denk dat ik op aanraden van verschillende mensen in dit forum me wat meer ga verdiepen in Naim. Blijft redelijk betaalbaar en wat ik gehoord heb bij verschillende zaken en een kennis was niet verkeerd(lees goed).

Misschien moet ik toch maar weer eens naar Lippenhuizen.....

Henk uit Groningen

Hallo Henk,

Als je nog naar Lippenhuizen gaat binnenkort,zou ik naast Naim ook zeker eens de geintergreerde Sonneteer versterker beluisteren! Klinkt geweldig.

Groeten,

Alco.