Jump to content

Nieuw merk phono trapje

renejdevries
 Share

Recommended Posts

Op hifi.nl staan op de homepage een paar indrukwekkende fotootjes van een nieuw merk phono voorversterker; Coph-Nia

Hele gelikte fotootjes, maar dip-switches, IC voetjes voor de opamps en scroefklemverbindingen?!?!?!?

Die schroefklemverbindingen en IC-voetjes (welliswaar gedraaid) zou ik sowieso achterwege laten. Na een paar jaar kans op corrosieproblemen. En die DIP-switches?!?! Is daar geen betere oplossing voor? zulke beste kontakten zijn dat niet denk ik zo....

Voor een prijs van 1295 euries een in productie gebracht elektuurpakketje :-)

Misschien dat er een ringkerntrafootje in had gekund voor die prijs...

• Members

Nou, die timmeren al een tijdje aan de weg hoor. Er is dus eindelijk een importeur in Nederland. Het schijnen goed klinkende pre's te zijn, die het alleen een beetje laten liggen in het laag (oftewel ietwat dun van klank)

Zou idd aan de voeding kunnen liggen. Hij schijnt wel erg stil te zijn (geen brom, ruisje of wat dan ook).

Het is trouwens weer een echte nederlandse prijs, meen me te herinneren dat ze verleden jaar iets van 900 euro waren...

Nou, die timmeren al een tijdje aan de weg hoor. Er is dus eindelijk een importeur in Nederland. Het schijnen goed klinkende pre's te zijn, die het alleen een beetje laten liggen in het laag (oftewel ietwat dun van klank)

Zou idd aan de voeding kunnen liggen. Hij schijnt wel erg stil te zijn (geen brom, ruisje of wat dan ook).

Het is trouwens weer een echte nederlandse prijs, meen me te herinneren dat ze verleden jaar iets van 900 euro waren...

Ik twijfel ook niet aan de klank van als je dit apparaat nieuw in huis haalt. Het gaat mij om de duurzaamheid. De ruis en brom kan onstaan na een aantal jaren gebruik doordat contacten corroderen...

Dit merk schijnt zich er wel bewust van te zijn dat corrosie parten kan spelen bij contacten die niet voortdurend schoon worden gekrast door gebruik. De cinch aansluitingen zijn zoals je ziet verguld. Iets wat nodig is als je niet elk half jaar de stekers eraf en erop schuift.

De verbindingen die onder de kap zitten zouden dus ook verguld mogen zijn, of zomogelijk rechtstreeks gesoldeerd.

Het ziet er allemaal netjes uit, maar ik vind het meer iets voor een schakeling voor industriele automatisering of beveiliging....