Jump to content

Akoestiek Arena

ravon
 Share

Recommended Posts

Ik ken een bedrijf dat (voor spraakdoeleinden) elektronisch gecorrigeerde speaker-arrays verkoopt (lijnbronnen) waarmee het geluid met een soort lobben wordt verspreid, dus gesegmenteerd en sterk gericht op het publiek.

Bij het laatste WK werden ze toegepast in het stadion en dit was toen een succes.

Ik denk niet dat je het systeem breedbandig kunt inzetten, maar voor omroep en spraak voldoet het prima :)

Er is ook in een paar kerken zo'n systeem geplaatst, wederom ten behoeve van de spraak.

Het zou leuk zijn als dit systeem zich na aanpassing leent voor muziek, want dan hoef je bijv. de arena zelf niet ingrijpend aan te passen.

Nadeel is dat de meeste bands hun eigen PA spul mee brengen en dat ze niet gauw iets anders zullen gebruiken, tenzij dit grote voordelen biedt natuurlijk.

Voor thuis is het systeem vanwege het formaat van de speakers (lengte) niet mogelijk.

Andr

Ik snap niet dat alles zo uitgemolken moet worden!

Ik ben een paar keer in de kuip geweest voor een concert en dan blijf je wensen dat je gewoon thuis was gebleven.

Als de doorsnee burger al gaat klagen over de geluids kwaliteit van EN de arena EN gelredome dan weet ik dat IK daar al helemaal niets te zoeken heb.

Ik heb wel een tip voor de arena. Als dat klote gras nou eens aan het dak hangen dan gaat 't en niet stuk en 't dempt die gigantische echo.

Misschien moeten ze het thialf stadion gebruiken voor concerten!

Mwahahaaahaahaaha

Groetjes Simon

Het is natuurlijk wel een interessant project. Ik vraag me af welk buro ze daarvoor gaan inhuren.

Thingman....??? :lol:

Over gelukzoekers gesproken... heeft ie zich al ingeschreven bij de KvK?

Wat is de oorsprong van deze vraag, Ravon?

:confused:

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Het is natuurlijk wel een interessant project. Ik vraag me af welk buro ze daarvoor gaan inhuren.

:confused:

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Tarieven zonder een vermelding of ze inclusief of exclusief BTW zijn.

Maar da's toch makkelijk?

Voor partikulieren zijn vermelde tarieven toch altijd inclusief BTW, tenzij anders aangegeven!?!

:confused: Met vriendelijke groet,Erjee.

Tarieven zonder een vermelding of ze inclusief of exclusief BTW zijn.
Maar da's toch makkelijk? Voor partikulieren zijn vermelde tarieven toch altijd inclusief BTW, tenzij anders aangegeven!?!

Is dat zo? Of d