Jump to content

Zeer audiofiele....

Tijn
 Share

Recommended Posts

Als ik de advertenties van Luc uit Z lees, valt me elke keer hetzelfde op. Bij elk apparaat wat hij te koop aanbiedt op het internet begint met : Zeer audiofiele..

Is dit een marketing technisch besluit en zal dit de verkoop doen stijgen? Of is dit gewoon een vorm van ijdelheid? :-) Wie zal t zeggen? Ik voel me altijd meer aangesproken tot advertenties die zich wat bescheidener opstellen. Misschien ook wel een leuke topic, om de definitie van zeer audifiele te geven :-)

Ja ben ik ook wel met je eens hoor. De beschrijving is altijd zeer uitgebreid. Maar wanneer je naar mijn mening zeer audiofiele bij elk apparaat noemt, je geloofwaardigheid in het geding komt. Wordt gewoon wat misbruik van gemaakt van de term audiofiel, daar het om een subjectieve beleving gaat. Wellicht zijn er mensen gevoelig voor.

Als iets "audiofiel" klinkt hoef ik het al niet meer :D

Groeten,

Bas

Hangt er maar vanaf wat je slecht aan "audiofiel" vindt klinken..... :confused:

Beste Hans,

Het typische audiofiele geluid is: Geneuzel, overdreven diepte/breedte en pinpoint. dun laag tot geen laag en een synthetische klank. Do I have to say more... :D :D

Groeten,

Bas

Beste Hans,

Het typische audiofiele geluid is: Geneuzel, overdreven diepte/breedte en pinpoint. dun laag tot geen laag en een synthetische klank. Do I have to say more... :D :D

Groeten,

Bas

Ook een mooie omschrijving hoe een audiofiel zelf klinkt :P:lol:

;)

Beste Hans,

Groeten,

Bas

;)

Als ik "pinpoint" als "to the point" mag interpreteren, heb ik dat nog bij geeen enkele audiofiel meegemaakt...

Beste Hans,

Groeten,

Bas

;)

Als ik "pinpoint" als "to the point" mag interpreteren, heb ik dat nog bij geeen enkele audiofiel meegemaakt...

Volgens mij is pinpoint gewoon speldenpunt. Wat je wel vaak op foto's ziet is een (te) sterk aanwezig middengebied.

;)

Beste Hans,

Groeten,

Bas

;)

Volgens mij is pinpoint gewoon speldenpunt. Wat je wel vaak op foto's ziet is een (te) sterk aanwezig middengebied.

;)

Ik doelde meer op de uitdukkingsvaardigheden van de species, ze zijn enigzins wazig ....

Pinpoint heeft te maken met de plaatsing van instrumenten. De high-end waar Bas over praat (denk ik) heeft dat enorm overdreven. Dus alles is PRECIES afgebakend en heeft zijn eigen plek ver in de diepte bijvoorbeeld. Mij kan dat weinig interesseren, die extreem verfijnde systemen die niet natuurlijk klinken en zielloos zijn, want dat ervaar ik vaak met die extreme pin-point. Technisch perfect, maar het is niet tastbaar, ik krijg er geen kippenvel van.

kippenvel is zo mogelijk een nog hollere uitdrukking dan audiofiel

Wellicht.

Net zoals het ervaren van emotie, emotioneel raken... Het gevoel hebben dat het 'echt' is...

En dat is toch het enige wat mij boeit. De meeste recensies lees ik niet uit maar recensies waarin iemand helemaal uit zijn dak gaat om de plaatsing en verder niets bespreekt kijk ik niet eens in...

Pinpoint heeft te maken met de plaatsing van instrumenten. De high-end waar Bas over praat (denk ik) heeft dat enorm overdreven. Dus alles is PRECIES afgebakend en heeft zijn eigen plek ver in de diepte bijvoorbeeld. Mij kan dat weinig interesseren, die extreem verfijnde systemen die niet natuurlijk klinken en zielloos zijn, want dat ervaar ik vaak met die extreme pin-point. Technisch perfect, maar het is niet tastbaar, ik krijg er geen kippenvel van.

toch is een set die goed pinpoint een hele goede set, :)

maar het probleem ligt in dit geval bij de "gepinpointe" audiofiele neuzel opnames.

ik heb hier een paar esl's gehad, die heel erg pinpointe,

dit kwam simpelweg doordat ze erg bundelde.

helemaal niks mis mee, maar je moet geen tingel tangel jazz opnames draaien die bestaan uit 48 monosignaaltjes.

maar een mooi breed opgenomen symphonieorkest klinkt beter op luidsprekers die pinpointen dan op breedstralende conussen.

ik vind pinpointen dus OK :)

ik vind muziek die gepinpoint is opgenomen bagger. <_<

Als iets "audiofiel" klinkt hoef ik het al niet meer :D

Groeten,

Bas

Hangt er maar vanaf wat je slecht aan "audiofiel" vindt klinken..... :confused:

Beste Hans,

Groeten,

Bas

Dat is inderdaad vaak zo.... toch blijf ik erbij dat een audiofiele installatie het orgineel het dichtst benaderd. :)

Dat er veel prutsers zonder oren tussen de audifielen zitten mag duidelijk zijn.

Net zo goed als mensen in dure auto's die niet kunnen autorijden... :rolleyes: (Ik rijd volgens m'n zonen ook slecht... ik rijd nu echter zo'n 200000 km schadevrij :huh: .)

Een echt audiofiel geluid heeft het laag van een orgel, maar ook van een popband op volle oorlogssterkte. Het hoog klinkt sprankelend wanneer een triangel wordt weergegeven en agressief tijdens het snerpen van een bleusgitaar.

Kortom..... we zijn er bijna.... B)

dus Luc uit Z gaat na dit alles gelezen te hebben voortaan als volgt te werk:

deze kippenvel veroorzakende versterker is geweldig in het pinpointen van muziek! :lol:

Nou dat zal verkopen ;)

Maar hij heeft nu wel een bredere woordkeus voor zijn advertenties.

overigens zat ik net in de auto te genieten van muziek. en dat sonytje is de goedkoopste in zijn soort. En als ik het dan thuis hoor; de ademhaling van de zangeres (Lhasa) en dat soort subtiliteiten geeft de muziek veel meer lading. Dus meer genot.

Maar ik kan me goed voorstellen dat als het met dat doel is opgenomen het zijn doel voorbij schiet en dan zal ik daar ook echt geen kippenvel van krijgen.

dus helemaal met Erik eens!

Mart