Tijn Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Als ik de advertenties van Luc uit Z lees, valt me elke keer hetzelfde op. Bij elk apparaat wat hij te koop aanbiedt op het internet begint met : Zeer audiofiele.. Is dit een marketing technisch besluit en zal dit de verkoop doen stijgen? Of is dit gewoon een vorm van ijdelheid? :-) Wie zal t zeggen? Ik voel me altijd meer aangesproken tot advertenties die zich wat bescheidener opstellen. Misschien ook wel een leuke topic, om de definitie van zeer audifiele te geven :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Ik heb nog een hoop rotzooi te koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Simpel: omdat het de aandacht trekt. Als je een advertentie zet wil je maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 vind dat hij het altijd wel mooi beschrijft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tijn Posted 30 november 2005 Author Report Share Posted 30 november 2005 Ja ben ik ook wel met je eens hoor. De beschrijving is altijd zeer uitgebreid. Maar wanneer je naar mijn mening zeer audiofiele bij elk apparaat noemt, je geloofwaardigheid in het geding komt. Wordt gewoon wat misbruik van gemaakt van de term audiofiel, daar het om een subjectieve beleving gaat. Wellicht zijn er mensen gevoelig voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioForce Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Het is wel een echte handelaar zeg! Maar goed je zal maar naar een ''vintage'' apparaat op zoek zijn, maar echt goedkoop is hij nu ook weer niet hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Als iets "audiofiel" klinkt hoef ik het al niet meer Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Als iets "audiofiel" klinkt hoef ik het al niet meer Groeten, Bas Hangt er maar vanaf wat je slecht aan "audiofiel" vindt klinken..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Wat ik vaak lees is de term: topmodel voor iets wat in dat niet is, bijvoorbeeld een van de duurste Philips- platenspelers. Die klonken echt niet zoveel beter dan een 212. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Wat de gemiddelde audiofiel mooi vind, walg ik bijna van... dus doei Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 alleen echte audiofielen reageren op de kreet audiofiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 SEX zo nu heb ik jullie aandacht, Te koop ..... Dat is wat er zo'n beetje staat maar dan vanuit audifiel oogpunt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Als iets "audiofiel" klinkt hoef ik het al niet meer Groeten, Bas Hangt er maar vanaf wat je slecht aan "audiofiel" vindt klinken..... Beste Hans, Het typische audiofiele geluid is: Geneuzel, overdreven diepte/breedte en pinpoint. dun laag tot geen laag en een synthetische klank. Do I have to say more... :D Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Beste Hans, Het typische audiofiele geluid is: Geneuzel, overdreven diepte/breedte en pinpoint. dun laag tot geen laag en een synthetische klank. Do I have to say more... :D Groeten, Bas Ook een mooie omschrijving hoe een audiofiel zelf klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Beste Hans, Het typische audiofiele geluid is: Geneuzel, overdreven diepte/breedte en pinpoint. dun laag tot geen laag en een synthetische klank. Do I have to say more... :D Groeten, Bas Ook een mooie omschrijving hoe een audiofiel zelf klinkt Als ik "pinpoint" als "to the point" mag interpreteren, heb ik dat nog bij geeen enkele audiofiel meegemaakt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Beste Hans, Het typische audiofiele geluid is: Geneuzel, overdreven diepte/breedte en pinpoint. dun laag tot geen laag en een synthetische klank. Do I have to say more... :D Groeten, Bas Ook een mooie omschrijving hoe een audiofiel zelf klinkt Als ik "pinpoint" als "to the point" mag interpreteren, heb ik dat nog bij geeen enkele audiofiel meegemaakt... Volgens mij is pinpoint gewoon speldenpunt. Wat je wel vaak op foto's ziet is een (te) sterk aanwezig middengebied. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Beste Hans, Het typische audiofiele geluid is: Geneuzel, overdreven diepte/breedte en pinpoint. dun laag tot geen laag en een synthetische klank. Do I have to say more... :D Groeten, Bas Ook een mooie omschrijving hoe een audiofiel zelf klinkt Als ik "pinpoint" als "to the point" mag interpreteren, heb ik dat nog bij geeen enkele audiofiel meegemaakt... Volgens mij is pinpoint gewoon speldenpunt. Wat je wel vaak op foto's ziet is een (te) sterk aanwezig middengebied. Ik doelde meer op de uitdukkingsvaardigheden van de species, ze zijn enigzins wazig .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 nou ik leer hier in ieder geval wat een audiofiel blijkbaar is. ik nog niemand horen zeggen 'ik ben audiofiel', dus wel handig ik ze kan herkennen aan de hand van jullie beschrijving. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Pinpoint heeft te maken met de plaatsing van instrumenten. De high-end waar Bas over praat (denk ik) heeft dat enorm overdreven. Dus alles is PRECIES afgebakend en heeft zijn eigen plek ver in de diepte bijvoorbeeld. Mij kan dat weinig interesseren, die extreem verfijnde systemen die niet natuurlijk klinken en zielloos zijn, want dat ervaar ik vaak met die extreme pin-point. Technisch perfect, maar het is niet tastbaar, ik krijg er geen kippenvel van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 kippenvel is zo mogelijk een nog hollere uitdrukking dan audiofiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 kippenvel is zo mogelijk een nog hollere uitdrukking dan audiofiel Wellicht. Net zoals het ervaren van emotie, emotioneel raken... Het gevoel hebben dat het 'echt' is... En dat is toch het enige wat mij boeit. De meeste recensies lees ik niet uit maar recensies waarin iemand helemaal uit zijn dak gaat om de plaatsing en verder niets bespreekt kijk ik niet eens in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 kippenvel is zo mogelijk een nog hollere uitdrukking dan audiofiel Ja vreemd eigenlijk dat kippenvel, je ziet dat de species veelal een trui of pull-over draagt. Zou dat toch niet genoeg zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Pinpoint heeft te maken met de plaatsing van instrumenten. De high-end waar Bas over praat (denk ik) heeft dat enorm overdreven. Dus alles is PRECIES afgebakend en heeft zijn eigen plek ver in de diepte bijvoorbeeld. Mij kan dat weinig interesseren, die extreem verfijnde systemen die niet natuurlijk klinken en zielloos zijn, want dat ervaar ik vaak met die extreme pin-point. Technisch perfect, maar het is niet tastbaar, ik krijg er geen kippenvel van. toch is een set die goed pinpoint een hele goede set, maar het probleem ligt in dit geval bij de "gepinpointe" audiofiele neuzel opnames. ik heb hier een paar esl's gehad, die heel erg pinpointe, dit kwam simpelweg doordat ze erg bundelde. helemaal niks mis mee, maar je moet geen tingel tangel jazz opnames draaien die bestaan uit 48 monosignaaltjes. maar een mooi breed opgenomen symphonieorkest klinkt beter op luidsprekers die pinpointen dan op breedstralende conussen. ik vind pinpointen dus OK ik vind muziek die gepinpoint is opgenomen bagger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Als iets "audiofiel" klinkt hoef ik het al niet meer Groeten, Bas Hangt er maar vanaf wat je slecht aan "audiofiel" vindt klinken..... Beste Hans, Het typische audiofiele geluid is: Geneuzel, overdreven diepte/breedte en pinpoint. dun laag tot geen laag en een synthetische klank. Do I have to say more... :D Groeten, Bas Dat is inderdaad vaak zo.... toch blijf ik erbij dat een audiofiele installatie het orgineel het dichtst benaderd. Dat er veel prutsers zonder oren tussen de audifielen zitten mag duidelijk zijn. Net zo goed als mensen in dure auto's die niet kunnen autorijden... (Ik rijd volgens m'n zonen ook slecht... ik rijd nu echter zo'n 200000 km schadevrij .) Een echt audiofiel geluid heeft het laag van een orgel, maar ook van een popband op volle oorlogssterkte. Het hoog klinkt sprankelend wanneer een triangel wordt weergegeven en agressief tijdens het snerpen van een bleusgitaar. Kortom..... we zijn er bijna.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 dus Luc uit Z gaat na dit alles gelezen te hebben voortaan als volgt te werk: deze kippenvel veroorzakende versterker is geweldig in het pinpointen van muziek! Nou dat zal verkopen Maar hij heeft nu wel een bredere woordkeus voor zijn advertenties. overigens zat ik net in de auto te genieten van muziek. en dat sonytje is de goedkoopste in zijn soort. En als ik het dan thuis hoor; de ademhaling van de zangeres (Lhasa) en dat soort subtiliteiten geeft de muziek veel meer lading. Dus meer genot. Maar ik kan me goed voorstellen dat als het met dat doel is opgenomen het zijn doel voorbij schiet en dan zal ik daar ook echt geen kippenvel van krijgen. dus helemaal met Erik eens! Mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts