Midcall Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Pinpoint heeft te maken met de plaatsing van instrumenten. De high-end waar Bas over praat (denk ik) heeft dat enorm overdreven. Dus alles is PRECIES afgebakend en heeft zijn eigen plek ver in de diepte bijvoorbeeld. Mij kan dat weinig interesseren, die extreem verfijnde systemen die niet natuurlijk klinken en zielloos zijn, want dat ervaar ik vaak met die extreme pin-point. Technisch perfect, maar het is niet tastbaar, ik krijg er geen kippenvel van. Alsof het ene het andere uitsluit... nee toch? Audiofiel is gewoon een subjectief begrip die men gewoon lu©k-raak overal gebruikt. En alleen maar omdat het zo vaak gebruikt wordt mijdt je dat soort dingen, toch wel een beetje raar. De invulling van de term audiofiel is bij jou schijnbaar erg negatief, terwijl de ander er een hele andere gedachte bij die term heeft, bijvoorbeeld 'erg mooi klinkend'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 december 2005 Report Share Posted 1 december 2005 (...) ik heb hier een paar esl's gehad, die heel erg pinpointe,dit kwam simpelweg doordat ze erg bundelde.(...) Beste Erik, Het bijzondere aan het pinpoint-effect van electrostaten is dat er slechts een heel kleine sweetspot is voor het initi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 1 december 2005 Report Share Posted 1 december 2005 Het is wel een echte handelaar zeg! Maar goed je zal maar naar een ''vintage'' apparaat op zoek zijn, maar echt goedkoop is hij nu ook weer niet hoor Het is vermakelijk om te zien hoe bepaalde aangeboden apparatuur enkele weken later in een advertentie van L opduikt. Vooral bij wat zeldzamere stukken is dat goed te volgen. De ALR/Jordan Take 5 waar hij 1250 voor vraagt zijn mij door de vorige eigenaar voor 390,- aangeboden, enkele weken geleden. Koop ging niet door omdat Limburg voor mij te ver was. Als L ze voor 1250 doorverkoopt heeft hij zijn ritje er wel uit! Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 december 2005 Report Share Posted 1 december 2005 (...) ik heb hier een paar esl's gehad, die heel erg pinpointe,dit kwam simpelweg doordat ze erg bundelde.(...) Beste Erik, Het bijzondere aan het pinpoint-effect van electrostaten is dat er slechts een heel kleine sweetspot is voor het initi Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 1 december 2005 Report Share Posted 1 december 2005 (...) ik heb hier een paar esl's gehad, die heel erg pinpointe,dit kwam simpelweg doordat ze erg bundelde.(...) Beste Erik, Het bijzondere aan het pinpoint-effect van electrostaten is dat er slechts een heel kleine sweetspot is voor het initi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 december 2005 Report Share Posted 1 december 2005 (...) ik heb hier een paar esl's gehad, die heel erg pinpointe,dit kwam simpelweg doordat ze erg bundelde.(...) Beste Erik, Het bijzondere aan het pinpoint-effect van electrostaten is dat er slechts een heel kleine sweetspot is voor het initi Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 2 december 2005 Report Share Posted 2 december 2005 Alsof het ene het andere uitsluit... nee toch? Mwa, ik heb nog nooit een systeem gehoord dat EN natuurlijk klonk EN perfect plaatste. Na alle ervaringen die ik tot nu toe heb gehad lijkt het er wat mij betreft op dat de meeste ontwerpers een 'perfecte' weergave willen realiseren, technisch gezien. Met dus bijvoorbeeld perfecte plaatsing. Maar die systemen leveren voor mij altijd in op gemak, natuurlijkheid en levensechte dynamiek. Live hoor ik trouwens ook meestal geen goede plaatsing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 2 december 2005 Report Share Posted 2 december 2005 Beste Hans, Het typische audiofiele geluid is: Geneuzel, overdreven diepte/breedte en pinpoint. dun laag tot geen laag en een synthetische klank. Do I have to say more... :D Groeten, Bas Ook een mooie omschrijving hoe een audiofiel zelf klinkt Hoe treffend kan een oneliner zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts