WanFie Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Wie kent deze CD? De bedoeling is dat hij je hele signaalweg demagnetiseert. Ik heb deze net gedraaid, en ben nu minstens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Ik heb de cd ook, en ik draai hem regelmatig. Als je de cd voor het eerst draait, en ik heb dat op verschillende sets en bij verschillende mensen gedaan, hoor je een best groot verschil. Het geluid wordt opener, helderder en strakker in het laag. Vooral het hoog wordt opnener. In het boekje bij de cd wordt helemaal uitgelegd hoe ie werkt. Het lijkt magie, maar niet alleen ik hoor dat het werkt. En inderdaad, het is wel een rot geluid. GR. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 hoi Hans, Er is al eens eerder een topic aan dit ding gewijdt. Zie http://www.hear.nl/cgi-bin/ubb6/ultimatebb...ic&f=3&t=000438 Ik heb ook zo'n cd en gebruik 'm haast nooit. Als je 3 minuten naar die sweep hebt geluisterd klinkt alles beter Het is idd een martelgang . Wat hij bij mij doet? Geluidstechnisch eigenlijk niks. Ik merk geen verschil. Alleen mijn Bryston is er blij mee, want die wordt na zo'n behandeling minder warm. Maar er zijn personen die wel verschil horen. De cd kost ca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbie V. Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Dus, als je het geluid van het cd-tje gaat afspelen en dus signaal/stroom op iedere interlink, component zet ga je de boel demagnetiseren. Volgens mij is het net andersom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Geplaatst door Robbie V.:Dus, als je het geluid van het cd-tje gaat afspelen en dus signaal/stroom op iedere interlink, component zet ga je de boel demagnetiseren. Volgens mij is het net andersom Het ligt eraan welk signaal je aanbiedt. Als het signaal steeds in amplitude verandert en in fase verschuift/ompoolt, demagnetiseer je de signaallijn. Met een normaal in-fase-signaal magnetiseer je de zaak. Bovendien werkt de cd alleen maar in die lijn waar het signaal wordt aangeboden, dus alles van een andere bron tot aan het lijngedeelte van de VV-trap zal niet gedemagnetiseerd worden (mocht het werken ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbie V. Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Sodejuu: Het ligt eraan welk signaal je aanbiedt. Als het signaal steeds in amplitude verandert en in fase verschuift/ompoolt, demagnetiseer je de signaallijn. Met een normaal in-fase-signaal magnetiseer je de zaak. Bovendien werkt de cd alleen maar in die lijn waar het signaal wordt aangeboden, dus alles van een andere bron tot aan het lijngedeelte van de VV-trap zal niet gedemagnetiseerd worden (mocht het werken ) Als je op een spoel een negatieve voltage zou zetten gaat hij aantrekken. Ook al neem je de omgekeerde sinus dan heb je nog steeds de magnetisatie. Volgens mij komt er altijd een in-fase geluid uit een cdspeler, ik vraag me af welk instructie je de DAC moet geven om de fase om te draaien. Ik kan er compleet naast zitten, dit is niet meer dan mijn mening. Als je wat leesbaars zou hebben over dit onderwerp... Bovendien lees ik graag een grondige technische uitleg hint Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Waar is die Densen CD te koop? Toevallig bij Mijn Hifi in Nijmegen? Voor dat bedrag wil ik hem best wel proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Volgens mij is het net als met auto's. Rijdt er altijd een heel voorzichtig oud dametje in dan wordt ie "lui". Is niet echt meer in conditie dan. Maar trap je zo'n auto een paar keer flink onder zijn kont op de snelweg dan is ie meestal snel weer "gedetailleerd". Met audio is dat net zo Gewoon ff wat vaker de Heavy Metal hard er doorheen jassen ... Heb je die Densen helemaal niet nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Beste, Ik geloof ook geen ene potjandriedubbeltjes van zo'n cd, en wat Pjotr zegt ben ik het helemaal mee eens. Ongetwijfeld wordt de boel ge-demagnetiseerd, maar het lijkt mij zodar er weer normale wisselspanning over de leindingen loopt, is de boel in enkele minute weer gemagnetizeed. Net al met een schroevendraaier. Je hebt hem zo ge-demagnetizeerd. Een keer langs een magneet, en hij is weer magnetisch . Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Pjotr:Met audio is dat net zo Gewoon ff wat vaker de Heavy Metal hard er doorheen jassen ... Heb je die Densen helemaal niet nodig. Dan heb ik die cd niet nodig dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Wie kent deze CD? Beste Hans, Ik. Vorig jaar gekocht of wellicht het jaar daarvoor en daar toen over bericht. Advies: koop voor het geld een leuke cd. Ik weet niet hoe het werkt, maar het werkt niet. Ik wil je wel een kopie toesturen, of werkt hij gekopieerd echt niet? Kortom, je merkt wel onzekerheid alom. Maa Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Pjotr:Met audio is dat net zo Gewoon ff wat vaker de Heavy Metal hard er doorheen jassen ... Heb je die Densen helemaal niet nodig. Hehe, ik heb zo'n ruis cd gaat ook lekker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door JSA:Hehe, ik heb zo'n ruis cd gaat ook lekker Hee hee... Metal is geen ruis ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Beste, De meeste Metal is zo hard gecompressed dat alle 1/3 tonen er wel in voorkomen. Dus ook met metal kun je je ruimte uitruissen :D. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 He leuk!, Zo'n ....tig keer besproken,hier,en op de site van de opper-goeroe Als jij verschil hoort,en er tevreden mee bent,wat kan het je schelen dan? Blijft wellicht het placebo effect,maar ook daar mee worden mensen geholpen tot een beter leven Ik heb in de loop der jaren dat deze cd in de omloop is vele test gelezen/gehoort, en zelf uitgevoerd,en de uitkomst was nooit het zelfde. Maar om dan het maar gelijk naar het rijk der fabelen te sturen is niet echt fair. Want hiermee ga je voorbij aan de talrijke audio-fielen die er wel hun voordeel mee behalen. Of is het weer het bekende verhaal: "..Wat ik niet meten kan bestaat ook niet?.."" Dit kan nog een lang en interesant verhaal worden --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, De meeste Metal is zo hard gecompressed dat alle 1/3 tonen er wel in voorkomen. Dus ook met metal kun je je ruimte uitruissen . Groeten, Bas Wat zijn 1/3 tonen? Tja, ik weet dat veel popmuziek en ook metal erg gecompressed wordt. Gelukkig niet alles. En ach, dan nog, als ik het mooi vind, dan draai ik het. Of het nou wel of niet audiofiel klinkt. Volgens mij klinkt metal trouwens nooit audiofiel, maar dat terzijde. Het kan natuurlijk wel mooi opgenomen zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door The Koosjer connection: ........ Dit kan nog een lang en interesant verhaal worden --Hans. Demagneti(ge)zeur Je kan het er lang of kort over hebben, een antwoord komt er niet. Maar het posten van de vraag op zich geeft al blijk van twijfel ... Zou het echt werken dan stond er ongetijfeld een laaiend enthousiaste reactie: "Het geeft wat herrie maar tjonge wat een beter geluid levert het op" Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, De meeste Metal is zo hard gecompressed dat alle 1/3 tonen er wel in voorkomen. Dus ook met metal kun je je ruimte uitruissen . Groeten, Bas Doet er niet toe Bas, het is krachtig genoeg om je set stevig "Door te blazen" als ie verstopt zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Pjotr:Doet er niet toe Bas, het is krachtig genoeg om je set stevig "Door te blazen" als ie verstopt zit :D. Dan maar liever Roze ruis dan Metal :D Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Of een Big Band met veel blazers ... Koperblazers voor als je koperen interlinks hebt, doen met zilveren kabels weing denk ik. En houtblazers voor houten kabels, uhhhh... hier klopt iets niet maar ik weet niet wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Wat?, geven jullie het nu al weer op? Densen is toch niet de slechtste ontwerper....toch --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Och Hans, Ik denk dat er al teveel woorden aan zijn vuil gemaakt. Je kunt er lang en breed over discussieren, maar tot een evenwichtig antwoord zul je nooit komen. Sommigen zijn imuun voor dergelijke tweaks en anderen zijn er heel gevoelig voor. Het ligt niet aan Densen. Als je hier was komen aanzwaaien met bijv Bitstream of Yamamura Churchil Q-151, was eenzelfde multiloog van de grond gekomen Als je zelf van mening bent dat een produkt werkt, blijf het dan vooral gebruiken. Als je ernaar gaat vragen zullen de sceptici weer voorop lopen en alles de grond in proberen te boren. Ik heb dus middeltjes die (voor mij) werken en die blijf ik gebruiken. Ik ga ze echter niet aan de grote klok hangen. Niet omdat jullie dat niet mogen weten, maar om dergelijke discussies niet te hoeven voeren. Ik zie er nl het nut niet van in BTW: Ze zeggen vaak "Meten is weten" Dat klopt, maar bedenk wel eerst WAT je moet meten. Voor velen geldt eerder "Meten is denken het te weten", juist vanwege bovenstaande reden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Heel juist Sudejuu, Het is al voldoende uitgekauwd in de thread die je op de vorige pagina gegeven hebt. Dat ik er grapjes over maak wil nog niet zeggen dat ik de mensen die er baat bij vinden niet respecteer of niet serieus neem. Een stevige portie herrie kan wel degelijk allerlei offsets in b.v. condensatoren en speakers opheffen. Maar hoe dat technisch zit blijft bij gissen. Techneuten kunnen alles perfect omschrijven maar wat koop je er uiteindelijk voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Ik begrijp de Cardas Sweeps voor het schoonmaken van mijn element. Het lijkt te werken. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 oktober 2003 Author Report Share Posted 7 oktober 2003 Ik wist niet dat er al een topic over deze CD was geopend, Ik heb n.l. gezocht op Densen en kon de Cd in elk geval niet vinden. Toch bedankt voor alle reacties. Ik heb nog geen kans gehad te luisteren, Benden te druk en mijn setje boven is nog niet aangesloten. Maar dat gaat morgenavond gebeuren. Ik zal dan nog een luisteren ik ga dan wel de kamer uit tijdens de herrie. Ik ben benieuwd... Of werkt het niet op Piedpipers...??? Ik vraag me trouwens wel af wat ik moet demagnetiseren... Alles is koper, RVS en Aluminium in mijn eletronica (behalve de kast van de CD speler, en de trafokernen maar hier loopt geen signaal door) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Pjotr:Doet er niet toe Bas, het is krachtig genoeg om je set stevig "Door te blazen" als ie verstopt zit Hihi, is wat voor klaas, als z'n speakerspleet weer eens verstopt is Zeg bas, je was hem toch nog een paar cd's verschuldigd? waren dat ook cd's met 'ruis' toevallig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts