Johnbrabant Posted 3 december 2005 Report Share Posted 3 december 2005 Hallo allemaal, Ik ben helemaal nieuw bij dit forum. Ik bezit op dit moment een oud philips stereosetje waarvan ik het type niet eens hier durf neer te zetten . Nu heb ik een Harman Kardon setje op het oog, namelijk HK AV135 met de HK DVD22. Als speakerset zat ik te denken aan de JBL northridge reeks met onder andere de E80 als frontspeakers. E20 als rear speakers en de EC25 als centerspeaker. En om alles nog compleet te maken een E-150-P aktieve subwoofer erbij. Nu heb ik wat op het internet gesnuffeld en kom ik uit bij een winkel genaamd radio roelandschap in Apeldoorn die dit alles (HK spul + alle jbl speakers) voor slechts 1493 euro aanbiedt. De volgende vragen heb ik: -Is dit een leuke set voor een niet al te veeleisende muziekluisteraar die van tijd tot tijd een filmpje wil kijken met surround sound? Ik luister naar muziek in de stijlen R&B, house, Jazz. - Kent iemand dit bedijf Radio Roelandschap en is het een betrouwbaar bedrijf? - Ook heb ik verhalen gehoord over kloon JBL's die er van de buitenkant als echte uitzien maar van binnen een regelrechte ramp zijn. Bestaat er een risico dat je hier tegenaan loopt in Nederland? Alvast bedankt voor je eventuele reactie! John Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 3 december 2005 Report Share Posted 3 december 2005 geen jbl, veel hoog weinig natuurgetrouwe klank. luistermoeiheid treed al snel op,dus naar andere speakers kijken de rest is in ord e Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 3 december 2005 Report Share Posted 3 december 2005 geen jbl, veel hoog weinig natuurgetrouwe klank. luistermoeiheid treed al snel op, Dat moet je natuurlijk niet zomaar voetstoots aannemen maar zelf ervaren. Ga dus goed luisteren met je eigen muziek naar de set van je keuze en eventuele alternatieven voordat je iets koopt. Misschien is JBL ideaal voor jouw muzieksmaak en je manier van luisteren. Of je komt tot dezelfde conclusie als Joopus en is er een ander merk dat beter bij jouw smaak past. Of de winkel uit Apeldoorn betrouwbaar is weet ik niet, maar bij een goede winkel heb je altijd gelegenheid om (op afspraak) te luisteren in een geschikte luisteromgeving. laat je niet overdonderen met spectaculaire demonstraties van spectakelfilms op plasmaschermen maar let ook op de stereokwaliteiten van je set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 december 2005 Report Share Posted 4 december 2005 geen jbl, veel hoog weinig natuurgetrouwe klank. luistermoeiheid treed al snel op,dus naar andere speakers kijken de rest is in ord e Weer lekker kort door de bocht, Joopus. Ik heb zelf al weer ruim 3 jaar (vrij goedkope) JBL speakers en ik heb zelden last van luistermoeheid. En ik luister toch dagelijks... Heb ook nog nooit de neiging gehad om andere speakers te zoeken, ook al zal het best beter kunnen. Ook snap ik niet waar je vandaan haalt dat ze veel hoog produceren. En bovendien moet je niet alle JBL-modellen over 1 kam scheren. Het type dat ik heb, klinkt waarschijnlijk totaal anders dan de Ti10K bijvoorbeeld. Net zo goed als jouw Tannoys niet zo klinken als de Tannoy Westminster (en welke er beter klinkt, daar gaat het ff niet over)... Mijn advies aan John (zoals altijd bij dit soort vragen): ga zelf luisteren bij een winkel (bijvoorbeeld Radio Roelantschap, die ikzelf overigens niet ken). Bedenk je ook goed of je de set juist vooral wilt gebruiken om muziek te luisteren, of dat je 'm vooral wilt gebruiken voor films (dvd's; surround dus). In het eerste geval, zou ik voor een stereo-set gaan. Wil je toch vooral surround gebruiken, dan is deze set zeker een optie. Al zijn er natuurlijk zoveel opties. Een winkel zal je best meerdere opties willen laten horen, zodat je wat te kiezen hebt Ps. Die JBL-klonen heb ik nog nooit van gehoord. Maar daarvoor zou je denk ik vooral moeten oppassen op de 2e hands markt. Een winkel zal geen nep-JBL's verkopen lijkt me... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 geen jbl, veel hoog weinig natuurgetrouwe klank. luistermoeiheid treed al snel op,dus naar andere speakers kijken de rest is in ord e Je doet wel alles om niet meer serieus genomen te worden h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts