cgm Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Lijkt me ook wel wat. Alleen zou ik er dan al twee nodig hebben voor de Magnepans (4 Ohm). Bij Profusion 129 euro per stuk... Valt mee. Ook al komen er dan nog een paar voedingen bij. Ja, en daar zitten nou juist de kosten in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Conclusie: mijn gehoor heeft kennelijk een drempel van 0.05 % THD, dus een versterker moet daar zeker onder zitten. Geen TDA8924 voor deze jongen... Dan is de TK-2050 misschien iets voor jou (en mischien ook wel voor mij). Nou, ik blijf voorlopig bij mijn HarmanKartonnetje (discrete eindtrap): ********************************* Audio gedeelte Stereo Continu nominaal vermogen (FTC) 65 watt per kanaal, 20 Hz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Tjonge, wat zijn "we" het eens..... Ik vindt zo'n klasse D eigenlijk helemaal niks. Dat korrelige hoog staat me werkelijk tegen. Of zijn er ondertussen van die dingen die dit wel goed doen...?? Ja Hans, die van mij doen het goed.. Nu weet ik eigenlijk niet wat korrelig hoog is, maar het zal wel iets negatiefs zijn. Mocht je nog eens in de buurt zijn, kom gerust eens luisteren. Ik vond een paar jaar geleden bij Audioselectief die Tact versterker ook niet slecht klinken hoor. Ik weet ook niet wat korrelig hoog is, maar het hoog van die Tact (op Dali Euphonia MS5 meen ik) klonk erg goed... Oh ja, die Tact was dan wel weer peperduur... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Ik vond een paar jaar geleden bij Audioselectief die Tact versterker ook niet slecht klinken hoor. Ik weet ook niet wat korrelig hoog is, maar het hoog van die Tact (op Dali Euphonia MS5 meen ik) klonk erg goed... Oh ja, die Tact was dan wel weer peperduur... Ja, zo zie je dat je voorzichtig moet zijn met een oordeel, niet gelijk generaliseren. Zo zeg ik ook weer niet gelijk dat deze amps allemaal goed klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Ik vond een paar jaar geleden bij Audioselectief die Tact versterker ook niet slecht klinken hoor. Ik weet ook niet wat korrelig hoog is, maar het hoog van die Tact (op Dali Euphonia MS5 meen ik) klonk erg goed... Oh ja, die Tact was dan wel weer peperduur... Ja, zo zie je dat je voorzichtig moet zijn met een oordeel, niet gelijk generaliseren. Zo zeg ik ook weer niet gelijk dat deze amps allemaal goed klinken. Met korrelig hoog bedoel ik een schor en rasperig geluid. De Tact heeft dat inderdaad wat minder, maar blijft dit toch nog wel houden. In het laag en lage midden is de Tact onovertroffen.... (denk ik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Hans, Ik heb hier een demo UcD 700 staan. Zou er eens naar gaan luisteren als ik jou was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Ik vond een paar jaar geleden bij Audioselectief die Tact versterker ook niet slecht klinken hoor. Ik weet ook niet wat korrelig hoog is, maar het hoog van die Tact (op Dali Euphonia MS5 meen ik) klonk erg goed... Oh ja, die Tact was dan wel weer peperduur... Ja, zo zie je dat je voorzichtig moet zijn met een oordeel, niet gelijk generaliseren. Zo zeg ik ook weer niet gelijk dat deze amps allemaal goed klinken. Met korrelig hoog bedoel ik een schor en rasperig geluid. De Tact heeft dat inderdaad wat minder, maar blijft dit toch nog wel houden. In het laag en lage midden is de Tact onovertroffen.... (denk ik). Als de Tact al een korrelig hoog heeft, dan vraag ik mij af wat jij dan niet korrelig vindt Hou je wel van hoge tonen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Ik vond een paar jaar geleden bij Audioselectief die Tact versterker ook niet slecht klinken hoor. Ik weet ook niet wat korrelig hoog is, maar het hoog van die Tact (op Dali Euphonia MS5 meen ik) klonk erg goed... Oh ja, die Tact was dan wel weer peperduur... Ja, zo zie je dat je voorzichtig moet zijn met een oordeel, niet gelijk generaliseren. Zo zeg ik ook weer niet gelijk dat deze amps allemaal goed klinken. Met korrelig hoog bedoel ik een schor en rasperig geluid. De Tact heeft dat inderdaad wat minder, maar blijft dit toch nog wel houden. In het laag en lage midden is de Tact onovertroffen.... (denk ik). Als de Tact al een korrelig hoog heeft, dan vraag ik mij af wat jij dan niet korrelig vindt Hou je wel van hoge tonen? Jawel, maar dan van schoon hoog net zoals op 'n LP.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Ik vond een paar jaar geleden bij Audioselectief die Tact versterker ook niet slecht klinken hoor. Ik weet ook niet wat korrelig hoog is, maar het hoog van die Tact (op Dali Euphonia MS5 meen ik) klonk erg goed... Oh ja, die Tact was dan wel weer peperduur... Ja, zo zie je dat je voorzichtig moet zijn met een oordeel, niet gelijk generaliseren. Zo zeg ik ook weer niet gelijk dat deze amps allemaal goed klinken. Met korrelig hoog bedoel ik een schor en rasperig geluid. De Tact heeft dat inderdaad wat minder, maar blijft dit toch nog wel houden. In het laag en lage midden is de Tact onovertroffen.... (denk ik). Als de Tact al een korrelig hoog heeft, dan vraag ik mij af wat jij dan niet korrelig vindt Hou je wel van hoge tonen? Jawel, maar dan van schoon hoog net zoals op 'n LP.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Ik vond een paar jaar geleden bij Audioselectief die Tact versterker ook niet slecht klinken hoor. Ik weet ook niet wat korrelig hoog is, maar het hoog van die Tact (op Dali Euphonia MS5 meen ik) klonk erg goed... Oh ja, die Tact was dan wel weer peperduur... Ja, zo zie je dat je voorzichtig moet zijn met een oordeel, niet gelijk generaliseren. Zo zeg ik ook weer niet gelijk dat deze amps allemaal goed klinken. Met korrelig hoog bedoel ik een schor en rasperig geluid. De Tact heeft dat inderdaad wat minder, maar blijft dit toch nog wel houden. In het laag en lage midden is de Tact onovertroffen.... (denk ik). Als de Tact al een korrelig hoog heeft, dan vraag ik mij af wat jij dan niet korrelig vindt Hou je wel van hoge tonen? Jawel, maar dan van schoon hoog net zoals op 'n LP.... Ik heb wel een stel mp3's, die van LP geript zijn. Misschien is dat wat voor je... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Met korrelig hoog bedoel ik een schor en rasperig geluid. De Tact heeft dat inderdaad wat minder, maar blijft dit toch nog wel houden. In het laag en lage midden is de Tact onovertroffen.... (denk ik). Een schor en rasperig geluid heb ik alleen als ik de naald van mijn platenspeler niet goed schoon hou.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Hans, Ik heb hier een demo UcD 700 staan. Zou er eens naar gaan luisteren als ik jou was. En, Pass nu de deur uit???? Edit , laat maar, al gelezen http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?top...31729#msg531729 Voor rond 1600 euro een topversteker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Hans, Ik heb hier een demo UcD 700 staan. Zou er eens naar gaan luisteren als ik jou was. En, Pass nu de deur uit???? Edit , laat maar, als gelezen http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?top...31729#msg531729 Voor rond 1600 euro een topversteker. Volgens Jan Peter kan het ook voor iets minder... Anyway, ik viel bijna van mijn stoel toen ik hem voor het eerst hoorde... Naar mijn bescheiden mening heel veel kwaliteit voor heel weinig geld. Als deze versterker er een paar jaar eerder was geweest had ik nu niet een Pass labs staan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Ik vond een paar jaar geleden bij Audioselectief die Tact versterker ook niet slecht klinken hoor. Ik weet ook niet wat korrelig hoog is, maar het hoog van die Tact (op Dali Euphonia MS5 meen ik) klonk erg goed... Oh ja, die Tact was dan wel weer peperduur... Ja, zo zie je dat je voorzichtig moet zijn met een oordeel, niet gelijk generaliseren. Zo zeg ik ook weer niet gelijk dat deze amps allemaal goed klinken. Met korrelig hoog bedoel ik een schor en rasperig geluid. De Tact heeft dat inderdaad wat minder, maar blijft dit toch nog wel houden. In het laag en lage midden is de Tact onovertroffen.... (denk ik). Als de Tact al een korrelig hoog heeft, dan vraag ik mij af wat jij dan niet korrelig vindt Hou je wel van hoge tonen? Jawel, maar dan van schoon hoog net zoals op 'n LP.... Hi, Volgens mij heeft een lp geen schoon hoog: veel THD enzo... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Jawel, maar dan van schoon hoog net zoals op 'n LP.... Hi, Volgens mij heeft een lp geen schoon hoog: veel THD enzo... Groet, Jacco Je moet andersom denken. Hoog van LP = mooi en dat komt door de THD. CD hoog is immers vies en digitaal. Daar zit geen THD. THD is dus mooi. Zie ook mijn signature. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Jawel, maar dan van schoon hoog net zoals op 'n LP.... Hi, Volgens mij heeft een lp geen schoon hoog: veel THD enzo... Groet, Jacco Je moet andersom denken. Hoog van LP = mooi en dat komt door de THD. CD hoog is immers vies en digitaal. Daar zit geen THD. THD is dus mooi. Zie ook mijn signature. Dat is wellicht dan ook de reden dat digitale versterkers niet worden gewaardeerd. Ik weet me nog te herinneren dat die Tact-versterker zo 'schoon' gevonden werd. Het klonk veel aanwezigen zelfs 'te schoon', 'zielloos'. De reactie van een van de mensen van AND Benelux die de demo verzorgden, was dat dat waarschijnlijk kwam, doordat de Tact extreem weinig vervormde. Of dat waar is, of dat het een soort van verkoperspraatje is, dat weet ik niet, maar ik wel dat 'men' de Tact nogal (veel te) schoon vond klinken. Ik kan me voorstellen dat dat komt doordat de versterker enorm weinig vervormd en dat we met z'n allen aan vervorming gewend zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 9 december 2005 Author Report Share Posted 9 december 2005 luisteren naar geen vervoming is inderdaad wennen. kan even duren voor je gaat horen wat er dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Ik weet me nog te herinneren dat die Tact-versterker zo 'schoon' gevonden werd. Het klonk veel aanwezigen zelfs 'te schoon', 'zielloos'. De reactie van een van de mensen van AND Benelux die de demo verzorgden, was dat dat waarschijnlijk kwam, doordat de Tact extreem weinig vervormde. Dat zou best wel eens kunnen kloppen hoor. Geweldig toch. Er is een streven naar een zo goed mogelijke weergave van de werkelijkheid, en als dat dan gebeurt is het niet mooi meer, zeker niet "romantisch" genoeg of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Jawel, maar dan van schoon hoog net zoals op 'n LP.... Hi, Volgens mij heeft een lp geen schoon hoog: veel THD enzo... Groet, Jacco Je moet andersom denken. Hoog van LP = mooi en dat komt door de THD. CD hoog is immers vies en digitaal. Daar zit geen THD. THD is dus mooi. Zie ook mijn signature. Hi, Maar die signature is niet correct in kwantitatieve zin. DSD vervormt wel, maar is dusdanig weinig dat het niet waargenomen kan worden. Bij vinyl is dat een heel ander verhaal. In principe is DSD = 1 bits PCM met noiseshaping. Vanwege die ene bit, is het niet vervormingsvrij te krijgen, maar dat ligt errug ver onder de hoorgrens... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
weidok Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Hans, Ik heb hier een demo UcD 700 staan. Zou er eens naar gaan luisteren als ik jou was. He Leeuwarden maak me gek.. Ja klasse D heeft wel wat.. Toch eens wat bouwen met ucd 180 ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Ik weet me nog te herinneren dat die Tact-versterker zo 'schoon' gevonden werd. Het klonk veel aanwezigen zelfs 'te schoon', 'zielloos'. De reactie van een van de mensen van AND Benelux die de demo verzorgden, was dat dat waarschijnlijk kwam, doordat de Tact extreem weinig vervormde. Dat zou best wel eens kunnen kloppen hoor. Geweldig toch. Er is een streven naar een zo goed mogelijke weergave van de werkelijkheid, en als dat dan gebeurt is het niet mooi meer, zeker niet "romantisch" genoeg of zo. Zoiets ja. Blijkbaar maakt vervorming de werkelijkheid mooier dat ie is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Hans, Ik heb hier een demo UcD 700 staan. Zou er eens naar gaan luisteren als ik jou was. He Leeuwarden maak me gek.. Ja klasse D heeft wel wat.. Toch eens wat bouwen met ucd 180 ?? Dat is het leuke van dit spul. Zo'n beetje iedereen kan nu een (eind)versterker bouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Hans, Ik heb hier een demo UcD 700 staan. Zou er eens naar gaan luisteren als ik jou was. He Leeuwarden maak me gek.. Ja klasse D heeft wel wat.. Toch eens wat bouwen met ucd 180 ?? Dat is het leuke van dit spul. Zo'n beetje iedereen kan nu een (eind)versterker bouwen. Nou bouwen.........? Een handigerd kan een kant en klaar module met een voeding in een kast stoppen. Het echte werk is door anderen gedaan .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Hans, Ik heb hier een demo UcD 700 staan. Zou er eens naar gaan luisteren als ik jou was. He Leeuwarden maak me gek.. Ja klasse D heeft wel wat.. Toch eens wat bouwen met ucd 180 ?? Dat is het leuke van dit spul. Zo'n beetje iedereen kan nu een (eind)versterker bouwen. Nou bouwen.........? Een handigerd kan een kant en klaar module met een voeding in een kast stoppen. Het echte werk is door anderen gedaan .... Dat zeg ik, Gamma.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Het probleem zal hem ook wel zitten in het idee dat het digitaal is, dus niet goed k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts