Pjotr Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Het probleem zal hem ook wel zitten in het idee dat het digitaal is, dus niet goed k Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Het probleem zal hem ook wel zitten in het idee dat het digitaal is, dus niet goed k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Het probleem zal hem ook wel zitten in het idee dat het digitaal is, dus niet goed k Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Het probleem zal hem ook wel zitten in het idee dat het digitaal is, dus niet goed k Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Smoesjes Zie ik daar digitale vliegen zitten .... Ok ok Joh, de kwestie digitaal-analoog is wat mij betreft voornamelijk filosofisch van aard. Ik heb zelf een pwm-eindbak met een hybride pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
weidok Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Hans, Ik heb hier een demo UcD 700 staan. Zou er eens naar gaan luisteren als ik jou was. He Leeuwarden maak me gek.. Ja klasse D heeft wel wat.. Toch eens wat bouwen met ucd 180 ?? Dat is het leuke van dit spul. Zo'n beetje iedereen kan nu een (eind)versterker bouwen. Nou bouwen.........? Een handigerd kan een kant en klaar module met een voeding in een kast stoppen. Het echte werk is door anderen gedaan .... Dat zeg ik, Gamma.. Speel al meer dan een driekwart jaar met een SI T amp.. heb voorlopig nog geen behoefte aan iets anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Beste Pjotr, Dat er niets digitaals aan zou zijn, is bestrijdbaar. Hangt er in eerste plaats van af wat je onder digitaal verstaat. Ik versta er onder dat het een signaal is met een (zeer) beperkt aantal niveau's. De uitgang van zo een klasse-D is meestal een schakeltrap........ Als jij daar over strijden wilt prima maar "digitaal" betekent in principe "wat te tellen is" Het gaat bij klasse-D om analoge pulsbreedtemodulatie met een analoge (lees oneindige) resolutie die niet te tellen is. Als je gaat beginnen over dat de uitgang maar 2 niveaus heeft en het daarom een digitale versterker is, is iedere stereo versterker ook digitaal, zitten "twee" versterkers in Wat UcD van Philips is, weet ik nog niet precies maar ik verwacht dat ook dat een zinvolle uitbreiding is op klasse-D om de typische problemen op te lossen die komen kijken bij het vergelijken met een driehoek met een grondfrequentie ten minste 16x de hoogst hoorbare frequentie Link naar Bruno Putzeys UcD verhaal Dat is in principe hoe de UcD versterkers van Hypex werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Hans, Ik heb hier een demo UcD 700 staan. Zou er eens naar gaan luisteren als ik jou was. He Leeuwarden maak me gek.. Ja klasse D heeft wel wat.. Toch eens wat bouwen met ucd 180 ?? Dat is het leuke van dit spul. Zo'n beetje iedereen kan nu een (eind)versterker bouwen. Nou bouwen.........? Een handigerd kan een kant en klaar module met een voeding in een kast stoppen. Het echte werk is door anderen gedaan .... Dat zeg ik, Gamma.. Speel al meer dan een driekwart jaar met een SI T amp.. heb voorlopig nog geen behoefte aan iets anders Nou er staat nog steeds een bijeenkomst op het programma, dan neem ik hem wel mee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
weidok Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 Hans, Ik heb hier een demo UcD 700 staan. Zou er eens naar gaan luisteren als ik jou was. He Leeuwarden maak me gek.. Ja klasse D heeft wel wat.. Toch eens wat bouwen met ucd 180 ?? Dat is het leuke van dit spul. Zo'n beetje iedereen kan nu een (eind)versterker bouwen. Nou bouwen.........? Een handigerd kan een kant en klaar module met een voeding in een kast stoppen. Het echte werk is door anderen gedaan .... Dat zeg ik, Gamma.. Speel al meer dan een driekwart jaar met een SI T amp.. heb voorlopig nog geen behoefte aan iets anders Nou er staat nog steeds een bijeenkomst op het programma, dan neem ik hem wel mee... Als die Ucd 700 een TL met 3 woofers aankan nou dat wordt smullen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 700 watt voor een TL lijkt mij wel genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 700 watt voor een TL lijkt mij wel genoeg Het is wel bij 4 ohm h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeuwarden Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 UcD 700 is weer terug, dat wordt dan een test met een UcD 400... Link to comment Share on other sites More sharing options...
weidok Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 700 watt voor een TL lijkt mij wel genoeg Het is wel bij 4 ohm h Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 700 watt voor een TL lijkt mij wel genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 Het gaat bij klasse-D om analoge pulsbreedtemodulatie met een analoge (lees oneindige) resolutie die niet te tellen is. Als je gaat beginnen over dat de uitgang maar 2 niveaus heeft en het daarom een digitale versterker is, is iedere stereo versterker ook digitaal, zitten "twee" versterkers in Wat UcD van Philips is, weet ik nog niet precies maar ik verwacht dat ook dat een zinvolle uitbreiding is op klasse-D om de typische problemen op te lossen die komen kijken bij het vergelijken met een driehoek met een grondfrequentie ten minste 16x de hoogst hoorbare frequentie Link naar Bruno Putzeys UcD verhaal Dat is in principe hoe de UcD versterkers van Hypex werken. Beste Pjotr, Ik wil er helemaal niet over strijden. Klasse D is een classificatie die vaak in verband gebracht wordt met rendement. Pulsbreedte modulatie is iets anders (zij het dat er veel overeenkomsten zijn, waaronder de schakeltrappen aan het einde) en je mag maar hopen dat de breedte-informatie analoog is. In een goed ontwerp zal dat zijn, maar bij ons op de afdeling is dat geen vanzelfsprekendheid. Jaja, ook RF goes digital. Klasse-D, PWM en wat al dies meer zij komen ook bij ons aan bod en als ik de ingenieurs hoor zwoegen en zweten, is het alles behalve makkelijk. En o ja, in het ontwerpstadium wordt er vaak gesimuleerd onder de aanname dat de quasi-stationaire benadering geldt. Iets dat uiteindelijk ook weer vervorming kan geven. Nog bedankt voor de link. Dat iedere stereo versterker digitaal zou zijn omdat er twee versterker in zitten is natuurlijk onzin. Ze zijn niet geschakeld als schakelaars en de uitgang kan mementaan iedere gewenste waarde aannemen: analoog dus... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 Dat iedere stereo versterker digitaal zou zijn omdat er twee versterker in zitten is natuurlijk onzin. Je hebt hem door maar volgens jouw eerdere redenatie is dat dus wel digitaal. Ze zijn niet geschakeld als schakelaars en de uitgang kan momentaan iedere gewenste waarde aannemen: analoog dus... Bij PWM modulatie, zoals bij klasse-D, kan de duty-cycle iedere gewenste waarde aannemen: analoog dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 11 december 2005 Report Share Posted 11 december 2005 Dat iedere stereo versterker digitaal zou zijn omdat er twee versterker in zitten is natuurlijk onzin. Je hebt hem door maar volgens jouw eerdere redenatie is dat dus wel digitaal. Hoi Pjotr, Hoe heb ik me dan uitgedrukt? (eerdere redenatie) PS voor diegenen die het patent willen bestuderen: hier dus. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 11 december 2005 Report Share Posted 11 december 2005 LS, Na wat struinen op het Internet kwam ik, denk ik, de angel van de verwarring cq strijd tegen. Quote: "Everyone thinks that Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 december 2005 Report Share Posted 12 december 2005 Tja, en zo betekent klasse-A NIET "klasse analoog" en klasse-B niet "klasse banana" (alhoewel soms ..... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts