Jump to content

Showdagen Audio Selectief

Lestat
 Share

Recommended Posts

misschien is chocolademelk met slagroom 1 goede kombi  :)

Absoluut, een heerlijke combi.

Heb er vandaag weer van genoten, i.c.m een heerlijke appeltaart met slagroom, bij Granny's. Daarna kun je d'r weer effe tegenaan :DB)

• 2 weeks later...
:S

:confused: Dat werk bij MSN Messenger wel zo, maar hier is die draaierige smily toch net iets anders :D Klik rechtboven op Assistent (onder kalender) en dan zul je zien dat deze :wacko: als ;wacko; genoemd staat (;=: ;) )

:wacko:

:wacko:

Hai Haudio,

Ik ben vergeten te zeggen dat die Ayon buizen die je hebt staan in mijn oren mooier klinkt dan de Accuphase.

Ik heb nog even op de site van Thiel gekeken naar de gevoeligheid en impedantie van hun LS. Het is me niet duidelijk welke Thiel je hebt staan, maar die buizen hebben daar geen enkele moeite mee.

Groet,

Carl

Hai Haudio,

Ik ben vergeten te zeggen dat die Ayon buizen die je hebt staan in mijn oren mooier klinkt dan de Accuphase.

Ik heb nog even op de site van Thiel gekeken naar de gevoeligheid en impedantie van hun LS. Het is me niet duidelijk welke Thiel je hebt staan, maar die buizen hebben daar geen enkele moeite mee.

Groet,

Carl

Ha die Carl,

Inderdaad doet de Ayon versterker dingen (muziek maken) met de Thiel die ik dacht dat het niet mogelijk was voor een buizenversterker, omdat Thiel toch behoorlijk wat stroom nodig heeft, normaal gesproken.

Maar dit gaat prima.

Verder zou ik het leuk vinden om jou bevindeingen te horen over Lehmann VV en Roxsan VV die je beide hebt beluisterd over dezelfde installatie en met hetzelfde element.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Dat is wel een leuk idee Haudio,

Even de achtergrond. Ik heb net een nieuwe auto en die moest ingereden worden en dat heb ik naar Sneek gedaan. Bij Haudio op bezoek voor een paar mini LS voor mijn dochter. Nou die Visonik Davids zijn die 100 Euro per stuk wel waard. Ik heb ze besteld en ik zal ze eens een keer op mijn hoofdset uitproberen en dit rapporteren.

Gelijk "even" naar phonotrappen geluisterd op Haudio's zijn hoofdinstallatie: Thiel 2.4, Ayon buizen en Fat BOB met Rega variant en ik meen Lyra element. Nu ben ik twee keer in Sneek geweest en de eerste keer kort geluisterd toen er een Bluenote phonotrap op aangesloten was. Dat klonk heel goed, maar voor mij ietsjes te warm. Een week later op dezelfde set geluisterd naar Elle Fitzgerald maar dan op de Roksan phonotrap. De hele set gelijk in balans, niets te veel en niets te weinig, gewoon echt heel goed en de moeite waard.

Ik heb voor die Roksan geen plaats en ik zoek iets kleiners. Dus ook de Lehmann Silver Cube uitgeprobeerd. Die klonk zonder meer iel in deze (!) set en de magie was weg.

Moraal van het verhaal:

- phonotrappen verschillen behoorlijk van elkaar. In Haudio's set klonk de Roksan beduidend beter dan de Lehmann Silver Cube. Als je daarbij betrekt dat de Lehmann (3000 euro) bijna twee keer zo duur is dan de Roksan (die weer drie keer zo duur is dan de Bluenote) schrik je wel even.

- De Lehmann wordt in Duitsland de hemel in geschreven en dat begrijp ik echt niet gezien de prijs. Wel is er kennelijk een upgrade mogelijk. Ik heb zelf overigens de Black Cube en die is wel zonder meer zijn geld waard.

Groet,

Carl