RastaPhil Posted 26 december 2005 Report Share Posted 26 december 2005 http://picserver.student.utwente.nl/v/065QC5083077 Dit is het afgewerkte produkt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 Hoi hier ben ik weer! Vermits ik toch in dit topic terecht ben gekomen ga ik maar rustig verder met mijn luisterervaringen TRANSPARENT MUSIC WAVE Bi-amp versus: Monitor PC Bingo Silver versus "Lintworm" (herbouwde Kenwood kabel). De lintworm heeft er nu een paar dagen tussen gezeten... ondertussen heb ik met deze kabel al meer bas dan met wat dan ook tevoren, ik hoef zelfs mijn subs niet meer op. Kabel is voor een groot deel ingespeeld: bij fade outs (einde van een song) trok het beeld helemaal naar de rechter speaker weg, nu fade ie terug normaal uit (speciaal op gelet ). De klank is blijkbaar veel minder distorted dan bij de' Monitor PC, en de ruimtelijkheid is toch wel z Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Hoi hier ben ik weer; druk druk druk! Vanmiddag ga ik die Transparant Audio Music Wave BI-AMP kabel (met netwerkje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 .... Dus in elke kabel zitten ... strandjes koper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 30 december 2005 Report Share Posted 30 december 2005 OK, stranden vol koper! Desalniettemin is de Transparant buiten, tot grote tevredenheid van een andere klant die hem stante pede meenam . Voorlopig blijft al zeker de Monitor Audio kabel ertussen zitten... Gisteravond een experryment aangesloten: de Lintworm op de mid en de Monitor Audio op de tweeter. Ja ergens in mijn achterhoofd zegt een stemmetje steeds: het is niet logisch twee verschillende kabels te gebruiken in een Bi-wire situatie; er zitten immers steeds minieme looptijdverschillen in... Maar ik kon het niet laten: als je het breed hebt moet je het breed laten hangen (Vlaams spreekwoord) dus beide kabels zitten ertussen. Ik ga dit er een tijdje laten tussen steken tot er geen verbetering meer optreedt, klinkt het niet dan gaat de Lintworm er terug van tussen. Ondertussen hoor ik toch veel meer details dan met die vroegere Monitor PC kabels: de plaatsing is zekerder, vult nog meer de luisterruimte (en verder ), beter inzicht in lagen (vb backing vocals) en het vuile randje is er af... al met al een enorme verbetering tov vroeger. Nu ga ik me wat bezig houden met andere prioriteiten zoals een beter actief cross-over, betere kasten voor mijn subs, en een 5.1 surround set die ik zou willen bouwen voor onze buurtvereniging (film-avonden in 2006). Volledig bestaande uit gerecycleerde spullen: alnico full ranges in sandwich-kasten en zo weinig mogelijk filtering, 2 sub kasten per kant (geen mono) + actief cross over enz.... De beste wensen voor 2006 en maak het een goed jaar! Beluisterbaar! mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts