WanFie Posted 6 december 2005 Report Share Posted 6 december 2005 Omdat Planet enkele maanden een extra "downloadbijdrage" van Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 6 december 2005 Report Share Posted 6 december 2005 Net als bij de cds proberen ze je een rib uit je lijf te stelen voor dingen die veel te duur zijn voor hun waarde. Gewoon ilegaal downloaden en dan klinkt 't allemaal een stuk beter! Via emule, bittorents en soulseek kun je redelijke tot perfecte rips binnenhalen. Incl. (beroerde) hoesjes en soms de songtexten. Bij 10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 december 2005 Report Share Posted 6 december 2005 Boycotten die "legale" downloads! Mee eens. Want alles wat je download aan mp3's en dergelijke is legaal. Het is in Nederland namelijk niet verboden om te downloaden, wel om het aan te bieden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 6 december 2005 Report Share Posted 6 december 2005 Ik heb al heel lang niet meer muziek gedownload, maar weet wel dat de gangbare kwaliteit zo'n 128kb is, waar menigeen dik tevreden mee is. Ik vind 't 3x niks. Heb 1x een CD in 320kb/s kunnen DLen, en dat klonk wel prima, maar goed,....dat komt zelden voor. Op 128 klinkt 't alsof de muziek uit een transistor radio komt. Dus,...ik koop/wil ook gewoon de originele CD. (ook om 't hoesje, en 'n beetje uit respect voor de muzikanten, die er hun brood mee moeten verdienen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 december 2005 Report Share Posted 6 december 2005 Om eerlijk te zijn DL ik niks van de "legale" sites. Inderaad omdat het meestal om inferieure 128kbps prullen gaat en als het al meer is (192kbps) het zo plat klinkt omdat ze de verkeerde encoder gebruikt hebben. Onlangs vond ik op E-mule een WAV DL (EAC) van Leonard Cohen's "Ten New Songs". Helaas kom je dat zelden tegen, maar 192 kbps LAME geencodeerde MP3 zijn meer regel dan uitzondering. Vaak is de compressie nog lager (220-320kbps of zelfs vbr). Als de muziek bevalt dan komt de originele alsnog. En als het ff kan, dan noch liever de LP (zoals nu in bestelling Leonard Cohen - Ten New Songs, Alanis Morissette - MTV Unplugged en onlangs binnen Depeche Mode - Playing The Angel (allen LP)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 6 december 2005 Report Share Posted 6 december 2005 Helemaal mee eens. Ik betaal liever iets meer voor het origineel (liefst op LP), dan 10 euro voor een album van bijv. de Itunes Music Store. Goedkoop is duurkoop in dit geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 december 2005 Author Report Share Posted 7 december 2005 Ik dacht dus echt dat het aan mij lag.... Kennelijk wordt je met het legaal downloaden dus harder gepakt dan wanneer je gewoon een CD in de Winkel koopt.... 1. de kwaliteit is veel minder. 2. je moet er zelf tijd in steken. 3. je moet een CD-r kopen. 4. 'n boekje is niet fatsoenlijk en legaal te printen. Ik begrijp dus niet waarom er zoveel muziek (legaal) wordt gedownload....., en ook niet dat er iemand naar MP3 kan luisteren.... Ga toch gewoon naar de winkel 'n CD kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 Ik begrijp dus niet waarom er zoveel muziek (legaal) wordt gedownload....., en ook niet dat er iemand naar MP3 kan luisteren.... Ga toch gewoon naar de winkel 'n CD kopen. Mijn reden om eens een mp3 te luisteren en of te downloaden is om met een voor mij onbekende artiest kennis te maken. Mp3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 als de muziek mij bevalt schaf ik of de cd of de lp aan Precies!!! Die moet je echter wel kunnen kopen!!!! Er zijn zoveel cds die niet leverbaar zijn. Dan houd 't snel op met mijn goodwill. Laats 8 cds besteld en ik heb er maar 3 geleverd gekregen. Gelukkig heb ik de mp3tjes nog! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 december 2005 Author Report Share Posted 7 december 2005 Puntje bij paaltje, als de muziek mij bevalt schaf ik of de cd of de lp aan. Groet, Jkr Precies.... MP3 is 't ok nie.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 (...) Vieze vuile gore luie proleten dat zijn 't!!!!!!!!!! (...) Rustig, rustig, denk om je bloeddruk, kerel Maar je hebt gelijk. Ik heb geen enkele "kopie" in mijn verzameling; het origineel is in alle opzichten superieur, helaas ook qua prijs Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 (...) Vieze vuile gore luie proleten dat zijn 't!!!!!!!!!! (...) Rustig, rustig, denk om je bloeddruk, kerel Maar je hebt gelijk. Ik heb geen enkele "kopie" in mijn verzameling; het origineel is in alle opzichten superieur, helaas ook qua prijs Met opgewekte groet, Met mijn bloeddruk gaat 't prima Het erge is dat ze ons beschuldigen van de saboteren van de muziek markt. Terwijl ze daar zelf veel meer schuld aan hebben dan de doorsnee muziek liefhebber. Ik krijg ongevraagd de meest stompzinnige muziek te horen of krankzinnig dure clips te zien. Als ik zelf ga zoeken ben ik ineens een dief! Zoeken via bol of amazone werkt niet want dat is al gefiltert door de commercie dus daar staat te weinig. Ik wil geen top40!!!! Heb ik iets gevonden wat ik echt hebben wil kan ik 't niet eens kopen! Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jempie Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 Hans, Hoor jij verschil dan? Mazzel Jempie Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 december 2005 Author Report Share Posted 7 december 2005 Hans, Hoor jij verschil dan? Mazzel Jempie Jij niet dan...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 Hans, Hoor jij verschil dan? Mazzel Jempie Jij niet dan...??? Als een mp3 op voldoende hoge bitrate (of variabele bitrate) is geript, dan kun je het verschil met het origineel niet meer horen. Waarschijnlijk heb jij bar slechte mp3's 'gekregen', dan is het wel te horen. Maar naar goede mp3's is prima te luisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 Hans, Hoor jij verschil dan? Mazzel Jempie Jij niet dan...??? Als een mp3 op voldoende hoge bitrate (of variabele bitrate) is geript, dan kun je het verschil met het origineel niet meer horen. Waarschijnlijk heb jij bar slechte mp3's 'gekregen', dan is het wel te horen. Maar naar goede mp3's is prima te luisteren... Er zijn zelfs mensen die in een blinde test die mp3 (dwz goed gecodeerd) verkiezen boven het origineel! Heb ik al eens uitgetest. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 december 2005 Author Report Share Posted 7 december 2005 Hans, Hoor jij verschil dan? Mazzel Jempie Jij niet dan...??? Als een mp3 op voldoende hoge bitrate (of variabele bitrate) is geript, dan kun je het verschil met het origineel niet meer horen. Waarschijnlijk heb jij bar slechte mp3's 'gekregen', dan is het wel te horen. Maar naar goede mp3's is prima te luisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 Hans, Hoor jij verschil dan? Mazzel Jempie Jij niet dan...??? Als een mp3 op voldoende hoge bitrate (of variabele bitrate) is geript, dan kun je het verschil met het origineel niet meer horen. Waarschijnlijk heb jij bar slechte mp3's 'gekregen', dan is het wel te horen. Maar naar goede mp3's is prima te luisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 Er is iets goed fout (uh) gegaan met het downloaden of met de kwaliteit van de mp3s. De problemen die je beschrijft komen niet voor bij normale mp3 bestanden. Een 128kbit mp3 heeft het al in zich beter te klinken dan 7 van de 10 opnames als je begrijpt wat ik bedoel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 december 2005 Author Report Share Posted 8 december 2005 Er is iets goed fout (uh) gegaan met het downloaden of met de kwaliteit van de mp3s. De problemen die je beschrijft komen niet voor bij normale mp3 bestanden. Een 128kbit mp3 heeft het al in zich beter te klinken dan 7 van de 10 opnames als je begrijpt wat ik bedoel.. Ik moet zeggen dat ik er drie keer op aan moest leggen om alle nummers op de CD te krijgen. De schreensaver schakelde n.l. ook Windows media player uit. Met het downloaden op zich kan er volgens mij weinig mis gegaan zijn. Ik moet wel aangeven dat mijn eisen heel erg hoog liggen. Ik laat n.l. ook vaak CD's in de winkel omdat ik ze niet goed vind klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Het is lastig de kwantificeren hoe onze eisen zouden verschillen. Ik ben het met je eens dat veel CD's de aanschaf haast niet waard zijn gezien de opname kwaliteit. Wat ik bedoel te zeggen is dat een goede opname en dan gecomprimeerd naar 128kbit Mp3 (lame) nogsteeds veel beter klinkt dan 95% van de CD's die matig opgenomen zijn. Er gaat in de studio vaak veel meer fout dan er bij mp3 compressie fout gaat. Ik kan je wel een nummertje mailen als je mailbox tenminste 5MB kan weerstaan? (wat voor genre zou het dan moeten zijn? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 december 2005 Author Report Share Posted 8 december 2005 Het is lastig de kwantificeren hoe onze eisen zouden verschillen. Ik ben het met je eens dat veel CD's de aanschaf haast niet waard zijn gezien de opname kwaliteit. Wat ik bedoel te zeggen is dat een goede opname en dan gecomprimeerd naar 128kbit Mp3 (lame) nogsteeds veel beter klinkt dan 95% van de CD's die matig opgenomen zijn. Er gaat in de studio vaak veel meer fout dan er bij mp3 compressie fout gaat. Ik kan je wel een nummertje mailen als je mailbox tenminste 5MB kan weerstaan? (wat voor genre zou het dan moeten zijn? ) Leuk, Blues en jazz hebben m'n voorkeur... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Er is iets goed fout (uh) gegaan met het downloaden of met de kwaliteit van de mp3s. De problemen die je beschrijft komen niet voor bij normale mp3 bestanden. Een 128kbit mp3 heeft het al in zich beter te klinken dan 7 van de 10 opnames als je begrijpt wat ik bedoel.. Ik moet zeggen dat ik er drie keer op aan moest leggen om alle nummers op de CD te krijgen. De schreensaver schakelde n.l. ook Windows media player uit. Met het downloaden op zich kan er volgens mij weinig mis gegaan zijn. Ik moet wel aangeven dat mijn eisen heel erg hoog liggen. Ik laat n.l. ook vaak CD's in de winkel omdat ik ze niet goed vind klinken. bij het downloaden gaat maarzo niks fout, het protocol wat bij normaal internetgebruik gebruikt wordt, heeft errorcheck, elk pakketje wat niet ok word bevonden word opnieuw gedownload, dit gaat automatisch, hoef je niets voor te doen. bij het branden moet de screensaver dan ook uitstaan, staat bij mij zowiezo niet aan, nergens voor nodig. daarnaast bij het branden, hoe lager de snelheid hoe beter, dat scheelt in kwaliteit en levensduur van cd lezen. ik zelf ben, als ik zoek, ook het liefst op zoek naar 320kbit mp3'tjes, ik denk dan ook met weemoed terug naar de tijd van Napster. er was toen heel veel te vinden in 320kbit, na Napster niet meer. in elk geval niet meer in die mate. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Er is iets goed fout (uh) gegaan met het downloaden of met de kwaliteit van de mp3s. De problemen die je beschrijft komen niet voor bij normale mp3 bestanden. Een 128kbit mp3 heeft het al in zich beter te klinken dan 7 van de 10 opnames als je begrijpt wat ik bedoel.. Ik moet zeggen dat ik er drie keer op aan moest leggen om alle nummers op de CD te krijgen. De schreensaver schakelde n.l. ook Windows media player uit. Met het downloaden op zich kan er volgens mij weinig mis gegaan zijn. Ik moet wel aangeven dat mijn eisen heel erg hoog liggen. Ik laat n.l. ook vaak CD's in de winkel omdat ik ze niet goed vind klinken. bij het downloaden gaat maarzo niks fout, het protocol wat bij normaal internetgebruik gebruikt wordt, heeft errorcheck, elk pakketje wat niet ok word bevonden word opnieuw gedownload, dit gaat automatisch, hoef je niets voor te doen. bij het branden moet de screensaver dan ook uitstaan, staat bij mij zowiezo niet aan, nergens voor nodig. daarnaast bij het branden, hoe lager de snelheid hoe beter, dat scheelt in kwaliteit en levensduur van cd lezen. ik zelf ben, als ik zoek, ook het liefst op zoek naar 320kbit mp3'tjes, ik denk dan ook met weemoed terug naar de tijd van Napster. er was toen heel veel te vinden in 320kbit, na Napster niet meer. in elk geval niet meer in die mate. Ik brand niet veel cds. Ik laat mp3 gewoon mp3 1 omzetting is al meer dan genoeg en ik heb ook niet de ilusie dat een cdspeler beter is. Maar ik heb nog nooit last gehad van mijn screensaver tijden rippen of branden. Maar daar gebruik ik dan ok dedicated software voor en geen wmp of andere junk. er zijn heel veel slecht geripte mp3tjes in omloop! Als officiele platen maatschappijen al een teringzooi maken van een cd wat moet een doorsnee gebruiker dan al niet kunnen aanrichten. Gewoon geduldig zoeken en tevreden zijn met wat je wel kan vinden. Ik heb heel veel mp3tjes gevonden die nooit meer verkrijgbaar zijn op cd. Jippie!!!! H Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 wel om het aan te bieden... Wat betekent dat een ieder die een p2p programma heeft ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts