s0000884 Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Net als bij de cds proberen ze je een rib uit je lijf te stelen voor dingen die veel te duur zijn voor hun waarde. Ik heb CD's thuis liggen waar ik zoveel luisterplezier aan heb gehad, dat ik er achteraf wel honderd euro per stuk voor over zou hebben, zouden ze niet goedkoper in de winkel hebben gelegen. Ik weet zeker dat er velen zijn die grijs gedraaide CD's hebben. Is die CD dan nog geen krat bier waard? EDIT: voor het geval niet overkomt wat ik bedoel: Je eigen opgelegde 'waarde' voor een bepaalde plaat in een bepaalde kwaliteit hoeft niet overeen te komen met wat je ervoor moet dokken. En dan nog; is 10 euro nu zo verschikkelijk veel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 december 2005 Author Report Share Posted 29 december 2005 En dan nog; is 10 euro nu zo verschikkelijk veel? W Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Daar gaat het dus over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 december 2005 Author Report Share Posted 29 december 2005 Daar gaat het dus over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 30 december 2005 Report Share Posted 30 december 2005 Daar gaat het dus over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 december 2005 Author Report Share Posted 30 december 2005 En dan nog; is 10 euro nu zo verschikkelijk veel? W Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 december 2005 Author Report Share Posted 30 december 2005 Daar gaat het dus over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 30 december 2005 Report Share Posted 30 december 2005 Ik weet niet waar jullie de muziek downloaden, maar ik heb zelden last van een matige kwaliteit van het gedownloadde. Bovendien vind ik met grote regelmaat EAC rips in wav formaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
terbak Posted 30 december 2005 Report Share Posted 30 december 2005 Ik download wel eens wat via www.tunster.com. Ze hebben een behoorlijk grote keuze in mp3's. In ieder geval is het meest acutele repertoire goed vertegenwoordigd. Downloaden kan in 192 en in 320. Het leuke van Tunster is dat de prijs kwaliteitverhouding klopt. De prijs hangt af van het formaat (192 of 320) en de omvang van het album. Prijs per album vanaf ongeveer 1 euro. Betalen kun je door te bellen met een 0900 nummer. Dan kun je alleen hele albums downloaden in 192. Als je echter een account aanmaakt kun je ook in 320 downloaden. Bovendien kun je dan individuele tracks downloaden voor prijzen vanaf ongever 8 eurocent. De interface van Tunster is heel eenvoudig. Je kunt snel zoeken op naam van het album of de artiest. Je kunt hele albums of individuele nummers snel beluisteren in hoge kwaliteit. Werkelijk ideaal om even snel te bekijken en luisteren of iets wellicht interessant is. De geluidskwaliteit van de bestanden op Tunster in 320 is erg goed. Ik heb al een aantal albums gedownload en met Nero omgezet naar een normaal afspeelbare CD Daar is prima naar te luisteren. Toegegeven het origineel klinkt beter, maar een download bij Tunster kost maar een fractie van de CD in de winkel. Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Ik vind het in ieder geval een echte aanrader Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 december 2005 Report Share Posted 30 december 2005 Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Ik vind het in ieder geval een echte aanrader Mooie site, met diverse lijsten. Handig dat je ook fragmenten kunt beluisteren van div. artiesten. Natuurlijk dat hebben vele andere ook, maar niet zo overzichtelijk Als de muziek mooi is koop ik zowiezo de CD of LP. Hij staat inmiddels in mijn favorieten, net als de nieuwe cd van Madonna en Kate bush. Bedankt voor de tip, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 "vergeten draadje" Ik zou je graag zowel het origineel (ongecomprimeerd) en dan 192kbit en dan 128kbit geven, maar gezien de email box afmetingen schiet dat niet op, dat zou dan en stukkie van 30 seconden ofzo worden.. Ik vindt 't ook wat blikkerig, maar het materiaal wat voor blaas en bekkenwerk wordt gebruikt is ook metaal he Er zit heel weinig bekken in het stukje. Ik hoor af en toe een hihat die met de voet dicht gedaan wordt en heel soms een.. ride denk ik? De drummer doet het met de kwastjes dus erg veel hoor je er niet van. Als ik daar dan toch op focus hoor ik niet echt een verschil tussen origineel en mp3. Ik denk dat het constante ge'kwast' op de snaredrum een beetje het idee geeft dat de drums wat 'blikkerig' klinken misschien. Edit, Misschien is het wel leuk een cdtje te maken met enkele nummers, 3 uitvoeringen (128, 192, origineel) maar niet aangeven welk nummer welke compressie of origineel is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Edit, Misschien is het wel leuk een cdtje te maken met enkele nummers, 3 uitvoeringen (128, 192, origineel) maar niet aangeven welk nummer welke compressie of origineel is Zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Sommige artiesten snappen het w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Dat heb ik nou ook. Als ze zo aardig zijn om het allemaal (ook nog eens in goede kwaliteit) online te zetten, dan heb ik ook de neiging om het te gaan kopen Er zijn overigens wel meer bands/artiesten die dat doen. Van Katoen bied ook mp3's aan. Ik weet niet in welke kwaliteit, maar dat ze het doen is sowieso al erg aardig Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 januari 2006 Author Report Share Posted 5 januari 2006 Gisteravond had ik weer 1000 punten, dus ik dacht... laat ik het nog eens proberen. Nu een bleus CD van Doug MacLeod. Behalve dat er nogal wat fouten op de CD zaten (zal wel aan mijn brander liggen) klinkt deze toch beter. Ik heb hem tenminste van het begin tot het eind gedraaid. Nu is dit alleen een zanger met 'n gitaar. Niet al te complex dus. Misschien dat dat beter gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Gisteravond had ik weer 1000 punten, dus ik dacht... laat ik het nog eens proberen. Nu een bleus CD van Doug MacLeod. Behalve dat er nogal wat fouten op de CD zaten (zal wel aan mijn brander liggen) klinkt deze toch beter. Ik heb hem tenminste van het begin tot het eind gedraaid. Nu is dit alleen een zanger met 'n gitaar. Niet al te complex dus. Misschien dat dat beter gaat. kan me niet voorstellen dat die internet ceedees beter klinken dan de originele Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 januari 2006 Author Report Share Posted 5 januari 2006 Gisteravond had ik weer 1000 punten, dus ik dacht... laat ik het nog eens proberen. Nu een bleus CD van Doug MacLeod. Behalve dat er nogal wat fouten op de CD zaten (zal wel aan mijn brander liggen) klinkt deze toch beter. Ik heb hem tenminste van het begin tot het eind gedraaid. Nu is dit alleen een zanger met 'n gitaar. Niet al te complex dus. Misschien dat dat beter gaat. kan me niet voorstellen dat die internet ceedees beter klinken dan de originele Dat is ook absoluut niet het geval... Er liggen echter n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Gisteravond had ik weer 1000 punten, dus ik dacht... laat ik het nog eens proberen. Nu een bleus CD van Doug MacLeod. Behalve dat er nogal wat fouten op de CD zaten (zal wel aan mijn brander liggen) klinkt deze toch beter. Ik heb hem tenminste van het begin tot het eind gedraaid. Nu is dit alleen een zanger met 'n gitaar. Niet al te complex dus. Misschien dat dat beter gaat. kan me niet voorstellen dat die internet ceedees beter klinken dan de originele Dat lijkt me ook onmogelijk. Tenzij ze geremasterd worden, dan zou het kunnen (hoeft niet natuurlijk), maar dat wordt toch niet gedaan. Bij omzetting naar mp3 of wma o.i.d. wordt het natuurlijk nooit beter. Maar het kan wel 'onhoorbaar slechter' worden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 januari 2006 Author Report Share Posted 6 januari 2006 Gisteravond had ik weer 1000 punten, dus ik dacht... laat ik het nog eens proberen. Nu een bleus CD van Doug MacLeod. Behalve dat er nogal wat fouten op de CD zaten (zal wel aan mijn brander liggen) klinkt deze toch beter. Ik heb hem tenminste van het begin tot het eind gedraaid. Nu is dit alleen een zanger met 'n gitaar. Niet al te complex dus. Misschien dat dat beter gaat. kan me niet voorstellen dat die internet ceedees beter klinken dan de originele Dat lijkt me ook onmogelijk. Tenzij ze geremasterd worden, dan zou het kunnen (hoeft niet natuurlijk), maar dat wordt toch niet gedaan. Bij omzetting naar mp3 of wma o.i.d. wordt het natuurlijk nooit beter. Maar het kan wel 'onhoorbaar slechter' worden... Dus... je kunt wel meten dat het slechter is, maar niet horen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 Als het goed is wel Hans Met een beetje mazzel kan ik het verschil tussen mp3 en origineel kwantitatief vaststellen, en dan maar kijken.. luisteren of men het ook hoort. Eerste tests geven best een verschil aan in origineel en mp3. Ik meet verschil maar hoor het niet, al moet ik nog wat meer pielen of de meet methode wel juist is.. Het lijkt me meer aannemelijk dat je iets wel kan meten maar niet kan horen dan dat je iets wel kan horen maar niet kan meten, maar daar zijn genoeg meningsverschillen over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 Gisteravond had ik weer 1000 punten, dus ik dacht... laat ik het nog eens proberen. Nu een bleus CD van Doug MacLeod. Behalve dat er nogal wat fouten op de CD zaten (zal wel aan mijn brander liggen) klinkt deze toch beter. Ik heb hem tenminste van het begin tot het eind gedraaid. Nu is dit alleen een zanger met 'n gitaar. Niet al te complex dus. Misschien dat dat beter gaat. kan me niet voorstellen dat die internet ceedees beter klinken dan de originele Dat lijkt me ook onmogelijk. Tenzij ze geremasterd worden, dan zou het kunnen (hoeft niet natuurlijk), maar dat wordt toch niet gedaan. Bij omzetting naar mp3 of wma o.i.d. wordt het natuurlijk nooit beter. Maar het kan wel 'onhoorbaar slechter' worden... Dus... je kunt wel meten dat het slechter is, maar niet horen... Ik zou zeggen: zie het antwoord van Niels007 Ben het helemaal met hem eens. Ik heb ook de wereld aan mp3's. Een deel daarvan klinkt minder dan het origineel (of verdenk ik ervan, als ik het origineel niet heb). Maar ik heb ook prima klinkende mp3's, waarbij ik het verschil met de originele cd niet kan horen. Dat zijn vaak mp3's die ik dan zelf geript heb. Meestal doe ik dat op VBR (variable bit rate) met het programma CDEX. Die gebruikt de LAME mp3 Encoder (version 1.30, engine 3.92MMX). Wat dat betekent, weet ik ook niet maar LAME is wel een goeie encoder. Het resultaat is in ieder geval dat de mp3's (in ieder geval voor mij) niet onder doen voor het origineel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 Ik ben wat wezen pielen.. http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=8631 Wow! ik had niet verwacht dat het aftrekken van mp3 van WAV nog zoveel zou overlaten.. En toch hoor ik het niet?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 januari 2006 Author Report Share Posted 6 januari 2006 Ik ben wat wezen pielen.. http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=8631 Wow! ik had niet verwacht dat het aftrekken van mp3 van WAV nog zoveel zou overlaten.. En toch hoor ik het niet?! Ik wel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harteman Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 Zelf download ik regelmatig "legale" muziek via nieuwsgroepen, het liefst in Lossless (compressieloos) format zoals FLAC. Dit geeft resultaten waarbij het verschil tussen origineel en kopie nauwelijks meer waarneembaar is. FLAC bestanden zijn ook vele male groter dan mp3. Clocks van Coldplay in 320 Kbs mp3 is bijvoorbeeld 8,3 Mb. Dezelfde song in FLAC is 35,4 Mb. De verschillen in details zijn echter wel te horen. Allen het downloaden duurt wat langer, maar ach, in de nachtelijke uurtjes werkt de PC wel door en "roei" ik zo'n 8 Gb aan data binnen (2 Gb per uur). Groet, Harteman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 januari 2006 Report Share Posted 6 januari 2006 ... Clocks van Coldplay ... Wat een k*tnummer. Daar ga je toch helemaal van door het lint Maakt niet uit in welke vorm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts