Jump to content

Instellen Thorens TD 165


Haudio
 Share

Recommended Posts

Beste Allemaal,

 

 

Dat het instellen enige oefening vereist. :D;)

 

 

Dit zijn de oefeningen van Wilmo.

 

 

 

 

Nou Henk wilde graag dat ik vertel hoe dat ging, dat afstellen.

 

Ik kreeg gelijk in het begin al te horen dat mijn oude element er fout onder zat. Dat kon ik me best voorstellen want ik had ook geen idee hoe het moest. Maar goed oude element er onder weggehaald, nieuwe erop waren de schroefjes veeeel te lang. Komt Henk aanzetten met een bak schroefjes, waar een schroef-o-fiel van klaar zou komen.

Na een tijdje peuteren had ik mijn schroefjes gevonden, passen, ja ze pasten, joehoe, maar nee hoor ze waren een 0,5 mm oid te lang, een ietwat niet kerkelijke groet ontsnapte uit mijn mond. Verder gezocht en nu had ik wel de goede. Dus het element zat er nu onder. Toen ging ik iets doen waarvan ik vermoed dat het het zenit is, maar dat weet ik niet zeker meer. Iig ik moest mn element evenwijdig met een paar lijntjes op een plaat krijgen, en dat moest heeeeel nauwkeurig, prutspruts toen dacht ik dat het wel goed zat, maar nee hoor, Henk werpt er een blik op en plots zie ik ook hoe scheef dat ding zit.

Verder prutsen en toen zattie recht en er kon zelfs een com;imentje vanaf

 

Nou toen de azimut, ik dacht dat de enige speling was te creeeren ;)door de hele headshell te draaien, dus in zijn verankering op de arm, ik moest eventjes weg, en een tel later stond mn hele ;)headshell scheef, en ja hoor daar kwamen de klanten. 'Snap je dat nou mensen??? die jongen wil zo zijn lp's gaan draaien, Dat WIL toch niet'

Nu wist ik dus dat er nog een draaiend onderdeel was ik verder prutsen en door mijn vakkundige oog had ik het zo voor me kaar gekregen dat de naald rechtstond

 

Naja de VTA nog effies dat was niet zo'n probleem toen ik doorhad dat 2 schroefjes de arm vasthouden

arm rechtgezet al deed ik het anders dan de bedoeling was. NL met een imbussleutel die ik op het plateau had gelegd en zo een spleet van een mm te creeeren zodat ik heel precies kon zien of dat ding rechtstond, en dat stontie.

Uiteraard zwiepte de arm overal heen, en als ik dat met een JA had gedaan was ik nu vast levenslang slaafje van Henk geweest

 

Lager even schoongemaakt, andrijf-riem-asje (eerst een kwartier op opzoek naar wattenstaafjes en wasbenzine, ik kon het niet vinden maar Henk trekt het blind zn magazijn uit ) Beetje olie int lager en aan de scoop dat ding! Uiteraard stondden de Stevan-Boltzman krommen fout, en ook de maagdelijke B-H kromme had er niets mee te maken. Maar alle termen die hij noemde klonken als dat in mijn oren. En het signaal stond uit fase, dus ergens zat een fout, toen heb ik nog maar een fout in de tegenfase gezet (2 draadjes omgedraaid) en de fouten doofden mekaar uit. Maar er zat een deukje in het lager, dus mijn plateau zwabberde (humhum ) Btje teflon erop gesmeerd en die draaid ook weer net zolang als mijn element, daarna moest ik em maar goed verkopen en doen alsof ik er verstand van had .

 

En nu wil ik bijna mijn dwarsdruk vergeten . Dat is het enige wat Henk zelf heeft gedaan , even een draadje een paar gleufjes omhoog. En toen was mijn DT tot op de 90 micrometer behoorlijk goed ( )

 

nu ik het schrijf denk je, oooo dat is 5 minuten, nou ik heb er 7 uur overgedaan, hahahahaha. Met klanten babbelen, het is leuk om te zien hoe snel mensen denken dat je een verkoper bent als je wat doeloos door de winkel slenterd . Een aantal dachten dat ik de zoon van Henk was, een stagelopert die wilde gaan concureren met hem en zo waren er nog een paar dingen. Kortom: een hele leuke dag gehad!

Trouwens hoe is het afgelopen met de brom-tuner-meneer? Het was duidelijk dat die man nog nooit van De Broglie heeft gehoord, want die meneer wilde niet aan De Broglie zijn manier van denken (velen zullen denken voor de liefhebbers wil ik het wel uitleggen, maar alleen op verzoek , maar het heeft er vast niets mee te maken)

 

Wilmo

Link to comment
Share on other sites

Wat een geweldig verhaal.

 

Het is je uiteindelijk gelukt en is iets waar je trots op kan zijn. Oefening baart kunst.

 

Ik zo het ook wel willen leren, maar Henk/Marten-Jan hebben het al perfect afgesteld en ik durf nergens aan te komen en ik hou altijd onderdelen over. Zo heeft ieder z'n expertise.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...