Hans van Liempd Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 Om te voorkomen dat er weer een eideloze discussie over DBT en audiofielen onstaat open ik een nieuw topric onder Algemeen. Hopelijk blijven andere topics dan voortaan verschoont van deze discussie. Alvast bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 Nog meer leesvoer http://www.stereophile.com/asweseeit/705awsi/index.html edit: oops, sorry Hans, ik zal hem even in algemeen posten Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 Nog meer leesvoer http://www.stereophile.com/asweseeit/705awsi/index.html edit: oops, sorry Hans, ik zal hem even in algemeen posten stereophile = commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 stereophile = commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 stereophile = commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 verplaatst naar ander topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 De enige commercieel verkrijgbare 230-240 V kabel die veel stroom kan transporteren en over een metalen afscherming beschikt, is de zgn. "grondkabel" of "terreinkabel". Grijze PVC-mantel, ca. vingerdik. Willen kabelfreaks hun audio-apparatuur daarmee aansluiten? Dat wordt dan vrij lastig. Het spul is stug, zwaar, dik, en eigenlijk niet geschikt om stekkers en contrastekkers aan te monteren. Vermoedelijk zou je zelfs problemen kunnen krijgen met de brandverzekering als je dat wel doet: het materiaal is bedoeld voor aansluiting op waterdichte lasdozen, contactdozen en schakelaars. Gewoon gekkenwerk, dunkt me, als je dit soort kabel vergelijkt met bedrading die in de voedingscircuits van de apparaten zelf wordt toegepast... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 De enige commerciel verkrijgbare 230-240 V kabel die veel stroom kan transporteren en over een metalen afscherming beschikt, is de zgn. "grondkabel" of "terreinkabel". Grijze PVC-mantel, ca. vingerdik.Willen kabelfreaks hun audio-apparatuur daarmee aansluiten? Dat wordt dan vrij lastig. Het spul is stug, zwaar, dik, en eigenlijk niet geschikt om stekkers en contrastekkers aan te monteren. Vermoedelijk zou je zelfs problemen kunnen krijgen met de brandverzekering als je dat wel doet: het materiaal is bedoeld voor aansluiting op waterdichte lasdozen, contactdozen en schakelaars. Gewoon gekkenwerk, dunkt me, als je dit soort kabel vergelijkt met bedrading die in de voedingscircuits van de apparaten zelf wordt toegepast... Die kabel is wel erg geschikt voor het aanleggen van extra groepen voor je audio, maar inderdaad, de handelbaarheid van die kabel is verder rampzalig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 Dat probleem had ik ook wel met dat coax experiment: een plug te vinden die A: goed metaal bevatte en B: een dikke kabel kon slikken, en C: aan de achterkant bijgesneden kon worden om die twee pinkdikke coax kabels in te krijgen... gelukkig heb ik zeer zware (industri Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 toch zijn de verschillen bij mij erg positief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 toch zijn de verschillen bij mij erg positief. zit tussen j e oren Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 toch zijn de verschillen bij mij erg positief. zit tussen j e oren daar is niets aan gelogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 De enige commerciel verkrijgbare 230-240 V kabel die veel stroom kan transporteren en over een metalen afscherming beschikt, is de zgn. "grondkabel" of "terreinkabel". Grijze PVC-mantel, ca. vingerdik. Nee nee nee, de beste kabel die je van de rol kunt kopen is VS-YMvKafas (EMC)mb of iets dergelijks. Linkje Groothandelsprijzen per 1000 meter mm2 3 x 1,5 4.010, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Ik maak m'n netkabels zelf. Ik heb eens voor iemand van 't forum, op zijn verzoek, wat kabels opgestuurd. Hij wilde die perse hebben. Na verloop van tijd kreeg ik 'n mailtje dat het geluid hopeloos was. Scherp en niet homogeen. Ik heb hem toen gemaild dat hij ze toch maar even moest laten zitten. Twee weken later kreeg ik een super enthousiast mailtje, dat hij de ellende kwijt was en veel meer hoorde in de muziek. Hij wou die kabels ook voor de rest van z'n set. Ik moest dus weer aan 't vlechten.... Dat er verschil in klank door netkabels kan ontstaan is volgens mij wel duidelijk. Of je van de klank houd is iets heel anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 dat klinkt als een niet-ingespeelde kabel. niet dus. stemmen die niet van Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Ja, scherper en niet homogeen, dat effect (gevoel? ) had ik ook de eerste we(e)k(en) dat de Supra-coax combinatie in gebruik was. Ik bedoel met niet homogeen, dat de klank van de instrumenten klonk als "verschillende frequentiebanden die een onduidelijke reproductie van de totaalklank van een instrument probeerden weer te geven". Na een 14 tal dagen (ik zit er echt niet met een klok bij van hoeveel uren inspelen, ed) "vloeide" alles terug meer en meer in elkaar. Voor de non-believers, het kan best zijn dat het allemaal tussen onze oren zit, ik geloof nl ook wel in zoiets als gewenning, maar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 nee ik heb deze inspeeleffecten nou al zo vaak gehoord, en soms ben ik met het uiteindelijk resultaat ook helemaal niet happy, dat ik niet geloof in gewenning of zelfsuggestie. zelfs mijn tuner klinkt bijna vier weken niet goed wanneer ik m een tijdje heb uitgezet. iedere keer weer, en je zou denken dat ik langzamerhand al wel gewend was aan die tuner (heb m al drie jaar). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 nee ik het deze inspeeleffecten nou al zo vaak, en soms ben ik met het uiteindelijk resultaat ook helemaal niet happy, dat ik niet geloof in gewenning of zelfsuggestie. Iemand zou juist daarom kunnen denken dat het inbeelding is, als iemand zo vaak wat hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 De enige commerciel verkrijgbare 230-240 V kabel die veel stroom kan transporteren en over een metalen afscherming beschikt, is de zgn. "grondkabel" of "terreinkabel". Grijze PVC-mantel, ca. vingerdik. Nee nee nee, de beste kabel die je van de rol kunt kopen is VS-YMvKafas (EMC)mb of iets dergelijks. Linkje Groothandelsprijzen per 1000 meter mm2 3 x 1,5 4.010, Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Ha dat is exact de kabel die ik van mijn meterkast naar de audioset heb lopen ik heb een aparte groep gemaakt voor mijn audio en deze kabel heb ik gebruikt om naar de muur aansluiting te gaan (ong 12 meter) Heb de kabel voor een prikkie op mijn werk kunnen kopen hij word bij ons gebruikt aan frequentie regelaars voor kracht motoren. ik heb die groep gewoon aangelegd en alles weer aangesloten of het beter klinkt weet ik eigenlijk niet maar baat het niet schaad het niet Maar heb nog nooit een vergelijking gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 december 2005 Report Share Posted 16 december 2005 Maar er zijn geen 230V kabels die het geluidsbeeld van een geluidsinstallatie gaan beinvloeden, tenzij dit aangetast zou zijn door stoorvelden. precies.... Of andere storingen van buitenaf.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 17 december 2005 Report Share Posted 17 december 2005 weet iemand waar ik goedkope apperaat stekkers kan kopen die aan mijn supra low-rad kabels passa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 december 2005 Report Share Posted 17 december 2005 weet iemand waar ik goedkope apperaat stekkers kan kopen die aan mijn supra low-rad kabels passa? Ik gebruik gewone bij de electrohandel verkrijgbare stekkers. Er is wel verschil in kwaliteit. Vooral de kontaktklemeigenschappen willen wel eens verschillen. eigenlijk je apparaat meenemen dus. gaat de stekker er goed strak in, dan is het waarschijnlijk een goede. Openschroeven is beter. Je kunt dan zien wat erin zit. Zo'n stekker is overigens maximaal 10A. Gewone stekkers zijn 16A. Voor audio is 10 A (2300W) veelal ruim voldoende (mits je geen Krell van 2x 1200 Watt hebt natuurlijk). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 17 december 2005 Report Share Posted 17 december 2005 weet iemand waar ik goedkope apperaat stekkers kan kopen die aan mijn supra low-rad kabels passa? Ik gebruik gewone bij de electrohandel verkrijgbare stekkers. Er is wel verschil in kwaliteit. Vooral de kontaktklemeigenschappen willen wel eens verschillen. eigenlijk je apparaat meenemen dus. gaat de stekker er goed strak in, dan is het waarschijnlijk een goede. Openschroeven is beter. Je kunt dan zien wat erin zit. Zo'n stekker is overigens maximaal 10A. Gewone stekkers zijn 16A. Voor audio is 10 A (2300W) veelal ruim voldoende (mits je geen Krell van 2x 1200 Watt hebt natuurlijk). Wat ik tot nu toe gezien heb bij de elec boer zijn wel goede stekkers maar er past vaak geen dik snoer in de supra heeft een diameter van 13mm. Maar ik nu ff de stad in en weer opzoek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 december 2005 Report Share Posted 17 december 2005 weet iemand waar ik goedkope apperaat stekkers kan kopen die aan mijn supra low-rad kabels passa? Ik gebruik gewone bij de electrohandel verkrijgbare stekkers. Er is wel verschil in kwaliteit. Vooral de kontaktklemeigenschappen willen wel eens verschillen. eigenlijk je apparaat meenemen dus. gaat de stekker er goed strak in, dan is het waarschijnlijk een goede. Openschroeven is beter. Je kunt dan zien wat erin zit. Zo'n stekker is overigens maximaal 10A. Gewone stekkers zijn 16A. Voor audio is 10 A (2300W) veelal ruim voldoende (mits je geen Krell van 2x 1200 Watt hebt natuurlijk). Wat ik tot nu toe gezien heb bij de elec boer zijn wel goede stekkers maar er past vaak geen dik snoer in de supra heeft een diameter van 13mm. Maar ik nu ff de stad in en weer opzoek. De rubber tule eruit gooien, eventueel het gat opboren en een grote krimpkous over de stekker en kabel. Dubbel is beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts