Jump to content

Marantz SR7200; waar?

StrayDog
 Share

Recommended Posts

Wil de Marantz SR7200 (of evt. SR6200) gaan aanschaffen.

Kwam erachter dat de 7200 een paar weken geleden voor 749 euro bij Correct, en voor 770 bij Raf te krijgen was.

Weet iemand of de 7200 of 6200 daar nog steeds op voorraad zijn, en voor welke prijs?

Graag zou ik ook even de tel. nrs van Correct en Raf willen hebben (Correct heeft geen website ?) Het is nl. een behoorlijke afstand voor mij (Maastricht), dus ik ga er alleen maar langs als dat niet voor niks is.

Alvast bedankt voor de moeite.

Ja ik ga morgen ook nog even bij Vogelzang kijken, en bij Kohnen (hebben ook altijd Marantz staan).

Alleen vind ik beide zaken meestal veel te duur.

Heb jij er ervaring mee dat ze ook een laagste prijs garantie hebben daar dan?

Mijn indruk is dat ze altijd een beetje moeilijk beginnen te kijken zodra je over prijzen begint.

(En ze hebben echt nooit iets op voorraad waar ik in ge

Een beetje audio zaak doet niet aan dingen als laagste prijs garantie, da's wat voor dozenschuivers zonder kennis en enkel kinders van 18 in de verkoopt.

Een goeie hifizaak levert goeie service en mogelijkheid tot luisteren aldaar, dat kost nou eenmaal wat meer geld....niets aan te doen.

En dan voor de aansluit- en insteladviezen, zeker wel even langs bij Kohnen of Vogelzang.

Maastricht-Rotterdam= 220km X 0,26 euro(kilometerprijs zoals door de fiscus geaccepteerd)= 57,20 euro plus een kop koffie en iets lekkers voor onderweg (die is gratis bij Kohnen)= 10 euro. Totaal 67,20 euro.

Eindprijs SR7200 = 816,20 euro. Ik denk dat ze 'm in Maastricht ook wel voor dat geld leveren, misschien ietsje meer, maar daarvoor kun je dan ook met goed fatsoen tzt voor service hier aankloppen.

Groeten Vincent

Geplaatst door Skiffer:

Een beetje audio zaak doet niet aan dingen als laagste prijs garantie, da's wat voor dozenschuivers zonder kennis en enkel kinders van 18 in de verkoopt.

Een goeie hifizaak levert goeie service en mogelijkheid tot luisteren aldaar, dat kost nou eenmaal wat meer geld....niets aan te doen.

Mijn ervaring is dat die zgn. "goeie" service bij de zgn. "goede" zaken, ook vaak bar tegenvalt.

(Dat de prijzen hoog zijn, klopt merkwaardig genoeg wel altijd..)

Verder hoef ik in dit geval de recievers niet te horen (al meerdere malen beluisterd en ik weet hoe de Marantz modellen klinken), maar gaat het mij even puur om een zo laag mogelijke prijs.

Geplaatst door VvW:

En dan voor de aansluit- en insteladviezen, zeker wel even langs bij Kohnen of Vogelzang.

Bij Vogelzang heb ik regelmatig gekocht, en voor 100 piek verschil ofzo ga ik geen uren rijden.

Maar als ik het echt ergens anders dramatisch goedkoper kan krijgen, dan doe ik dat ook, en dat heb ik ook bij Vogelzang al vaker eerlijk verteld.

Maastricht-Rotterdam= 220km X 0,26 euro(kilometerprijs zoals door de fiscus geaccepteerd)= 57,20 euro plus een kop koffie en iets lekkers voor onderweg (die is gratis bij Kohnen)= 10 euro. Totaal 67,20 euro.

Eindprijs SR7200 = 816,20 euro.  Ik denk dat ze 'm in Maastricht ook wel voor dat geld leveren, misschien ietsje meer, maar daarvoor kun je dan ook met goed fatsoen tzt voor service hier aankloppen.

Groeten Vincent

Klopt in mijn geval niet, omdat ik gratis met de trein reis :)

En ik ben trouwens zeker niet zo iemand die op de goedkoopste plaats koopt, en daarna bij Vogelzang om service gaat vragen.

Ik vind ook dat je zoiets echt niet kan maken.

Geplaatst door Skiffer:

Ik ben super geholpen. Kon de speaker niet thuis beluisteren maar ik heb in mijn zomervakantie (net diploma gehaald) daar misschien wel 10 dagen naar speakers geluisterd van gerenomeerde merken. Als ze je dan nog altijd lachend toelaten in de luister ruimten en goed wordt geholpen, is het gewoon meegenomen dat ze aan de laagste prijs garantie meedoen.!!

Vogelzang is toch wel een van de grotere hifi zaken, die kunnen dat nog. Pngelen gaat makelijker bij de zelfstandige...

(Ben trouwens met een stel Matrix 804 de deur uit gegaan)

Geplaatst door Phileas:

Ik ben super geholpen. Kon de speaker niet thuis beluisteren maar ik heb in mijn zomervakantie (net diploma gehaald) daar misschien wel 10 dagen naar speakers geluisterd van gerenomeerde merken. Als ze je dan nog altijd lachend toelaten in de luister ruimten en goed wordt geholpen, is het gewoon meegenomen dat ze aan de laagste prijs garantie meedoen.!!

Vogelzang is toch wel een van de grotere hifi zaken, die kunnen dat nog. Pngelen gaat makelijker bij de zelfstandige...

(Ben trouwens met een stel Matrix 804 de deur uit gegaan)

Ik moet idd zeker zeggen, dat je bij Vogelzang altijd netjes behandeld wordt, en ze nemen altijd uitgebreid de tijd.