Jump to content

Geen 'jitter' probleem bij afspelen van HDD

hans10
 Share

Recommended Posts

Beste forummers,

Op Positive Feedback staat een interessant artikel over het afspelen van muziek van harde schijf klik hier voor het artikel.

Ik ben niet zo technisch onderlegd maar bij het verschil tussen een goede cd speler en een high end cd speler lees ik wel eens over 'jitter'. Nu haal ik eigenlijk uit dit artikel dat afspelen vanaf harde schijf, en met de tips die hij noemt, een muziek server als de Hifidelio en Cambridge behoorlijk wat positieve effecten heeft op de geluidskwaliteit. Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Met een goede professionele audiokaart haal je hele goede resultaten die niet onderdoen voor de allerbeste loopwerken. Zelf draai ik al ruim een jaar met een RME digi kaart al mijn muziek via HTPC. Mijn ontvangende processor reclocked het spdif signaal, dus dan heeft ev. jitter van de HTPC een mindere invloed.

USB oplossingen lijken nog mooier, omdat dan de voeding separaat gemaakt kan worden. Bovendien kan dan, bij grote afstand tussen HTPC>DAC, de USB spdif converter dicht bij de reciever-dac gelegd worden, waardoor de spdif verbinding heel kort kan blijven.

Er zijn al diy projecten met usb zoals deze: http://www.ecp.cc/usb-spdif.html