Jump to content

Infinity Classic meeting 28 december

Midcall
 Share

Recommended Posts

Heren,

Voor wie vrij is tussen de kerstdagen en van gekkigheid niet weet wat ie met z'n tijd wil;

Op 28 december wil ik een meeting dag/avond (inclusief dinner?) organiseren voor de Infinity liefhebbers onder ons. We hebben in het verleden meer van die gezellige dagen gehad en het wordt tijd dat we die traditie weer eens oppakken. Als je animo hebt, laat het me maar weten. De enige verplichting die geldt is dat we aan het eind een volgende date in overleg bij iemand anders prikken, want anders komt die traditie nooit op gang natuurlijk. Eigen muziek meenemen is ook een must, hoe spectaculairder hoe beter! Laat de Antolini's en Kunzel's maar komen dus.

Dit keer dus een Infinity IRS Epsilon set met een kleine 2kW aan versterking @ 4 Ohm om een beetje herrie te maken, wordt vast fun!

Verder niemand....???

Jahoor.... SpeedyAndre komt ook, en nog een Renaissance man, Paulie genaamd. Wellicht ook een Sigma-owner, en ff kijken of ik Spacebass als Omega man deze kant op kan krijgen.

Verder niemand....???

Jahoor.... SpeedyAndre komt ook, en nog een Renaissance man, Paulie genaamd. Wellicht ook een Sigma-owner, en ff kijken of ik Spacebass als Omega man deze kant op kan krijgen.

En er komt nog een Epsilon eigenaar, Marco, met misschien het een en ander aan versterking mee om eens een vergelijk te doen.

Ik ben er bij B)

Top.... we zitten op een mannetje of 6 op het moment. Heel veel drukker moet ook niet, anders moet ik mensen in de keuken stallen en daar wil je echt niet wezen als Antolini staat te beuken op zijn drumstel.

Helaas moet ik afmelden. De 28ste en 29ste lukt echt niet. 27, 30, 31 en 2-1 en 3-1 wel.

:(

Shit.... de 28e was voor mij de enige dag (de komende weken) dat ik het makkelijk kon organiseren. Nahja, pech... krijg je vanzelf wel de uitnodiging voor de volgende meeting. Of je moet jezelf opwerpen als vrijwilliger, dan kan je zelf de komende datum bepalen :-).

Helaas moet ik afmelden. De 28ste en 29ste lukt echt niet. 27, 30, 31 en 2-1 en 3-1 wel.

:(

Shit.... de 28e was voor mij de enige dag (de komende weken) dat ik het makkelijk kon organiseren. Nahja, pech... krijg je vanzelf wel de uitnodiging voor de volgende meeting. Of je moet jezelf opwerpen als vrijwilliger, dan kan je zelf de komende datum bepalen :-).

Ik had jouw set graag gehoord, maar bij mij is ook iedereen welkom.

De laatste keer was trouwens bij mij..... :rolleyes: Alleen was de ICC jouw waarschijnlijk nog niet bekend.

Ik moet wel zeggen dat het allemaal op een laag pitje staat.

Maar kijk eens Hear.

LINK

Ik had jouw set graag gehoord, maar bij mij is ook iedereen welkom.

De laatste keer was trouwens bij mij..... :rolleyes: Alleen was de ICC jouw waarschijnlijk nog niet bekend.

Ik moet wel zeggen dat het allemaal op een laag pitje staat.

Maar kijk eens Hear.

LINK

De ICC was mij wel bekend, maar toen was het om diversen redenen voor mij moeilijk om me er ook in te mengen. Times have changed, laat ik dan maar gelijk een poging doen om de boel weer op gang te krijgen. Leek me een goed plan om ieder kwartaal ofzo een dagje te plannen met de Infinity-gang. Nieuwe (en oude) muziekaanwinsten, en desgewenst een shootout van wat apparatent, kijken wat elkaars mening is. Wel zo makkelijk, omdat we allemaal wel bekend zijn met het Infinity karakter en daardoor sneller tot een conclusie kunnen komen.

Ik had het (weer) even gelezen, leuk! Moest alleen wel ff een traantje wegpinken toen ik las dat Andr

• 2 weeks later...
Lees ik ergens overheen....???

Of is er werkelijk (nog) geen recentie gemaakt van de dag die ik gisteren echt niet mee kon maken.... :confused:

Wellicht was het allemaal niet zo "bijzonder"

Dat valt reuze mee hoor :-) Maar de dag duurde van 10.00 tot 01:30, wellicht is een ieder nog aan het bijkomen van de lange, maar erg gezellige dag :lol:

Lees ik ergens overheen....???

Of is er werkelijk (nog) geen recentie gemaakt van de dag die ik gisteren echt niet mee kon maken.... :confused:

Wellicht was het allemaal niet zo "bijzonder"

Dat valt reuze mee hoor :-) Maar de dag duurde van 10.00 tot 01:30, wellicht is een ieder nog aan het bijkomen van de lange, maar erg gezellige dag :lol:

Erg lang bijkomen.... :confused:

Ik ben nog steeds aan het bijkomen :lol:

Misschien heb ik morgen een gaatje, mijn cd's zitten nog steeds in de tas, zoveel tijd had ik na de sessie :unsure:

Overigens kan ik alvast wel loslaten de de R90's en de Omega's voorspelbaar klonken, al liet de Jungson versterker van Paulie ons wel in de steek met al te veel laag-geweld :rolleyes:

Zoveelste Henk heeft de setup van Arjen goed kunnen beluisteren, daarna de R90's en toen moest ie al weer weg :huh:

Overigens liep de snelle hap ook iets uit, waardoor Henk een ietwat verrassende ontvangst kreeg :ph34r:

Andr

We hebben de dag erop de Omega's aan de Krell KSA 250 gehangen, in combinatie met een Duson B-100 voorversterker en toen was het een heel ander verhaal. Die Krell had een ongekende controle op die Omega, met een heerlijk laag en een geluidsbeeld die als een rots overeind bleef. Het was echt een top huwelijk, maar helaas voor Paul maar voor korte duur, want hij moest gewoon weer terug op de bass-section van de Epsilons.

Het was wederom een erg leuke luisterervaring.

In de ruime woonkamer stonden de Epsilons, Omega's en R90's opgesteld, waarbij we met de eerste startten.

De Epsilon's zijn erg aanwezig in de huiskamer en ietwat oversized ;) .

Er werd o.a. een CD gedraaid met Chinese trom om een idee te geven van het pulsgedrag in het laag. Nou, dat staat als een huis. De Krell heeft de speakers in de houdgreep. Daarnaast werden diverse andere smaken gedraaid.

Wat mij persoonlijk opviel is, dat het hoog wat schel en ruw klinkt. Ik heb het idee dat de CD-speler hier een belangrijke rol in speelt, maar ben hierin niet gehinderd door al te veel ervaring :) . Misschien ben ik teveel gewend aan een (te) subtiel/lieflijk geluid.

Later werden de R90's aangesloten en daar bleek het hoog een stuk aangenamer, maar was het laag weer mager. Ik heb echter niet lang genoeg kunnen luisteren om te bepalen of het ruwe in het hoog helemaal weg was.

Ik had graag nog even de Omega's willen horen, maar helaas moest ik de sessie vroegtijdig verlaten. Graag een volgende keer, wellicht bij mij thuis B)

Ook die Omega's zijn dus "moeilijk" aanstuurbaar.

Vreemd dat dit met deze speaker voorkomt. In de impedantiekarakteristiek vind je de problemen n.l. helemaal niet terug...

Dat ongecontroleerde laag had ik met de Array Quartz S ook met de M heb ik er helemaal geen probleem mee. Toch eens navragen wat de oorzaak kan zijn.

:)

Het was wederom een erg leuke luisterervaring.

Wat mij persoonlijk opviel is, dat het hoog wat schel en ruw klinkt. Ik heb het idee dat de CD-speler hier een belangrijke rol in speelt, maar ben hierin niet gehinderd door al te veel ervaring :) . Misschien ben ik teveel gewend aan een (te) subtiel/lieflijk geluid.

Later werden de R90's aangesloten en daar bleek het hoog een stuk aangenamer, maar was het laag weer mager. Ik heb echter niet lang genoeg kunnen luisteren om te bepalen of het ruwe in het hoog helemaal weg was. B)

Dit kan ik bevestigen, aangezien mijn weledelgestrenge NS192 combi een paar weken geleden bij Arjen zijn kunsten mocht vertonen :rolleyes:

De dynamiek van beide cdspelers ontloopt elkaar niet echt, maar de NS192 had naar mijn idee wel een vriendelijker hoog en een luchtiger 3D presentatie, terwijl de Cayin meer kernachtig en idd ruw in het hoog is, ondanks dat de uitgang met buisjes werd gebruikt.

Met andere interlinks poets je dit hoog niet weg denk ik ....

Andr

Het was een zeer enerverende dag. Waarbij Arjen en ik reeds om 10.00 uur begonnen met luisteren. De jungson had duidelijk problemen in het laag let wel dit was bij de overbekende grensverleggende /zoekende muziek van Andre :D:P

Met bijbehorende oorlog sterkte qua volume.

Maar duidelijk werd het dat dit aan de versterking lag toen we de volgende dag de KSA-250 eraan hingen. Deze was zo stabiel in het laag dat alle details in de muziek te voorschijn kwamen, zelfs bij oorlog sterkte. Ook merkte we dat we de Emit op plus konden zetten om een mooi zijdezacht hoog neer te zetten.

Was de jungson dan slecht. Ik vond van niet want Arjen en ik hebben er de hele dag van 10.00 tot 14.30 uur naar geluisterd met veel plezier. Alleen merk je dat als je muziek opzet die extreem zware en aanhoudend laag heeft dat de Jungson naar adem moet snakken, bij dito volumes.

groet

Paul

Vreemd dat dit met deze speaker voorkomt. In de impedantiekarakteristiek vind je de problemen n.l. helemaal niet terug...

Dat ongecontroleerde laag had ik met de Array Quartz S ook met de M heb ik er helemaal geen probleem mee. Toch eens navragen wat de oorzaak kan zijn.

Ze zijn zeker niet moeilijk aan te sturen maar zodra je dus echt de uiterste gaat opzoeken van je versterking dan merk je dat als je versterking hebt met veel power en kracht dit ook zorgt voor dito controle en slam.

Ze zijn zeker niet moeilijk aan te sturen maar zodra je dus echt de uiterste gaat opzoeken van je versterking dan merk je dat als je versterking hebt met veel power en kracht dit ook zorgt voor dito controle en slam.

Ik vindt dus dat de Omega's pas tot hun recht komen wanneer dat gecontroleerde laag en dat zijdezacht hoog er uitkomt.

Dat dit niet elke versterker kan is jammer maar niet onoverkomelijk. Ik heb m'n Kappa 9's ook met een Sony reciever aangestuurd. Ik was daar toen ook redelijk tevreden mee. Ik ben nadien wel de grenzen gaan verleggen.

Het was een zeer enerverende dag. Waarbij Arjen en ik reeds om 10.00 uur begonnen met luisteren. De jungson had duidelijk problemen in het laag let wel dit was bij de overbekende grensverleggende /zoekende muziek van Andre :D:P

Met bijbehorende oorlog sterkte qua volume.

Maar duidelijk werd het dat dit aan de versterking lag toen we de volgende dag de KSA-250 eraan hingen. Deze was zo stabiel in het laag dat alle details in de muziek te voorschijn kwamen, zelfs bij oorlog sterkte. Ook merkte we dat we de Emit op plus konden zetten om een mooi zijdezacht hoog neer te zetten.

Was de jungson dan slecht. Ik vond van niet want Arjen en ik hebben er de hele dag van 10.00 tot 14.30 uur naar geluisterd met veel plezier. Alleen merk je dat als je muziek opzet die extreem zware en aanhoudend laag heeft dat de Jungson naar adem moet snakken, bij dito volumes.

groet

Paul

Mijn excuses dat je Jungson het zo zwaar had Paulie, maar ik mishandel mijn eigen set ook op die manier :D

Zo gek deed ie het trouwens niet, op wat lagere nivo's is hij de speaker(s) de baas en de muziek komt dynamisch over.

Voor zover de opstelling het toe liet kwam de muziek los van de speakers en werd een duidelijk 3D plaatje neergezet.

In een kleinere kamer zal je de grenzen van de Jungson wat minder dicht naderen, dus er is nog hoop :)

Overigens zou ik toch nog verder uitzoeken of hij als meerkanaals versterker bruikbaar is zonder dat het geluid geprocessed wordt.

Dan zou je de Omega's kunnen bi-ampen, wat iig voor de impedantie per versterkerkanaal gunstig is.

De vergelijking van de dinosaurus (Kunzel cd) op Omega/Jungson en Epsilons op Krell/Parasound ging wel heel erg mank, het is bizar hoeveel meer power en impact via de Epsilons hoorbaar was, heerlijk vond ik dat :D

Maar ja, er zit natuurlijk wel erg veel verschil tussen die combi's :huh:

Blue men group (Audio) was wel heel prettig om over de Omega's te horen, al is die opname niet erg gepolijst, het bleef aangenaam.

Andreas Vollenweider ging lekker, je kon de vingers goed over alle snaren 'zien' bewegen en ook 3D was het dik in orde.

Bij Laurie Anderson had ik wat meer impact in het laag verwacht, maar alles was wel goed in balans en klonk mooi losjes.

Helaas kregen we de linker Omega aan het resoneren bij bepaalde klanken, dat er iets niet helemaal goed is met de Emim was wel duidelijk, maar je hebt ook wel een goede prijs gehad voor de speakers ;)

Nogmaals bedankt voor de pizza, die tent is prima :)

Andr