Jump to content

Infinity Classic meeting 28 december

Midcall
 Share

Recommended Posts

Paulie, Arjen en andere "luisteraars" :

Wat vonden jullie van de Omega's ?

En in vergelijking tot de R90's ?

Ik heb daar nog niets over gelezen :unsure:

Qua klankbalans in midden en hoog was er niet zoveel verschil vind ik.

Wel hoor je dat het laag behoorlijk verschilt, de Renaissance is sneller en puntiger in het laag, maar levert minder druk, wat logisch is.

De Omega is wat pompeuser en kan meer overheersen, wel moet ik zeggen dat beide speakers niet vrij stonden, waardoor ze niet op de top van hun kunnen speelden.

Dit hoorde je aan de 3D opbouw die niet zo gemakkelijk ging als bij de Epsilon.

Ook denk ik dat de Jungson z'n beperkingen heeft als je maar 2 kanalen gebruikt voor de aansturing en niet hoog en laag gescheiden aanstuurt.

Met name de Omega had wat vrijer mogen staan omdat de constructie rond de emit en emim naar achteren en de zijkanten 'ventileert'.

De Renaissance is hierin minder kritisch, al heeft ie ook de ruimte nodig voor een goede imaging.

Ik had niet de indruk dat het laag van een van beiden verder door liep dan de ander, maar dat zou je met slechts enkele opnames kunnen vaststellen.

De Omega kreeg het hoog net niet goed, het was te hard of te zacht in deze situatie, terwijl de Renaissance niet op viel in die zin.

Stemmen doen ze beide erg mooi, al vind ik dat de Omega in het laag-midden wat wollig over kwam en de Renaissance 'recht' was.

De akoestiek en plaatsing van de speakers heeft hier uiteraard veel invloed op ;)

Andr