Jump to content

motor uit volumeregeling cd-speler 1984

vrut
 Share

Recommended Posts

Gegroet,

Ik heb o.a. een Dual cd-speler uit 1984. Het is nog zo'n apparaat die als een cassette opent en dan de cd naam buiten schuift.

Nu is de motor van de uitgangspanning controle defect. Het is een klein motortje op 4,5 Volt, diameter 17mm., lengte huis 23mm., aslengte 10mm., asdiameter 2mm., afstand bevestigingsgaten 10mm. :o:blink:

Nu hoeft het niet exact dezelfde te zijn, maar een soortgelijke. Ik kan hem niet vinden bij Display, Conrad of Radio Centrum. Weet iemand hoe en wat dan hoor ik graag. Evt. liefst met wormwiel.

Ge weet 't:

In een winkel voor modelbouw, slotbanen en radiografisch bestuurbae autotjes e.d?

Hai Richard,

Merci voor het respons. Nu je het zegt weet ik wel een winkel voor miniatuur treintjes enz. Maar vaak is dat een ander type motor, en op 12 Volt. De motor voor zelfbouw bij Conrad waren nog te groot. Ik heb eigenlijk het hele motortje uit elkaar gesloopt, de spoelen doorgemeten, koolborstels en rotor schoongemaakt (Scotch & Brite). Daarna proberen en het werkte weer.

Daarna het hele apparaat (motor, vertragingsmechanisme, dubble pot en schakelaar) weer in elkaar gezet. Aardig werkje, maar het werkt nu allemaal weer :):) . Misschien dat ik eens de foto's die ik gemaakt heb op mijn site zet.

Groeten, Fred