Jump to content

Uw bevindigen: kabels!!!!

BerendK
 Share

Recommended Posts

Het is misschien leuk en handig dat mensen die kabels (interlink of speakerkabel of powercords) hebben geprobeerd/getest zijn bevindingen hier neer zet.

En dan met name de klankkarakters van de kabels.

Mijn ervaring is dat de meeste meningen van kabels wel overeenkomen ondanks een compleet andere set.

En voor mensen die zoekende zijn naar een bepaalde klankkleur kan het makkelijk zijn om even dit topic door te spitten.

Ik zal zelf wel beginnen.

Powercords:

NBS Monitor 2: een tintje warm, vol geluid en rustig in het hoog.

PS Audio Lab Cable: Iets donker van klank, ook een vol geluid. Hoog wil soms irriteren.

Interconnects:

Audioquest Diamond X3: zeer ruimtelijk en ook redelijk neutraal. Is zeer analytisch.

NBS Monitor 1: dezelfde bevindingen als van de powercord. Pak je ze als combinatie dan wordt de klank warmer en homogener. Je levert iets in aan details door de warmte.

Siltech Forbes Lake: neutrale kabel met een behoorlijke push(druk) in het laag.

Hoog: mooi sprankelend zonder irritatie.

is dit alles. : :D

Nee binnenkort een Audioquest SKY.

Heb wel een paar meer gehad maar bovenstaande kabels had ik op papier te staan met mijn bevindingen.

Ik kan me nog herinneren dat ik een Kimber 1130 IC en V/D Hull Silver2 heb geprobeerd.

Luidsprekerkabel: Acapella, AQ Forest,Ocos, Monster Z1 en Z2.

Maar niets van opgeschreven en ik hou niet van natte vingerwerk.

Ook binnenkort netkabels van Audioquest.

Joopus kom maar op met die lijst van jou!!!!!! :D

Iedereen hoort een kabel op z'n eigen manier dus erg nuttig is deze poll niet. Wat de een vol vind klinken vind de ander schel e.d.

Het hele kabel gebeuren vind ik sowieso een beetje overtrokken.

Wat ik dus zei, ook al zijn de sets niet gelijk, dan komt het klankkarakter meestal wel overeen.

Als iemand dus graag een volle warme kabel wil dan zoekt hij even in dit topic,loopt naar de dealer die ze heeft en probeert ze even uit.

Als ik een kabel op het oog heb,lees ik eerst wat testen en dan zoek op Audiogon en Audioasylum nog wat info van mensen die het thuis getest hebben.

Meestal weet ik dan wel wat de kabel zijn karakter is.

Avond allen!

Met enige regelmaat lees ik, beginnend hi-ender, maar bovenal gewoon muziekliefhebber, uw epistels over van alles en nog wat op dit forum.

Heel vermakelijk en meestal nog leerzaam ook.

Wat me nu verbaast is het gemak waarop menigeen vertelt over alle mogelijke en vooral kostbare kabels (om bij dit topic te blijven) die hij/zij heeft mogen beluisteren.

Ik heb zelf wel eens gevraagd of ik niet een paar kabeltjes mee naar huis mocht nemen om te luisteren of het iets voor mij is. Meestal was het antwoord nee, dan wel of ik van te voren even wilde betalen.... Lust u nog peultjes?

Welicht kunnen jullie me eens vertellen hoe je dit wel voor elkaar krijgt?

Met groet,

Fred zelf

Iedereen hoort een kabel op z'n eigen manier dus erg nuttig is deze poll niet. Wat de een vol vind klinken vind de ander schel e.d.

Het hele kabel gebeuren vind ik sowieso een beetje overtrokken.

Wat ik dus zei, ook al zijn de sets niet gelijk, dan komt het klankkarakter meestal wel overeen.

Als iemand dus graag een volle warme kabel wil dan zoekt hij even in dit topic,loopt naar de dealer die ze heeft en probeert ze even uit.

Het is inderdaad wel zoals Silver zegt, en tevens; de

Hallo allemaal

hier een aantal van mijn bevindingen

Silver bullit(plug) diy kabel met fijn zilver en koperen afscherming:

veel detail en een rete strakke snelle gecontroleerde bas met een mooi midden dat een ietsje aan de slanke kant is .

erg goed met 3d plaatsing

kan in de verkeerde combinatie een tikje agressief in het hoog worden.

voor de gemaakte kosten +-

ach kabels

dan is die kabel perfect dan weer een andere het ligt helemaal aan je totale set.

Als ik weer eens een andere versterker gebouwd heb

kan weer een een andere kabel mijn voorkeur krijgen.

een kabel is alleen maar goed in een set waar hij in "past"

als je pech hebt is dit een dure kabel :)