Guest Kraus vonBentinck Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Wat ik betreft DBT niet snap: waarom hebben veel mensen niet van zichzelf de behoefte om met blind testen hun uitgave (van honderden euro's) aan bijv. kabels te toetsen? Ik zou juist des te meer zeker willen weten dat ik me niets indenk, gegeven het feit dat een luidsprekerkeuze bijv. tig maal meer invloed heeft. Neem je ogen van het scherm en kijk om je heen: je ziet nu een huis dat voor meer dan 70% vol staat met dingen die je helemaal niet nodig hebt, te duur waren en getuigen van een weinig effic Link to comment Share on other sites More sharing options...
BerendK Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Garrett T3/T4 uitlaatgas compressor met regelbare vuldruk,werkoverdruk 1,2 bar,dump-valve,intercooler v/e EVO-6,injectoren met 1100cc opbrengst en multi-point injectie, prachtige verneveling. Verder was de "verloren energie" die voor de turbine werd gebruikt met goeie rendement terug te vinden in een PV-diagram v/h arbeidsprocesv/d viertakt motor. Ja zeldzaam goed weer dit. Een tijdje hear niet gelezen en het is weer volop genieten. Wat ik betreft DBT niet snap: waarom hebben veel mensen niet van zichzelf de behoefte om met blind testen hun uitgave (van honderden euro's) aan bijv. kabels te toetsen? Ik zou juist des te meer zeker willen weten dat ik me niets indenk, gegeven het feit dat een luidsprekerkeuze bijv. tig maal meer invloed heeft. Wij audiofielen gaan misschien wel ver maar niet zover. Het is niet zo dat ik een Siltech Forbes Lake ertussen zet en ik denk de kabel is duur dus zal het wel veeeel beter klinken. Dan ben je rijp voor een gesticht lijkt mij. Ik heb ook veel dure kabels over de vloer gehad en tuurlijk, je hoopt dat het klikt en dat je een flinke stap vooruit maakt. Maar als dat niet het geval is dan is het gewoon pech. Duur of niet duur. Als ik in een Lada rijdt met een Mercedesster dan rijdt de auto zeker ook als een Mercedes. Ik heb een ster voorop dus hij rijdt als een Mercedes. Kunnen mensen het dan niet begrijpen dat sommige audiofreaks echt grote verschillen horen tussen net- of luidsprekerkabel /interconnect?? Ik ben inmiddels klaar met mijn zoektocht naar bekabeling. (alleen de powercords nog) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Kunnen mensen het dan niet begrijpen dat sommige audiofreaks echt grote verschillen horen tussen net- of luidsprekerkabel /interconnect??Ik ben inmiddels klaar met mijn zoektocht naar bekabeling. (alleen de powercords nog) Ja dat begrijp ik wel hoor: Het is een hobby. Bedrijfsmatig zou het waanzin zijn om zo oneconomisch te werk te gaan. Heb een collega die freakt op brillen. Ze heeft ieder dag een andere op en ze geeft er ongehoorde kapitalen aan uit. Ziet ze daadoor beter? Welnee (in tegendeel zou je haast zeggen) Voor haar werk heeft ze het helemaal niet nodig maar zelf denkt ze daar anders over. Wie zijn wij (haar collega's) om er iets van te zeggen? Kun je nu zeggen dat ze ervaringsdeskundige is en verstand van brillen heeft? Niet echt, dat is altijd nog de oogarts/opticien. Overbodig om te zeggen dat een "dubbelblind" totaal niet relevant is met zoiets (ze heeft brillen genoeg voor een statistisch relevante uitslag) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Beste Peter, Het ontgaat me een beetje wat dat met kabels te maken zou hebben, ik neem namelijk aan dat zij kiest voor steeds een ander montuur, met dezelfde sterkte glazen, anders zou het er weleens z Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Beste Peter, Het ontgaat me een beetje wat dat met kabels te maken zou hebben, ik neem namelijk aan dat zij kiest voor steeds een ander montuur, met dezelfde sterkte glazen, anders zou het er weleens z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Beste Peter, Het ontgaat me een beetje wat dat met kabels te maken zou hebben, ik neem namelijk aan dat zij kiest voor steeds een ander montuur, met dezelfde sterkte glazen, anders zou het er weleens z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Beste Peter, Het ontgaat me een beetje wat dat met kabels te maken zou hebben, ik neem namelijk aan dat zij kiest voor steeds een ander montuur, met dezelfde sterkte glazen, anders zou het er weleens z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 december 2005 Author Report Share Posted 18 december 2005 Pfff.... ik heb het nogal gevreten.... Ik denk dat diegene die mij persoonlijk kennen perfect verwoord hebben wat ik bedoel. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 En als laatste... alles is niet zo serieus als het lijkt.... Zoooooooooooooo en daar kan je oud mee worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Op de man spelen doe ik in (uit) principe nooit. Zoals als Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 december 2005 Author Report Share Posted 18 december 2005 Maar als jouw ego je lief is, kom dan niet met audiofiele pseudotechnische kulverhaaltjes op vakgebieden die niet de jouwe zijn, daar prikken exacte technische etters zoals ik doorheen. Ik ben veel bescheidener dan jij nu denkt. Ook vindt ik het niet erg dat ik niet alles weet. Er zijn mensen genoeg die me kunnen helpen. Helaas heb ik van jouw nog niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 LS, Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom een blind test zoveel weerstand opwerpt. Na wat filosoferen ben ik er nog niet achter. Ik wil begrijpen waarom die weerstand er is. Je moet dit niet zien als weerstand.... Ik heb al zo vaak blinde testen gedaan, en telkens was de uitslag... "je hoort geen of nauwelijks verschil". En dit niet alleen met CD-spelers en kabels, maar ook b.v. met versterkers. Bovendien is er dan nog de discussie dat de ene het een mooier vind en de ander het ander. Een eensluidend antwoord heb ik nog nooit gekregen na zo'n DBT. Dan nog het feit dat je de ene dag veel beter verschillen hoort dan op de andere en bovendien in een vreemde ruimte naar een vreemde set zit te luisteren. Ik ben dus van mening dat wanneer je blind zou willen vergelijken je dit uit zou moeten smeren over dagen, en in alle rust luisteren. Niet in een groep op de verkeerde luisterplek (er is n.l. maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Ik ben veel bescheidener dan jij nu denkt. Ook vindt ik het niet erg dat ik niet alles weet. Er zijn mensen genoeg die me kunnen helpen. Helaas heb ik van jouw nog niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 december 2005 Author Report Share Posted 19 december 2005 Hans, Ik denk dat ik begrijp wat je wil zeggen. Ik denk dat het de kern is van wat hear allemaal bediscusieerd wordt, in zekere zin. Worden we het eens als ik zeg dat eea moeilijk wordt als er bijna geen verschillen te horen zijn in eerste instantie. Ik denk dat je niet zozeer een DBT becritiseert, maar meer de methode en de omgeving waarbij zo een DBT wordt uitgevoerd? Dat een test uitgesmeerd zou moeten worden over meerdere dagen en misschien nog langer? Dat zou toch moeten kunnen binnen het "DBT-kader". groet, Jacco De verschillen zijn dus best wel groot. Doordat onze hersenen constant de boel corrigeren, is het alleen erg moeilijk om uitspraken te doen. Je wordt dus constant voor de gek gehouden. Probeer b.v. de simpele opnametruuk eens. Al verschillende keren uitgelegd hier: Neem de stem op van iemand die je goed kent. Draai dit in dezelfde ruimte af en je hoort wat er aan ruimte (galm) is bijgekomen. Wanneer je het rechtstreeks hoort valt dat helemaal niet op (tenzij je in een slagerij staat natuurlijk). Het wordt nog duidelijker wanneer je diezelfde opname via een koptelefoon beluisterd. Dan klinkt de stem plotseling weer zoals je die in de kamer hoorde. Onze hersenen filteren dus heel veel van die galm weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Kraus, Dankjewel voor je PB. Ik waardeer jouw poging om de boel te sussen maar zo eenvoudig ligt het niet. Ik vind dat Hans van Liempd met zijn laatste bericht tegen mij over de schreef gaat. Wat hij over zichzelf schrijft moet ie zelf weten, wat Hans van Liempd over mij schrijft bestaat uit leugens en lasterlijke onzin. Dat is eenvoudig aantoonbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 december 2005 Author Report Share Posted 19 december 2005 Maar als jouw ego je lief is, kom dan niet met audiofiele pseudotechnische kulverhaaltjes op vakgebieden die niet de jouwe zijn, daar prikken exacte technische etters zoals ik doorheen. Ik ben veel bescheidener dan jij nu denkt. Ook vindt ik het niet erg dat ik niet alles weet. Er zijn mensen genoeg die me kunnen helpen. Helaas heb ik van jouw nog niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 (...)Zo heb ik vandaag weer van een andere techneut geleerd wat het schrobeffect is. (...) Dat moet vast die interieurverzorgster van Hans geweest zijn, toch.... Met opgewekte groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Hans, lees je berichten van het laatste jaar eens terug. Let dan vooral op het gebruik van aanhalingstekens, smilies en steken onder water. Voor je weer met een leuke kwinkslag komt: ik ga die rommel niet opzoeken, dat is het mij niet waard. Verder zou het jou sieren als je wat minder aan borstklopperij deed. Jouw set zal best heel mooi klinken, daar twijfel ik echt niet aan. Dat je veel luisterervaring hebt neem ik direct van jou en je fanclub aan. Dat je direct onder een directeur werkt vind ik ook prachtig en je zult technisch best je mannetje staan. Maar als jouw ego je lief is, kom dan niet met audiofiele pseudotechnische kulverhaaltjes op vakgebieden die niet de jouwe zijn, daar prikken exacte technische etters zoals ik doorheen. En als je iets niet weet mag je dat best toegeven en vragen hoe het zit. Dat doe ik ook. Zo heb ik vandaag weer van een andere techneut geleerd wat het schrobeffect is. Ik had ook lullige opmerkingen kunnen maken, zoals jij graag doet als het een keer boven je pet gaat. Zo, dat is ook weer geregeld. Nu ga ik als echte doe-het-zelf DGA het interieur van mijn kantoor verzorgen, koffie zetten en daarna ga ik een stapel facturen maken. Kan ik volgend jaar weer wat leuk spul kopen. Een beetje meer zelfkennis is aanzienlijk belangrijker dan vermeende kennis die hier ten toon gespreid wordt zo nu en dan. Dat begint met het kritisch kijken in de spiegel. De pot verwijt de ketel enzo.... Dat geldt voor iedereen overigens. Je bent alleen maar bezig 'andersdenkenden' constant te provoceren. Je zult als geen ander gemerkt hebben dat het alleen maar averechts werkt zoals je tekeer gaat. Je denkt de waarheid achter je te hebben (vaak een reden bij mensen om arrogant te worden overigens), probeer het dan eens op een effectievere manier duidelijk te maken in plaats van constant deze mensen tegen de haren in te strijken. Waarom pak je het niet eens op een andere manier aan, wees eens wat vriendlijker en minder vooringenomen tegen 'audiofielen'. Hebben ze je wat aangedaan ofzo, moet er ergens een trauma verwerkt worden? Het is maar een simpele hobby hoor, er zijn toch wel belangrijkere dingen in de wereld om je zo erg druk over te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Hallo Arjen, Zowel Hans als Ravon zijn techneuten en zelf ben ik er ook eentje . Ook op mijn werk maak ik soms behoorlijk verhitte discussies tussen techneuten onderling mee. Daar is niets mis mee, het heeft vaak een nuttig doel om het onderste uit de kan te krijgen. Over het algemeen zijn techneuten erg bescheiden zoals Hans aangaf. Maar soms ontbreekt het wel eens aan inhoudelijke argumenten en "trapt iemand door zijn remmen" en gaat dan met persoonlijke argumenten komen. Die zijn dan mbt het onderwerp helemaal niet relevant. In een werkvergadering is er dan een voorzitter om de boel in goede banen te leiden. Ik kan mij voorstellen dat niet-technische buitenstaanders een beetje schrikken van een dergelijke manier van discussieren. Maar zoals Hans al aangaf: Het is allemaal niet zo serieus als het lijkt. Zowel van de kant van Hans als van de kant van Ravon. En soms spreekt en robbertje bekvechten helemaal geen minachting uit maar juist eerder respect voor elkaar. Ook al lijkt het aan de buitenkant er helemaal niet op. Als Ravon Hans uitdaagt doet ie dat nl in het vertouwen dat Hans mans genoeg is (en vv), althans daar ga ik wel van uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Je bent alleen maar bezig 'andersdenkenden' constant te provoceren. Beste Arjan, Als je mij ongefundeerd beschuldigt, doe dat dan alstublieft in correct Nederlands. Het is "alleen maar bezig andersdenkenden te provoceren" of "constant bezig andersdenkenden te provoceren". Terwijl ik even keek wat jij zoal presteert op dit forum moest ik onwillekeurig even aan Hans van Liempd denken. Hans heeft ook zo'n grappig zelfbeeld en hij is bijna net zo bescheiden als jij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Hallo Arjen, Zowel Hans als Ravon zijn techneuten en zelf ben ik er ook eentje . Ook op mijn werk maak ik soms behoorlijk verhitte discussies tussen techneuten onderling mee. Daar is niets mis mee, het heeft vaak een nuttig doel om het onderste uit de kan te krijgen. Over het algemeen zijn techneuten erg bescheiden zoals Hans aangaf. Maar soms ontbreekt het wel eens aan inhoudelijke argumenten en "trapt iemand door zijn remmen" en gaat dan met persoonlijke argumenten komen. Die zijn dan mbt het onderwerp helemaal niet relevant. In een werkvergadering is er dan een voorzitter om de boel in goede banen te leiden. Ik kan mij voorstellen dat niet-technische buitenstaanders een beetje schrikken van een dergelijke manier van discussieren. Maar zoals Hans al aangaf: Het is allemaal niet zo serieus als het lijkt. Zowel van de kant van Hans als van de kant van Ravon. En soms spreekt en robbertje bekvechten helemaal geen minachting uit maar juist eerder respect voor elkaar. Ook al lijkt het aan de buitenkant er helemaal niet op. Als Ravon Hans uitdaagt doet ie dat nl in het vertouwen dat Hans mans genoeg is (en vv), althans daar ga ik wel van uit. Okay, in dit kader zal ik het gegeven antwoord van Ravon ook maar interpreteren, en zal ik er ook maar geen antwoord op geven, zodat een eventuele voorzitter weer de boel naar de inhoudelijke argumenten kan leiden Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Hallo Arjen, Zowel Hans als Ravon zijn techneuten en zelf ben ik er ook eentje . Ook op mijn werk maak ik soms behoorlijk verhitte discussies tussen techneuten onderling mee. Daar is niets mis mee, het heeft vaak een nuttig doel om het onderste uit de kan te krijgen. Over het algemeen zijn techneuten erg bescheiden zoals Hans aangaf. Maar soms ontbreekt het wel eens aan inhoudelijke argumenten en "trapt iemand door zijn remmen" en gaat dan met persoonlijke argumenten komen. Die zijn dan mbt het onderwerp helemaal niet relevant. In een werkvergadering is er dan een voorzitter om de boel in goede banen te leiden. Ik kan mij voorstellen dat niet-technische buitenstaanders een beetje schrikken van een dergelijke manier van discussieren. Maar zoals Hans al aangaf: Het is allemaal niet zo serieus als het lijkt. Zowel van de kant van Hans als van de kant van Ravon. En soms spreekt en robbertje bekvechten helemaal geen minachting uit maar juist eerder respect voor elkaar. Ook al lijkt het aan de buitenkant er helemaal niet op. Als Ravon Hans uitdaagt doet ie dat nl in het vertouwen dat Hans mans genoeg is (en vv), althans daar ga ik wel van uit. Okay, in dit kader zal ik het gegeven antwoord van Ravon ook maar interpreteren, en zal ik er ook maar geen antwoord op geven, zodat een eventuele voorzitter weer de boel naar de inhoudelijke argumenten kan leiden "Ik heb een bouwkundige achtergrond, weet alles van constructies, vloerbelastingen, resonantieniveaus en andere aanverwante zaken met beton." Hier heb je je spiegel, Arjen. Dit stukje van jouw hand vond ik in een draadje over kruipruimtes. Ik nodig jou uit om een gelijkaardig citaat van mij te vinden op dit forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Hallo Arjen, Zowel Hans als Ravon zijn techneuten en zelf ben ik er ook eentje . Ook op mijn werk maak ik soms behoorlijk verhitte discussies tussen techneuten onderling mee. Daar is niets mis mee, het heeft vaak een nuttig doel om het onderste uit de kan te krijgen. Over het algemeen zijn techneuten erg bescheiden zoals Hans aangaf. Maar soms ontbreekt het wel eens aan inhoudelijke argumenten en "trapt iemand door zijn remmen" en gaat dan met persoonlijke argumenten komen. Die zijn dan mbt het onderwerp helemaal niet relevant. In een werkvergadering is er dan een voorzitter om de boel in goede banen te leiden. Ik kan mij voorstellen dat niet-technische buitenstaanders een beetje schrikken van een dergelijke manier van discussieren. Maar zoals Hans al aangaf: Het is allemaal niet zo serieus als het lijkt. Zowel van de kant van Hans als van de kant van Ravon. En soms spreekt en robbertje bekvechten helemaal geen minachting uit maar juist eerder respect voor elkaar. Ook al lijkt het aan de buitenkant er helemaal niet op. Als Ravon Hans uitdaagt doet ie dat nl in het vertouwen dat Hans mans genoeg is (en vv), althans daar ga ik wel van uit. Spreek voor jezelf, Pjotr, het is wat mij betreft w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Spreek voor jezelf, Pjotr, het is wat mij betreft w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Spreek voor jezelf, Pjotr, het is wat mij betreft w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts