spido Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Beste Hans, Het zal geen toeval zijn, dat jij de enige bent die tot dusverre met een intelligent antwoord kwam! Waarmee je bevestigt dat je zelf ook niet tot een intelligent antwoord in staat bent. Getuigt iig van zelfkennis. En het is ook geen toeval, dat Pjotr met het eerste domme antwoord op mijn vorige bijdrage komt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Beste Hans, Het zal geen toeval zijn, dat jij de enige bent die tot dusverre met een intelligent antwoord kwam! Waarmee je bevestigt dat je zelf ook niet tot een intelligent antwoord in staat bent. Getuigt iig van zelfkennis. En het is ook geen toeval, dat Pjotr met het eerste domme antwoord op mijn vorige bijdrage komt... Goed h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Maarruh, je bent wel erg knorrig uit je winterslaap gekomen. En het is nog niet eens lente Nee, daarom juist. Hij is vroegtijdig gewekt door luidruchtige forum'ers of zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 januari 2006 Author Report Share Posted 4 januari 2006 MBT die hotspot het volgende: Alleen op de hotspot hoor ik de ruimte en diepte in de muziek. Wanneer ik met m'n hoofd naar links ga, gaan alle instrumenten in het kwadraat mee. Ik heb nog nooit een set gehoord waarbij je 1 m uit het midden, zittend een goed stereobeeld hebt. Dan het verhaal van je snaren: Toch zal elke ervaren luisteraar (of de gitarist) het verschil herkennen. De kortere snaar klinkt n.l. sneller uit en klinkt meer gedempt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Nou Hans, Jammer dat we elkaar niet eerder hadden leren kennen. In onze sota-studio(1980) kon je de "Beveridges" vanuit de luisterpositie op welke plek dan ook of zittend op een 3-zits bank een "vast" stereobeeld horen. Ook heen en weer lopend gaf 't beeld geen verschuiving. Maar zoiets kunnen nu alleen de mensen die dit toen gehoord hebben beamen.(waaronder Marc van Moerbeke, Mitch-Cotter ,Hr. De Jong,de toenmalige direkteur van Penhold,imp. van Denon en Audio-Technica en nog een paar anderen). Over de akoestiek toen bij ons zullen we 't maar niet hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Dat is toch een eigenschap van goede speakers Jerry, maar dat hoef ik jou niet te vertellen Alhoewel eea ook erg van de kwaliteit van de opname afhangt. Vooral opnamen waarbij de fase tussen links en rechts correct is geregistreerd zijn moeilijk stuk te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Op die domme opmerkingen over geloof en zo ga ik hear maar even niet in. (Ik ga pas weer in toeval geloven, wanneer sommige van die lui eens met een verstandige opmerking over die onderwerpen zouden komen!) Ach Spido, ik heb die uitzending van "Buitenhof" ook gezien. Ik heb me kostelijk vermaakt, "intelligent design" lijkt de laatste strohalm voor gristelijke wetenschappers die in gewetensnood dreigen te raken door de toenemende discrepantie tussen hun bekrompen bijbels wereldbeeld en de alsmaar voortschrijdende wetenschap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 ik doe iedere dag A-B vergelijkingen. in de autospuiterij heb je steeds weer het probleem dat er van een bepaald kleurnummer 6 of meer alternatieven zijn. simpelweg omdat de febrikant niet erg concequent is met het kleurmaken. om toch de goede kleur op de auto te spuiten hebben we van onze laklerverancier zo,n 3000 kaartjes met de eventuele varianten van bepaalde kleuren. dus ik zoek een kleur op pak bijv. 6 kaartjes met de 6 varianten van dat kleurnummer en kies er dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 ik doe iedere dag A-B vergelijkingen. in de autospuiterij heb je steeds weer het probleem dat er van een bepaald kleurnummer 6 of meer alternatieven zijn. simpelweg omdat de febrikant niet erg concequent is met het kleurmaken. om toch de goede kleur op de auto te spuiten hebben we van onze laklerverancier zo,n 3000 kaartjes met de eventuele varianten van bepaalde kleuren. dus ik zoek een kleur op pak bijv. 6 kaartjes met de 6 varianten van dat kleurnummer en kies er dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 OK, maar ik maakte even duidelijk dat je bij vergelijkingen geen tijd tussen A en B moet nemen. dus naast elkaar of vlak achter elkaar luisteren of kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Hallo Erik, Het is een mooi voorbeeld maar ik denk dat het zo niet opgaat. Zou je jouw vergelijk naar geluid vertalen dan zou je dat alleen naar een vergelijk van een aantal (sinus)tonen kunnen vertalen. Zo zou je op korte termijn kleine verschillen in toonhoogte kunnen horen. En een stemvork heeft zo die functie. Maar aan jouw kleurvergelijk, hoe geldig op zich, kun je niet het rijgedrag van een auto afleiden om het door te trekken. Alhoewel knalrode Ferrari's een andere reactie van medeweggebruikers veroorzaakt dan zwarte begrafenislimousines. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Op die domme opmerkingen over geloof en zo ga ik hear maar even niet in. (Ik ga pas weer in toeval geloven, wanneer sommige van die lui eens met een verstandige opmerking over die onderwerpen zouden komen!) Ach Spido, ik heb die uitzending van "Buitenhof" ook gezien. Ik heb me kostelijk vermaakt, "intelligent design" lijkt de laatste strohalm voor gristelijke wetenschappers die in gewetensnood dreigen te raken door de toenemende discrepantie tussen hun bekrompen bijbels wereldbeeld en de alsmaar voortschrijdende wetenschap. Beste Ravon, Ach, de Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Hallo Erik, Het is een mooi voorbeeld maar ik denk dat het zo niet opgaat. Zou je jouw vergelijk naar geluid vertalen dan zou je dat alleen naar een vergelijk van een aantal (sinus)tonen kunnen vertalen. Zo zou je op korte termijn kleine verschillen in toonhoogte kunnen horen. En een stemvork heeft zo die functie. Maar aan jouw kleurvergelijk, hoe geldig op zich, kun je niet het rijgedrag van een auto afleiden om het door te trekken. Alhoewel knalrode Ferrari's een andere reactie van medeweggebruikers veroorzaakt dan zwarte begrafenislimousines. beste Pjotr, even over het A-B vergelijk, ik denk dat dit gewoon de beste methode is om te kunnen vast stellen OF er verschillen zijn. en ALS je verschillen hoort ben ik het helemaal met Hans eens dat je langer moet luisteren om te weten te komen of het beter of slechter is. ik heb dit in mijn geknutsel aan de betonnix meerde malen gehad, je verandert iets het gaat anders klinken , en na Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 januari 2006 Report Share Posted 4 januari 2006 Wdb zijn we het toch eens Erik Zelf luister ik niet eens naar verschillen. Het bevalt of het bevalt niet. Soms hoor je dat meteen en soms duurt het wel maanden om er achter te komen dat het het toch niet is. En sommige dingen wennen en valt er prima mee te leven en sommige dingen wennen niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Op die domme opmerkingen over geloof en zo ga ik hear maar even niet in. (Ik ga pas weer in toeval geloven, wanneer sommige van die lui eens met een verstandige opmerking over die onderwerpen zouden komen!) Ach Spido, ik heb die uitzending van "Buitenhof" ook gezien. Ik heb me kostelijk vermaakt, "intelligent design" lijkt de laatste strohalm voor gristelijke wetenschappers die in gewetensnood dreigen te raken door de toenemende discrepantie tussen hun bekrompen bijbels wereldbeeld en de alsmaar voortschrijdende wetenschap. Beste Ravon, Ach, de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Hallo Erik, Het is een mooi voorbeeld maar ik denk dat het zo niet opgaat. Zou je jouw vergelijk naar geluid vertalen dan zou je dat alleen naar een vergelijk van een aantal (sinus)tonen kunnen vertalen. Zo zou je op korte termijn kleine verschillen in toonhoogte kunnen horen. En een stemvork heeft zo die functie. Maar aan jouw kleurvergelijk, hoe geldig op zich, kun je niet het rijgedrag van een auto afleiden om het door te trekken. Alhoewel knalrode Ferrari's een andere reactie van medeweggebruikers veroorzaakt dan zwarte begrafenislimousines. Het grote verschil is dat Erik een A - B test doet met als streven de verschillen te minimaliseren. Audiofilelen hebben een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 (...)"Weet je wat ze roepen, Jezus? (...) Als je deze zin omdraait, wordt 'ie een stuk geloofwaardiger Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 "Wat gaan die jongens toch weer flink tekeer!" gniffelde de Almachtige. Hij bracht Zijn hand, waarin Hij de gehele wereld houdt, even naar Zijn oor toe. "Ha, ha, ha!" lachte Hij. "Weet je wat ze roepen, Jezus? "God best Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Hallo Erik, Het is een mooi voorbeeld maar ik denk dat het zo niet opgaat. Zou je jouw vergelijk naar geluid vertalen dan zou je dat alleen naar een vergelijk van een aantal (sinus)tonen kunnen vertalen. Zo zou je op korte termijn kleine verschillen in toonhoogte kunnen horen. En een stemvork heeft zo die functie. Maar aan jouw kleurvergelijk, hoe geldig op zich, kun je niet het rijgedrag van een auto afleiden om het door te trekken. Alhoewel knalrode Ferrari's een andere reactie van medeweggebruikers veroorzaakt dan zwarte begrafenislimousines. Het grote verschil is dat Erik een A - B test doet met als streven de verschillen te minimaliseren. Audiofilelen hebben een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 "Wat gaan die jongens toch weer flink tekeer!" gniffelde de Almachtige. Hij bracht Zijn hand, waarin Hij de gehele wereld houdt, even naar Zijn oor toe. "Ha, ha, ha!" lachte Hij. "Weet je wat ze roepen, Jezus? "God best Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 "Wat gaan die jongens toch weer flink tekeer!" gniffelde de Almachtige. Hij bracht Zijn hand, waarin Hij de gehele wereld houdt, even naar Zijn oor toe. "Ha, ha, ha!" lachte Hij. "Weet je wat ze roepen, Jezus? "God best Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Het voorbeeld van Erik is wel een sprekend voorbeeld maar gaat voor geluid helemaal niet op. Een kleurvergelijk zoals Erik dat doet is statisch; je kunt er uren naar kijken desnoods. Het vergelijk van geluidsfragmenten is een dynamisch proces; je zult wat je hoort moeten vergelijken met je herinnering en daarbij gaat er veel mis. Je kunt nu eenmaal geen 2 geluidsfragmenten naast elkaar leggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Goed punt Kraus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Je kunt nu eenmaal geen 2 geluidsfragmenten naast elkaar leggen. Toch zijn juist van jouw hand daarvan een aantal voorbeelden op HEAR te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 5 januari 2006 Report Share Posted 5 januari 2006 Goed punt Kraus! Maar het klopt toch niet hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts