gvy Posted 14 december 2005 Report Share Posted 14 december 2005 Hoi dag allemaal, Voor een aantal audiofielen zal het als een vloek in de kerk klinken, maar toch ben ik ervoor gegaan. Een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Omdat jij er geen foto bij plaatst doe ik het maar ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 15 december 2005 Author Report Share Posted 15 december 2005 Omdat jij er geen foto bij plaatst doe ik het maar ... dag Werner, Voor de anderen, Dit is NIET mijn dressoir. D'er komen nog foto's. Alleen nog even kijken waar ik die kan plaatsen. Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Ook voor de anderen: het is een JBL Paragon. Een stukje audio-geschiedenis dat hier dient als achtergrond voor Geerts werk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 http://www.van-duppen.nl/index2.html RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 http://www.van-duppen.nl/index2.html RastaPhil Het type Stormfront zal zeker in bepaalde kringen gretig aftrek vinden Is daar onderzoek naar gedaan of zijn er dienaangaande metingen verricht Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 De JBL Paragon heb ik een keer in het echt gehoord het is een prachtige luidspreker (tenminste dat vond ik) zou hem direct willen hebben. Alleen onder de 20000 euro vind je geen originele meer Ik ben benieuwd naar de foto's Geert lijkt me best een leuk project Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Inmiddels staan er foto's... Ik vind het zeer geslaagd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 15 december 2005 Report Share Posted 15 december 2005 Het type Stormfront zal zeker in bepaalde kringen gretig aftrek vinden Aan het voorkomen van meneer te oordelen past hij niet echt in die doelgroep: De modellen van zijn hand hebben op zijn minst een aparte vormgeving; ik vind ze in ieder geval wel mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 15 december 2005 Author Report Share Posted 15 december 2005 Inmiddels staan er foto's... Ik vind het zeer geslaagd! Dank u wel Wat niet zo duidelijk zichtbaar is door de flits, is de sfeer die de spotjes achter de ESL panelen creeren. Bovendien zorgt de flits helaas voor het "verharden van de reeds felle kleur. Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 december 2005 Report Share Posted 16 december 2005 Toen ik het de eerste keer -zonder foto's- las dacht ik "Br Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 16 december 2005 Report Share Posted 16 december 2005 Dat ziet er echt super uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 december 2005 Report Share Posted 16 december 2005 Persoonlijk vind ik een installatie niet lelijk. Een tafel is per slot van rekening net als een luidspreker een functioneel ontwerp. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 16 december 2005 Author Report Share Posted 16 december 2005 Hoy, Bedankt voor de reacties allemaal. Dag Carl, Ikzelf vind sommige installaties inderdaad ook wel heel mooi. Sommige prachtige buizenversterkers zijn juweeltjes, en die moet je laten zien. Mijn eigen installatie echter is wel heel functioneel samengesteld maar helemaal niet mooi. De krachtige A777 versterker stuurt de ESL panelen heel stabiel aan . Ik ben heel tevreden over mijn cambridgeaudio speler erbij. De behringer ultracurve doet fantastisch werk met sommige akoustische bulten de simpele tuner wordt niet veel gebruikt en er staat ook nog een videorecorder bij voor de kinderen. Alles samen is dit geen "mooie" set, zeker niet met de combinatie van zwarte componenten en twee soorten metaaltinten. In combinatie met de zelfbouw esl panelen, baskasten en sub echter wel een goed klinkende set , uitgebalanceerd en met heel veel detail. Voordien stond het allemaal naast de TV op een te hoge antieke zwarteiken kast. Ernaast stonden mijn hybride zelfbouw ESL's in een gefineerd lichteiken jasje. Aan de kant nog eens de subwoofer in een meer rood getinte houtsoort. Om dan maar niet van de kabelnest te spreken. Bovendien hing tegen de muur een onpraktisch houten (grenen dit keer) CD rek dat te klein werd, met de veelheid aan kleurtjes van de diverse cd's. Zie je het plaatje??? afgrijselijk, die veelheid aan houtsoorten en tinten en diverse maten en kleuren van audiocomponenten. Dit is hierbij opgelost. Bart. Die sub in dezelfde kast is inderdaad een risico. Hij is echter HEEL erg stevig gebraced vanbinnen en trilt niet voelbaar. Hij maakt bovendien onderaan alleen via neopreen dempers contact met de kast en aan de zijwand zit er een mousse strip tussen kastwand en subwooferkast. Onderaan straalt hij naar de stenen vloer. Bovendien mag/kan hij nauwelijks meedoen (enkel om het laag tot 20Hz vlak door te trekken). Misschien was hij in een ruimte van die afmetingen niet echt nodig. Hij is heel rigoureus afgesteld. Verder heb ik van de ombouw gebruik gemaakt om mijn ESL panelen na een 4 a 5 tal jaar eens onder handen te nemen. Panelen zijn geopend, nauwkeurig gereinigd, ontvet met ammoniak, De coating volledig van de membranen verwijderd (hels werkje) en nadien met de airbrush opnieuw gecoat,de membranen wat bijgespannen met een heatgun, de cu aansluitstrips vernieuwd en weer dichtgedaan. De nieuwe voeten zijn vervolgens op maat gefabriceerd samen met de nieuwe afdekkaders(doeken). Het rendement is verbeterd en het hoog , dat bij een van de panelen verminderd, was is nu weer volledig top. groetjes Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Ook voor de anderen: het is een JBL Paragon. Een stukje audio-geschiedenis dat hier dient als achtergrond voor Geerts werk. ter afleiding http://www.dinew-hifi-system.de/vintage/JBL_Paragon.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts