sjraar Posted 17 december 2005 Report Share Posted 17 december 2005 Dag allen, Wie kan mij vertellen wat een Michell Syncro (+stofkap) vandaag de dag zou mogen kosten? (ex arm) En wat was de nieuwprijs in die tijd? Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met deze draaitafel? Reacties welkom! Met vriendelijke groet, Sjraar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 december 2005 Report Share Posted 17 december 2005 Zonder arm denk ik dat ie zo'n 350-400 mag kosten, tenminste als ie voor de rest nog een goede staat is (een originele snaar en geen uitgerekte veren). De veren willen nl nog wel eens uitgerekt zijn. Normaal heeft het subchassis een speling van een paar milimeter tov de basis. Dat is niet veel en veel eigenaren rekken de veren uit zodat er meer speling ontstaat. Helaas is dan de balans uit de draaitafel en is ie in principe waardeloos. Er zal dan een nieuwe set veren in moeten. Let op de snaar. Als het een tamelijk stugge snaar is, dan zal ook de snaar vervangen moeten worden. De originele snaar is dun en supersoepel. Michell heeft echter een tijdje een wat stuggere snaar gebruikt voor de Gyro en Orb. Volgens Michell en Phonologic was die ook goed voor de Syncro/Mycro, maar met die stuggere snaar jengelt ie behoorlijk. De arm is een ander verhaal. De Syncro is ontworpen voor een Rega RB300 arm. De nieuwe arm moet voldoen aan deze arm qua massa en lengte. Is de arm zwaarder, zul je de draaitafel niet in balans krijgen. Het is op zich een prima en vooral mooie draaitafel, maar zoals je kunt lezen zijn er nog een paar haken en ogen aan. De klank is speels en vlot. Hij zet alles prima neer en geeft leven in de brouwerij. Ik heb er 2 jaar mee gespeeld tot volle tevredenheid. Op de mijne zat trouwens een Linn Basik LV-X arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjraar Posted 17 december 2005 Author Report Share Posted 17 december 2005 Bedank voor je info Sodejuu! Welke veren bedoel je precies en kan je aangeven waar ze zitten? Groet Sjraar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 17 december 2005 Report Share Posted 17 december 2005 Ik denk dat de pootjes waarop de speler staat geveerd zijn, en dat Sodejuu die bedoelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Het subchassis staat op 3 veren, die op de poten gedrukt zitten. Omdat het geheel OP de veren staat, is het een tamelijk wankele speler. Elk dingetje kan 'm uit balans brengen. Dat is het nadeel van deze constructie. Beter zou zijn als de speler in de veren hing ipv erop staat. Op de foto is te zien hoe de veren zitten. BTW, om 'm stabieler te krijgen heb ik toen schuimrubber kegels gemaakt en die in de veren gestopt. Die kun je zelf maken, maar let er dan wel op dat de subchassisconstructie er niet onder lijdt en het geheel toch kan veren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts