mordante Posted 17 december 2005 Report Share Posted 17 december 2005 Hallo mensen, Wie is er bekend met de Krell versterker KAV-300I. Het begint mij weer wat te jeuken en ik denk dat mijn versterker de zwakke schakel is uit mijn set. Zat eerst te denken om eventueel met een sub te gaan werken maar dat ga ik voorloopig niet doen denk ik (mijn plannen hebben de neiging snel te veranderen) Mijn set bestaat uit. Marantz CD94mk II Wadia DAC Rega P25 Rotel RC980BX pre Rotel RB1070 power Clear audio basic phono pre Impulse Aria SE speakers Interlinks Cardas Speaker kabel NordOst BlueHeaven ref 2 Versterker buizen/voor/eind/geintergeerd whatever ik vind het allemaal best als het maar beter is dan wat ik nu heb. Heb het idee dat ik met de Rotel wat verfijning mis, ze maken een hoop geluid maar het zou wat nauwkeuriger kunnen heb ik het idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 17 december 2005 Report Share Posted 17 december 2005 Hoi Arjan, een KAV 300i heb ik nooit gehoord. Maar als je een versterker met kracht en controle zoekt, is een Audio Analogue Maestro een optie. Of een mooie ASR Emitter I. Ik heb me een half jaar geleden volledig laten verrassen door de Emitter, en deze vervolgens ook aangeschaft. Het karakter van een buizenversterker en de kracht en controle van een transistor. Ook de gigantische (losse) voeding van om en nabij de 30 kg. doet een flinke duit in het zakje. De importeur is Audio Benelux. De Emitter I of II worden ook wel vergeleken met Krell. Alleen de klank is in mijn oren iets warmer en muzikaler. Ik weet niet of je voor een nieuwe versterker wilt gaan of evt. voor een 2de hands? En wat is het budget dat je ervoor uit wilt trekken? Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 18 december 2005 Author Report Share Posted 18 december 2005 Ik zoek iets 2se hands en niet meer dan 1300 denk ik. Liefst minder (veel). Mij werd ook aangeraden om een keer naar Prima Luna versterkers te luisteren helaas zie je die niet vaak 2de hands. Een athos (of hoe heet dat merk is een hybride iets) werd mij ook aangeraden. Maar zelf sta ik een iet wat huiverig tegenover buizen. Wat ik tot nu toe gehoord heb heeft mij niet kunnen overyuigen maar dat kan ook aan de rest van de set hebben gelegen dus ff al mijn vooroordelen opzij. Wie oh wie heeft een goed advies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Pathos. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 18 december 2005 Author Report Share Posted 18 december 2005 Pathos. Hubertinus die ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Mordante, Die keer dat ik bij je langs ben geweest vond ik je set erg neutraal en uitgewogen klinken. Misschien dat er met een betere amp inderdaad nog meer uit te halen valt, maar dat weet je pas als het hebt geprobeerd. Ik zou niet zo snel kiezen voor buizen (heb ik zowiezo weinig mee op) omdat ik bang ben dat het neutrale karakter wel eens verloren kan gaan. Ik heb de Krell 300i een keer beluisterd op een paar ESL63 en dat klonk erg fraai. Hoe dat op jou speakers uitvalt weet ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraken Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Ik zoek iets 2se hands en niet meer dan 1300 denk ik. Liefst minder (veel).Mij werd ook aangeraden om een keer naar Prima Luna versterkers te luisteren helaas zie je die niet vaak 2de hands. Een athos (of hoe heet dat merk is een hybride iets) werd mij ook aangeraden. Maar zelf sta ik een iet wat huiverig tegenover buizen. Wat ik tot nu toe gehoord heb heeft mij niet kunnen overyuigen maar dat kan ook aan de rest van de set hebben gelegen dus ff al mijn vooroordelen opzij. Wie oh wie heeft een goed advies? Een PrimaLuna ProLogue Two kost ongeveer 1300 euro nieuw - precies je budget dus. Hetzelfde geldt als ik me niet vergis voor de Unison Research Unico (hybride). Waarom sta je huiverig tegenover buizen? Het grote voordeel ten opzichte van transistoren is dat je met een beperkte investering het geluid van je versterker kunt aanpassen aan je eigen smaak. Een fatsoenlijke buizenversterker klinkt volgens mij neutraal (dat wil zeggen natuurgetrouw). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Een Krell KAV-300i is geen slechte keus. Het is een krachtige, neutraal klinkende versterker die redelijk goedkoop (2e hands) te vinden is. Mocht het niet goed uitpakken (wat ik niet verwacht gezien jouw setup) raak je hem ook redelijk makkelijk weer kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Prima versterker die zeer goed klingt en in princiepe alles aan kan sturen en behoorlijk stabiel is. Was de 1e geintregeerde HighEnd versterker van de grote merken, waarmee Krell zich op een ander vlak wilde profileren. HighEnd aantrekkelijker maken voor de kleinere beurs. En dat is opzich denk ik best wel gelukt en de KAV-300i werd toch wel een sucses. STEREOPHILE REVIEW KRELL KAV-300i Marc .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Wat nog wel van belang is om te vermelden wanneer je een 2e hands Krell aanschaft is het volgende. Let er wel op dat het apparaat dat je koopt een zgn. ' Nederlands ' apparaat is, een hier in Nederland aangeschaft exemplaar bij de Nederlandse importeur. Mocht dit niet het geval zijn verleent de Nederlandse importeur geen service op het apparaat, mocht er in het slechtste scenario iets mee gebeuren. Bij twijfel altijd naar de originele bon/factuur vragen of anders even bellen naar de HifiWinkel in Eindhoven, tel.: 040-2113388 Groeten .. Marc .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 19 december 2005 Author Report Share Posted 19 december 2005 Bedankt voor alle tips Zal eerlijk moeten zijn dat als ik eventueel tot aan aankoop overga moet ik eerste mijn Rotel voor/eind verkocht hebbenom het te kunnen betalen. Durf ik mijn amps te verkopen zonader dat daar direct een wat anders voor heb en als het tegenvalt zit ik er wel weer direct aan vast Dan dilema 2, wat kan ik vragen voor een RC980 BX samen met een RB1070 met eventueel een Cardas Neutral Referance interconect 0.5M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Wat nog wel van belang is om te vermelden wanneer je een 2e hands Krell aanschaft is het volgende.Let er wel op dat het apparaat dat je koopt een zgn. ' Nederlands ' apparaat is, een hier in Nederland aangeschaft exemplaar bij de Nederlandse importeur. Mocht dit niet het geval zijn verleent de Nederlandse importeur geen service op het apparaat, mocht er in het slechtste scenario iets mee gebeuren. Bij twijfel altijd naar de originele bon/factuur vragen of anders even bellen naar de HifiWinkel in Eindhoven, tel.: 040-2113388 Groeten .. Marc .. Dit geldt toch gewoon voor ieder apparaat wat je 2e hands koopt? En in dit geval hoef je hier helemaal niet meer op te letten, omdat de garantie termijn toch al verlopen is. Dus waar ie ook vandaan komt, Nederland of ergens anders, een eventuele reparatie kost je altijd evenveel geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fransosowitz Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Heb een aantal jaren een Krell KAV-300i gehad. Met veel plezier overigens. Ben inmiddels overgestapt naar een grotere Krell. Als je een versterker zoekt die neutraal is, met veel dynamiek en een mooi stereobeeld. Dan zul je daar geen miskoop aandoen. Nog 1 tip: sommigen modellen worden aangeboden met een interne offset killer. Deze is normaal gesproken door Durob erin gezet en zorgt voor duidelijk meer rust in het geluidsbeeld. Zeker een aanrader. Heb zelf de verschillen gehoord, en dat was de moeite waard! Prijzen zijn rond de 1100-1200 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 20 december 2005 Report Share Posted 20 december 2005 Ik heb ook een 300i gehad, en gebruik nu anderhalf jaar een PrimaLuna Prologue Two. Best goed de 300, maar kan toch wel eens wat hard klinken. Er staat overigens een PrimaLuna Prologue One te koop in de tweedehandsrubriek, of was het op hifi.nl!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 20 december 2005 Report Share Posted 20 december 2005 Wat nog wel van belang is om te vermelden wanneer je een 2e hands Krell aanschaft is het volgende.Let er wel op dat het apparaat dat je koopt een zgn. ' Nederlands ' apparaat is, een hier in Nederland aangeschaft exemplaar bij de Nederlandse importeur. Mocht dit niet het geval zijn verleent de Nederlandse importeur geen service op het apparaat, mocht er in het slechtste scenario iets mee gebeuren. Bij twijfel altijd naar de originele bon/factuur vragen of anders even bellen naar de HifiWinkel in Eindhoven, tel.: 040-2113388 Groeten .. Marc .. Dit geldt toch gewoon voor ieder apparaat wat je 2e hands koopt? En in dit geval hoef je hier helemaal niet meer op te letten, omdat de garantie termijn toch al verlopen is. Dus waar ie ook vandaan komt, Nederland of ergens anders, een eventuele reparatie kost je altijd evenveel geld. Ja dat is zo, maar persoonlijk zou ik toch kiezen voor een Nederlands apparaat. Maar voert Durob wel reparaties uit aan ' niet - Nederlandse ' apparaten ? Groeten, Marc .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 20 december 2005 Report Share Posted 20 december 2005 Beste Mordante, De Rotels ken ik wel. Is de RB-1090 geen optie? De Krell heb ik nooit gehoord maar het schijnt een typische Krell versterker te zijn, dus niet warm maar eerder wat kil, zonder dat ik daarmee Krell-bezitters wil beledigen. Andere mooie versterkers: Musical Fidelity (wel zeldzaam dus moeilijk te vinden) Vincent SP-993 (stereo-eind) (wordt waarschijnlijk onze volgende versterker) Of: http://www.odysseyaudio.com/products.html Succes! vg Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 20 december 2005 Report Share Posted 20 december 2005 Op www.hifi.nl staat een Krell 300i voor 700 euro te koop. Waarschijnlijk ben je daar al te laat voor, vrees ik, want echt duur is het niet... vg Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 december 2005 Author Report Share Posted 20 december 2005 Op www.hifi.nl staat een Krell 300i voor 700 euro te koop. Waarschijnlijk ben je daar al te laat voor, vrees ik, want echt duur is het niet... vg Dennis. Bedankt, maar is helaas al verkocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 20 december 2005 Report Share Posted 20 december 2005 Op Hear staat er ook eentje voor E 1075,- Grijp je kans. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Ik zoek iets 2se hands en niet meer dan 1300 denk ik. Liefst minder (veel).Mij werd ook aangeraden om een keer naar Prima Luna versterkers te luisteren helaas zie je die niet vaak 2de hands. Een athos (of hoe heet dat merk is een hybride iets) werd mij ook aangeraden. Maar zelf sta ik een iet wat huiverig tegenover buizen. Wat ik tot nu toe gehoord heb heeft mij niet kunnen overyuigen maar dat kan ook aan de rest van de set hebben gelegen dus ff al mijn vooroordelen opzij. Wie oh wie heeft een goed advies? Een PrimaLuna ProLogue Two kost ongeveer 1300 euro nieuw - precies je budget dus. Hetzelfde geldt als ik me niet vergis voor de Unison Research Unico (hybride). Waarom sta je huiverig tegenover buizen? Het grote voordeel ten opzichte van transistoren is dat je met een beperkte investering het geluid van je versterker kunt aanpassen aan je eigen smaak. Een fatsoenlijke buizenversterker klinkt volgens mij neutraal (dat wil zeggen natuurgetrouw). Persoonlijk vind ik hybride "best of both worlds". Ik heb in elk geval geen spijt van de Unico P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Ik zoek iets 2se hands en niet meer dan 1300 denk ik. Liefst minder (veel).Mij werd ook aangeraden om een keer naar Prima Luna versterkers te luisteren helaas zie je die niet vaak 2de hands. Een athos (of hoe heet dat merk is een hybride iets) werd mij ook aangeraden. Maar zelf sta ik een iet wat huiverig tegenover buizen. Wat ik tot nu toe gehoord heb heeft mij niet kunnen overyuigen maar dat kan ook aan de rest van de set hebben gelegen dus ff al mijn vooroordelen opzij. Wie oh wie heeft een goed advies? Een PrimaLuna ProLogue Two kost ongeveer 1300 euro nieuw - precies je budget dus. Hetzelfde geldt als ik me niet vergis voor de Unison Research Unico (hybride). Waarom sta je huiverig tegenover buizen? Het grote voordeel ten opzichte van transistoren is dat je met een beperkte investering het geluid van je versterker kunt aanpassen aan je eigen smaak. Een fatsoenlijke buizenversterker klinkt volgens mij neutraal (dat wil zeggen natuurgetrouw). Persoonlijk vind ik hybride "best of both worlds". Ik heb in elk geval geen spijt van de Unico P. Ik ook niet van mijn Jolida! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 29 december 2005 Author Report Share Posted 29 december 2005 Hopelijk ga ik binnenkort naar de Krell luisteren, en mischien ook naar deze de Symphonic line RG14 ik ben verre van bekend met dit merk/model maar een winkel waar ik af en toe kom heeft er 1 2de hands staan. Kennen mensen deze versterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 30 december 2005 Author Report Share Posted 30 december 2005 Krell is al verkocht darn die Symphonic line RG14 is maar 1 jaar oud maar ook wat duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
turtlespeed Posted 31 december 2005 Report Share Posted 31 december 2005 Hallo, klik hier staat er ook een te koop voor 1500 euro. Wellicht als je een bod doet, want 1500 lijkt me wat veel............ Succes, Turtle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts