vrut Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Gegroet, Ik heb een Sony MD speler, en ik dacht Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Ik snap je frustratie! Maar je kunt er niet onderuit. Als een fabrikant een functie weglaat dan word die afgerekend door een verminderde verkoop. Zelf XP wat gemaakt is voor debielen+ is nog steeds onhandelbaar. Hoe meer functies hoe lastiger het word. Minder functie verkoopt niet. Ik ben iemand die wel de manuel leest of in iedergeval het hele menu doorbladert om te kijken waar wat zit. En ja ik stoor me aan alle overbodige functies. En ja ik vergeet ook na 3maanden hoe iets ook al weer moest. Maar wat boeit 't als je t maar 1 keer per jaar gebruikt? Dan is de functie niet boeiend genoeg om te onthouden en moet je dus weer effe puzzelen. Ik ontwerp zelf software en apparaten en ik vergeet zelfs van mijn eigen ontwerpen hoe en wat allemaal. De functie die je vaak wil gebruiken vergeet je niet. Het lezen van de manual geeft inzicht in hoe je het appraat wil gaan gebruiken. En dus niet andersom!!!! Mijn advies is dus altijd de manual te lezen VOORDAT je iets koopt. Dan ben je ook niet zo teleurgesteld. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Ik zou zeggen, koop GEEN smartphone Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Gegroet, Ik heb een Sony MD speler, en ik dacht Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 (...)en heb MBO+. (...) Maar tijdens de lessen Nederlandse taal was je ziek vermoed ik Met de strekking van je betoog stem ik volledig in. Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Tja, Japans he Japanners freaken nou eenmaal op zoveel mogelijk functies en knopjes. Alhoewel ik meestal toch niet te klagen heb over de Sonyspullen die ik heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 21 december 2005 Author Report Share Posted 21 december 2005 (...)en heb MBO+. (...) Maar tijdens de lessen Nederlandse taal was je ziek vermoed ik Met de strekking van je betoog stem ik volledig in. Met opgewekte groet, Gegroet, Aangezien er blijkbaar mensen zijn die elke 10 jaar het woordenboek veranderen, zie ik er geen noodzaak om 100% goed Nederlands te gebruiken. Want wie weet ben ik wel vooruitstrevend, en is het volgend jaar goed. Nee, ik wil geen Nederlands uitstekend leren, de gemiddelde uitverkorende bij het nationaal dictee scoorde dacht ik 37 fouten. En volgend jaar weer een andere spelling. Nee, ik wil niet met onbegrijpelijke taalbrei schermen, om zo op een vergadering 'indruk' af te dwingen. Ik wil 'kaboutertaal' of volgens de VVD 'Jip en Janneke-taal'. Ik heb wel wat anders te doen dan dode woorden te stampen, ik ben liever creatief bezig. Dode woorden stamp ik wel in de computer. En als er op spelling net zo gelet wordt als op de woorden van Rita Verdonk, is er altijd wel wat aan te merken . Met lieter Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Ik ben ook wat ouder maar de gebruiksaanwijzing van mijn Oracle had ik toch snel door. Je zet gewoon de naald op de plaat en alles komt goed. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Ik zit in de automatisering en misschien wel 25% van mijn werk bestaat uit apparaten uitleggen aan leken. Niet alleen computers. RTFM - (read the f**king manual) uren noem ik dat want met de handleiding in de hand kom ik meestal een heel eind. Maar om echt te begrijpen wat bv een - low shelving ampliture range setting override - knopje eventueel doet moet je gewoon de technische kennis of stevige interesse hebben. Dat hebben de meeste mensen niet dus je bent niet alleen, kleine troost? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 22 december 2005 Author Report Share Posted 22 december 2005 Ik zit in de automatisering en misschien wel 25% van mijn werk bestaat uit apparaten uitleggen aan leken. Niet alleen computers. RTFM - (read the f**king manual) uren noem ik dat want met de handleiding in de hand kom ik meestal een heel eind. Maar om echt te begrijpen wat bv een - low shelving ampliture range setting override - knopje eventueel doet moet je gewoon de technische kennis of stevige interesse hebben. Dat hebben de meeste mensen niet dus je bent niet alleen, kleine troost? Gegroet, Ik kom er meestal wel uit, maar meestal ontbreekt het mij aangeduld en vrijgemaakte tijd. Ik lees bijv. liever een boek van Jan Wolkers of ga een stuk wandelen . Wat ik vermoed met vooral computers is dat het programma bij hardware incl. gebruiksaanwijzing in feite als after-sales wordt gezien. De hardware moet en zal binnen no-time op de markt zijn, de software is toch moeilijk te controleren door de klant. Dus wat gebeurt er: de hardware wordt gekocht, en daarna blijkt dat de aansturing en gebruiksaanwijzing zijn afgeraffeld met de nodige gevolgen . In de hifi kan het volgens mij simpeler en handiger. Bijv. door: - Normalisering van begrippen en waarden (kan natuurlijk niet altijd) - In gebruiksaanwijzing een 'quick start' (wordt reeds vaak gedaan). - Ook op het apparaat een duidelijk overzichtelijk geheel, met slechts achter het klepje de vaak Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 december 2005 Report Share Posted 22 december 2005 Wat heb ik dan geluk met de a.b. van mijn Audio Research! 3 knopjes, volume hoger, lager en mute.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 december 2005 Report Share Posted 22 december 2005 Het eerste wat ik doe wanneer ik een nieuw apparaat heb, is m'n programeerbare afstandsbediening aanpassen. Ik vind het ongegrijpelijk waarom al die knopjes bij elke afstandsbediening telkens op een andere plek zitten. Stel je voor dat in sommige auto's het gas links en de koppeling rechts zat... Zelfs bij afstandsbedieningen van hetzelfde merk is de indeling telkens anders.... . Onbegrijpelijk.... Verder baal ik er ook van dat bij een telefoon en toetsenbord de nummerieke indeling anderom staat. iets dommers kun je toch niet verzinnen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 december 2005 Report Share Posted 22 december 2005 Verder baal ik er ook van dat bij een telefoon en toetsenbord de nummerieke indeling anderom staat. iets dommers kun je toch niet verzinnen.... Ja en nog onbegrijpelijker is dat ze er bij een toetsenbord dubbel op zitten, hebben ze speciaal gedaan om jou te pesten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts