Spijkie Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Beste Hifi vrienden, Mijn set bestaande uit een Vincent meerkanaals versterker SV 382 en een philips sacd 963 met Xanadu DS 14mk2 speakers erop. Op dit moment heb ik als bi-wire kabel op het laag de translator bleu connection en op het hoog een onbekend merk koper met zilver getwiste kabel. Nu wil ik een bi wire kabel uit "een geheel". Ik krijg voor volgend weekend een QED biwire kabel mee deze is wit en vrij plat, ook krijg ik een Arcus biwire kabel mee om te luisteren. Hebben jullie nog suggesties tot 200 euro voor 2 x 2 of 2 x 2,5 m voor mijn set die ik in overweging zou moeten nemen? Met vriendelijke hifi groeten, Spijkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 18 december 2005 Report Share Posted 18 december 2005 Beste, Ik heb zelf deze 2 jaar geleden aangeschaft via http://signalcable.com Ultra Shotgun Biwire Eigenlijk heb ik deze kabel op de gok gekocht na een tip van een medeforummer. Ik weet niet hoe deze zich verhoudt tot bijv. een Kimber (ben ik wel benieuwd naar na mijn positieve ervaring met de Kimber interlink), maar ten onzichte van een Monster vond ik het een aardige verbetering (Monter klonk donker, deze is transparanter). Hij krijgt verder veel goede recensies (terecht?). Alles met alles heeft het me geloof ik nog geen 200 euro gekost (incl. invoerrechten.) Groet, Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 van Soundevolution, deze bi-wire http://www.soundevolution.nl/ ken em niet, maar je kan hem wel proefdraaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Laatst nog in een resensie over een Deense luidspreker, merk wil me nu even niet te binnen schieten, dat de fabrikant de luidspreker van bi-wire aansluiting had voorzien. Waarom? Alleen omdat de consument daarom vraagt. Dit zegt genoeg dacht ik. Het zegt ook precies d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Laatst nog in een resensie over een Deense luidspreker, merk wil me nu even niet te binnen schieten, dat de fabrikant de luidspreker van bi-wire aansluiting had voorzien. Waarom? Alleen omdat de consument daarom vraagt. Dit zegt genoeg dacht ik. Het zegt ook precies d Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Laatst nog in een resensie over een Deense luidspreker, merk wil me nu even niet te binnen schieten, dat de fabrikant de luidspreker van bi-wire aansluiting had voorzien. Waarom? Alleen omdat de consument daarom vraagt. Dit zegt genoeg dacht ik. Dan moest er toch eerst een vraag worden gekweekt door die fabrikanten lijkt me zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spijkie Posted 19 december 2005 Author Report Share Posted 19 december 2005 Beste audio vrienden, Bedankt voor de al vele reacties ! ook nog met fotos erbij. @ CJ, voor mij staat al vast dat bij mijn Xanadu's wel het verschil uitmaakt , waarschijnlijk mede door de aparte filters voor het hoog en laag/midden. Ik kan me voorstellen dat als er maar filter inzit dit idd niet veel uit kan maken. @ Gruiter, deze kabel lijkt heel veel op de Arcus kabel die ik op t oog heb zie ook www.arcus-audio.com. Kan jij mij zo vertellen wat die Gauge waarde is ? @ dhfreakie , ook een erg mooie kabel om te zien, wel redelijk aan de prijs als ik de iets langere versie wil hebben. @ audiofreak, ook een erg mooie kabel. Is er in het noorden van het land ook een dealer die deze op proef mee geeft? Ik houd jullie op de hoogte in de kerst dan ga ik de kabels vergelijken Vriendelijke audio groeten, Spijkie Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 @ Gruiter........ Kan jij mij zo vertellen wat die Gauge waarde is? De watte? Sorry, het zegt me helemaal niets. Staat dit soort informatie niet op de site van signal cable vermeld? Groet en veel plezier met het vergelijken en we zijn hear natuurlijk erg nieuwsgierig naar je bevindingen en de uiteindelijke keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 20 december 2005 Report Share Posted 20 december 2005 @ Gruiter........ Kan jij mij zo vertellen wat die Gauge waarde is? De watte? Sorry, het zegt me helemaal niets. Staat dit soort informatie niet op de site van signal cable vermeld? Groet en veel plezier met het vergelijken en we zijn hear natuurlijk erg nieuwsgierig naar je bevindingen en de uiteindelijke keuze. gauge is de diameter maat van amerika, word weer gegeven in AWG en de Ultra Shotgun Biwire is 10 AWG = 2,590mm2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 20 december 2005 Report Share Posted 20 december 2005 Weer wat geleerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 20 december 2005 Report Share Posted 20 december 2005 extraatje, kun je snel mee omrekenen of het wel dik genoeg is http://www.tnt-audio.com/clinica/awg_e.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spijkie Posted 21 december 2005 Author Report Share Posted 21 december 2005 Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de recensies! er zal wel t een en ander beter moeten zijn wil ik een kabel van Link to comment Share on other sites More sharing options...
mutiara Posted 24 december 2005 Report Share Posted 24 december 2005 hoi, ik speel al 5 jaar met een set audioquest midnight+ voorzien van linn stekkers; bevalt zeer goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts