hans10 Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Ik ben op zoek naar een nieuwe phono voortrap. Ik gebruik nu de voortrap die in mijn versterker ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mountain B Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Hoi Hans, Lijkt mij een mooie phonotrap, maar als ik kijk naar de prijs is er zoveel moois te koop. Trouwens ook voor (veel) minder. Gr. Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Hij staat bij de hifi winkel in Beek bij Nijmegen. Ik heb hem nog niet mee naar huis gehad. Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe phonotrap. Als je de testen leest (Stereophile en Hifi World) dan is de Whest niet volledig neutraal (kleine afwijking RIA curve) en krijg je het niet hoorbare laag op volle kracht op je speakers. De testen zeggen ook dat die geweldig klinkt. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 21 december 2005 Author Report Share Posted 21 december 2005 Ik weet dat er veel aanbod is op dit gebied maar ik zoek een, voor hifi begrippen, spectaculaire verbetering. Ik heb er al diverse geprobeerd o.a. een Lehmann Black Cube, Clearaudio Symphono, Pro-ject Tube box, MF allemaal goed maar geen van alle 'spectaculair'. Binnekort maar eens in Beek op bezoek, ben benieuwd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Ik weet dat er veel aanbod is op dit gebied maar ik zoek een, voor hifi begrippen, spectaculaire verbetering. Ik heb er al diverse geprobeerd o.a. een Lehmann Black Cube, Clearaudio Symphono, Pro-ject Tube box, MF allemaal goed maar geen van alle 'spectaculair'. Binnekort maar eens in Beek op bezoek, ben benieuwd... Beste, Als je van extra veel hoog houdt, of als je dof klinkende luidsprekers hebt is de whest een goede keus. Als je neutraal klinkende luidsprekers hebt , dan zal het allemaal een beetje te scherp worden. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Als je de testen leest (Stereophile en Hifi World) dan is de Whest niet volledig neutraal Ik denk juist dat je dat wilt voorkomen! Meten is weten, en "geweldig klinken" is niet geheel objectief, nietwaar? Kan die winkel he niet laten horen aan je , en afwisselen met een andere goede pre's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 ...als je dof klinkende luidsprekers hebt... De AE1mk3 vind ik niet dof klinken... Beste Henk, Dat is wat ik bedoel ! Trouwens als je tijd hebt zou ik graag willen dat je een keer langskomt met je phono pre dan weet ik ook hoe die klinkt . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Voor een spectaculaire verbetering: Ha die Kees, Nog iets gemeten ? Ik ben nieuwschierig wat daaruit is gekomen, wel graag op 1/1000 nauwkeurig. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Als de phonotrap niet neutraal is, dan kan de trap bepaalde muzieksoorten/opnames bevoordelen en benadelen. Afwijken van de RIA vind ik een beetje eng. Daarbij ben ik voorzichtig voor mijn luidsprekers en vind dat een phonotrap een subsonisch fliter nodig heeft en het onhoorbaar laag moet afkappen. Tot slot heb ik die Whest nog niet gehoord en wil geen enkele uitspraak daarover doen behalve wat ik gelezen heb. Carl Die Audio Research zal best heel goed zijn maar ook heel duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 22 december 2005 Author Report Share Posted 22 december 2005 ...spectaculaire verbetering. Ten opzichte van wat (wat bevalt er dus niet aan de huidige situatie?) Huidige situatie bevalt prima maar dat was met mijn vorige set ook. Upgrade virus (of ziekte )........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 22 december 2005 Author Report Share Posted 22 december 2005 ...als je dof klinkende luidsprekers hebt... De AE1mk3 vind ik niet dof klinken... Klinkt zeker niet dof, maar ik ben er ook niet 'bang' voor dat het hoog scherp gaat worden of zo. Ik hoop met een nieuwe phono voortrap op een wat grotere soundstage (3d) en rustigere weergave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 22 december 2005 Report Share Posted 22 december 2005 Hallo, Henk heeft helaas gelijk wat betreft de scherpte van de Whest. Ik heb hem een paar weken in huis gehad en het was echt schrikken. Doet ook veel dingen goed maar dat scherpe hoog werd ik gek van. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 22 december 2005 Author Report Share Posted 22 december 2005 Hallo, Henk heeft helaas gelijk wat betreft de scherpte van de Whest. Ik heb hem een paar weken in huis gehad en het was echt schrikken. Doet ook veel dingen goed maar dat scherpe hoog werd ik gek van. Jos heb hem bij de importeur geleend en ben nu aan het luisteren. Ik let nu natuurlijk ook op eventuele scherpte in het hoog maar zo op het eerste gehoor geen last van, kan nog komen natuurlijk....maar ik vermoed van niet. Verder is het veelbelovend met betrekking tot de ruimtelijke weergave en de dynamiek lijkt ook een goede stap vooruit te zijn gegaan. misschien dat de scherpte veroorzaakt wordt door een mismatch met de versterking?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 22 december 2005 Report Share Posted 22 december 2005 Hallo Hans, Misschien was scherpte in het hoog niet helemaal de goede formulering. Ik vond het hoog overdreven aanwezig, veel te prominent. Waar woon jij? Ik zou hem graag eens op een andere installatie horen omdat ik ook vond dat ie erg veel zaken heel erg goed deed. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 22 december 2005 Author Report Share Posted 22 december 2005 Hallo Hans, Misschien was scherpte in het hoog niet helemaal de goede formulering. Ik vond het hoog overdreven aanwezig, veel te prominent. Waar woon jij? Ik zou hem graag eens op een andere installatie horen omdat ik ook vond dat ie erg veel zaken heel erg goed deed. Jos Hallo Jos, Normaal gesproken zou je van harte welkom zijn, is altijd wel leuk. Momenteel komt het niet echt goed uit (prive omstandigheden). Volgende week gaat hij terug naar de importeur en ik ga op vakantie. Mijn oordeel tot nu is in ieder geval dusdanig positief dat hij bovenaan mijn shortlist is beland en ik hem waarschijnlijk wel ga kopen. Dit zal ergens in maart zijn, moet er wel even voor sparen natuurlijk. Mocht het zover komen dan meld ik dit hier en kunnen we wel wat afspreken als je dan nog interesse hebt. Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 24 december 2005 Report Share Posted 24 december 2005 De EAR had ook wel bij mogen logeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 december 2005 Report Share Posted 24 december 2005 Trouwens als je tijd hebt zou ik graag willen dat je een keer langskomt met je phono pre dan weet ik ook hoe die klinkt . Mag ik ook langskomen? met mijn stepuploze Tube phonopre die ik gebruik voor mijn Benz Ace M? Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts