Paulebappie Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Maar even een apart topic geopend met wat vragen over hoe ik het beste mijn randapparatuur op de UC kan aansluiten. Ik heb de volgende apparatuur in huis die ik allemaal via de UC wil laten lopen: - CD-speler (toslink & coax) - USB-Soundblaster NX (toslink & coax) - DVD-speler (coax) - UPC Mediabox (coax) Nu heeft de UC een optical- en een AES/EBU ingang, de apparatuur met toslink kan ik zo op de UC aansluiten met eventueel een toslink-switch (of splitter) ertussen. Zit ik met de twee apparaten met slechts een coax-uitgang, ik had al begrepen dat deze niet zomaar op de AES/EBU aangesloten kunnen worden. Er zijn converters in de handel om van coax naar toslink te gaan, op die manier heb ik alles toslink en kan ik dus met een toslink-switch kiezen. Maar: - Is dit de beste methode of zou ik beter de hele zut kunnen converteren naar AES/EBU? - Zijn er wel converters van coax naar AES? - Ik hoor ook mensen roepen dat toslink minder klinkt dan coax, is dat zo? (kan nog niet vergelijken). Zoveel mogelijkheden maar wat is de beste methode? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 Wat het best is weet ik niet. Ik heb ooit dit kastje gekocht om wat keuze mogelijkheden te hebben http://midi-store.com/shop/detail.cgi?id=117211 Het vertaalt de inputkeuze (s/pdif of AES/EBU of toslink) simultaan in de 3 outputtvormen (zelfde lijstje). Alleen de input is dus schakelbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 21 december 2005 Author Report Share Posted 21 december 2005 Wat het best is weet ik niet. Ik heb ooit dit kastje gekocht om wat keuze mogelijkheden te hebben http://midi-store.com/shop/detail.cgi?id=117211 Het vertaalt de inputkeuze (s/pdif of AES/EBU of toslink) simultaan in de 3 outputtvormen (zelfde lijstje). Alleen de input is dus schakelbaar. Kijk, dit geeft al wat meer mogelijkheden De toslink is dus via een (extra) schakelaar ook voor meerdere aansluitingen geschikt. Maar hoe doe ik dat met 2 x coax, zijn daar ook schakelaars voor? Dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 De DVD moet je niet aansluiten op de UC dat gaat alleen maar goed als je alles terug laat mixen naar stereo. AC3 signalen komen er niet door heen!!!!! Dan hou je alleen de media box (geen idee wat het is) over en die zou je kunnen aansluiten op de aes/ebu ingang. Dan heb je dus alleen nog een optical switch nodig. Misschien is het dan handiger om een coax optical converter nodig zodat je allebronnen op de switch kunt aansluiten. Maar de UC laat alleen PCM door!!!! Groetjes Simon De vraag of dit allemaal wel goed is, vind ik eerlijk gezegt lood om oud ijzer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 21 december 2005 Author Report Share Posted 21 december 2005 De DVD moet je niet aansluiten op de UC dat gaat alleen maar goed als je alles terug laat mixen naar stereo.AC3 signalen komen er niet door heen!!!!! Dan hou je alleen de media box (geen idee wat het is) over en die zou je kunnen aansluiten op de aes/ebu ingang. Dan heb je dus alleen nog een optical switch nodig. Misschien is het dan handiger om een coax optical converter nodig zodat je allebronnen op de switch kunt aansluiten. Maar de UC laat alleen PCM door!!!! Groetjes Simon De vraag of dit allemaal wel goed is, vind ik eerlijk gezegt lood om oud ijzer. Ja, die mediabox (digitate tv) geeft ook 5.1 etc door! Kan ik dus het hele coax verhaal vergeten begrijp ik Het leek me zo ideaal om alles via de correctie van de UC te kunnen laten lopen. Wat doet zo'n coax naar toslink kastje eigenlijk? Is het dan wel mogelijk? (we blijven zoeken natuurlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 21 december 2005 Report Share Posted 21 december 2005 De DVD moet je niet aansluiten op de UC dat gaat alleen maar goed als je alles terug laat mixen naar stereo.AC3 signalen komen er niet door heen!!!!! Dan hou je alleen de media box (geen idee wat het is) over en die zou je kunnen aansluiten op de aes/ebu ingang. Dan heb je dus alleen nog een optical switch nodig. Misschien is het dan handiger om een coax optical converter nodig zodat je allebronnen op de switch kunt aansluiten. Maar de UC laat alleen PCM door!!!! Groetjes Simon De vraag of dit allemaal wel goed is, vind ik eerlijk gezegt lood om oud ijzer. Ja, die mediabox (digitate tv) geeft ook 5.1 etc door! Kan ik dus het hele coax verhaal vergeten begrijp ik Het leek me zo ideaal om alles via de correctie van de UC te kunnen laten lopen. Wat doet zo'n coax naar toslink kastje eigenlijk? Is het dan wel mogelijk? (we blijven zoeken natuurlijk) Zo'n kastje doet helemaal niets!!!! Het signaal wordt gewoon 1 op 1 omgezet van spanning naar licht of omgekeerd. Het probleem is dat de UC stereo is en niet 6/7/8 kanaals. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steks Posted 23 december 2005 Report Share Posted 23 december 2005 Is s/pdif nu wel of niet op AES/EBU aantesluiten en zo ja wat heb je daar dan voor nodig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts