Jump to content

Puckvraag


Lestat
 Share

Recommended Posts

Waarde medeforummers,

 

Wat mij bezighield is het volgende;

 

Laten jullie, mits je hem gebruikt, een platenpuck altijd op het loopwerk liggen, ook al ben je hem niet aan het gebruiken? Of slijt dan juist het lager in op

Link to comment
Share on other sites

Haal je de aandrijfsnaar wel los na het draaien? Deze zorgt ook voor een asymetrische belasting van het lager.

Wat je zou kunnen doen is de puck recht tegenover de aandrijfsnaar op het plateau leggen zodat de momenten veroorzaakt door de trekkracht van de snaar en het gewicht van de puck elkaar opheffen. :D

Link to comment
Share on other sites

Sorry Richard,

 

Dat belast nog steeds het puntcontact onderin het plateaulager. Het beste is nog om bij niet gebruik de hele draaitafel uit elkaar te halen en zorgvuldig op een fluwelen kussentje op te bergen. Eigenlijk moet je ook de arm uit elkaar halen zodat de puntlagers in de gymbal niet nodeloos belast worden.

 

:P:lol:;)

 

Een echte audiofiel gaat nooit ver genoeg.

Link to comment
Share on other sites

Sorry Richard,

 

Dat belast nog steeds het puntcontact onderin het plateaulager. Het beste is nog om bij niet gebruik de hele draaitafel uit elkaar te halen en zorgvuldig op een fluwelen kussentje op te bergen. Eigenlijk moet je ook de arm uit elkaar halen zodat de puntlagers in de gymbal niet nodeloos belast worden.

 

:P:lol:;)

 

Een echte audiofiel gaat nooit ver genoeg.

Kijk, jij snapt het tenminste! ;)

Link to comment
Share on other sites

:P  :lol:;)

 

Een echte audiofiel gaat nooit ver genoeg.

Inderdaad! B) Ik gebruik wegwerppucks: ik gooi een puck dus na iedere plaat weg en zet er dus weer een gloednieuwe brandschone puck op bij de volgende. ;):D

Da's een goeie! Waar koop je die? Vind het wel weer een symbool van onze wegwerpcultuur.

 

Btw hoe bevallen die JA wegwerpelementen? :P:lol::lol:

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Eenzijdige slijtage. De reden waarom boxer motoren uit de racerij zijn gehaald. Cilinders sleten naar onder uit. Waarom worden caravans in de winterstalling op hun poten? Om vierkante banden te voorkomen.

Ik weet niet hoe zwaar zo'n puk is en hoe stevig de lagers zijn. Als je twijfelt haal je 'm er toch elke keer af. Het neemt, neem ik aan, niet veel tijd in beslag. Belangrijkste is dat het goed is voor jouw gemoedsrust. Ik haal ook altijd de puk van mijn cd speler zijn loopwerk. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Het is absoluut niet wetenschappelijk onderbouwd maar beter iets dan niets. Groet,

 

Andre

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck

Ik heb de meest simpele en definitieve oplossing: ik laat de draaitafel gewoon 7 dagen per week en 24 uur per dag zijn rondjes draaien met een oude LP op de tafel

Link to comment
Share on other sites

Eenzijdige slijtage. De reden waarom boxer motoren uit de racerij zijn gehaald. Cilinders sleten naar onder uit.

En hoe kan het dan dat Subaru al jaren zeer succesvol met boxermotoren in de rally-sport rijdt. En wat te denken van Porsche? Hoeveel race-911's zouden er wel niet zijn? Allemaal met 6-cilinder boxermotor...

Link to comment
Share on other sites

Eenzijdige slijtage. De reden waarom boxer motoren uit de racerij zijn gehaald. Cilinders sleten naar onder uit.

En hoe kan het dan dat Subaru al jaren zeer succesvol met boxermotoren in de rally-sport rijdt. En wat te denken van Porsche? Hoeveel race-911's zouden er wel niet zijn? Allemaal met 6-cilinder boxermotor...

Dat neemt niet weg dat de cylinders op den duur ovaliseren.

Trouwens Ferrari heeft ook platte 12 cilinders.

Link to comment
Share on other sites

Eenzijdige slijtage. De reden waarom boxer motoren uit de racerij zijn gehaald. Cilinders sleten naar onder uit.

En hoe kan het dan dat Subaru al jaren zeer succesvol met boxermotoren in de rally-sport rijdt. En wat te denken van Porsche? Hoeveel race-911's zouden er wel niet zijn? Allemaal met 6-cilinder boxermotor...

Het zijn ook wegwerpmotoren Henri :P:lol:

 

Btw. Gelukkig zit er niet zo'n boxermotortje onder mijn DT.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Eenzijdige slijtage. De reden waarom boxer motoren uit de racerij zijn gehaald. Cilinders sleten naar onder uit.

En hoe kan het dan dat Subaru al jaren zeer succesvol met boxermotoren in de rally-sport rijdt. En wat te denken van Porsche? Hoeveel race-911's zouden er wel niet zijn? Allemaal met 6-cilinder boxermotor...

Het zijn ook wegwerpmotoren Henri :P:lol:

 

Btw. Gelukkig zit er niet zo'n boxermotortje onder mijn DT.

 

;)

Met zo'n 911 wordt meerdere seizoenen gereden... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Eenzijdige slijtage. De reden waarom boxer motoren uit de racerij zijn gehaald. Cilinders sleten naar onder uit.

En hoe kan het dan dat Subaru al jaren zeer succesvol met boxermotoren in de rally-sport rijdt. En wat te denken van Porsche? Hoeveel race-911's zouden er wel niet zijn? Allemaal met 6-cilinder boxermotor...

Het zijn ook wegwerpmotoren Henri :P:lol:

 

Btw. Gelukkig zit er niet zo'n boxermotortje onder mijn DT.

 

;)

Met zo'n 911 wordt meerdere seizoenen gereden... :rolleyes:

Da's dan helemaal triest, zo'n wergwerpmotortortje moeten hergebruiken :P:lol:

 

Waar zijn de tijden van weleer. Heb eens zo'n ding zien exploderen met warmdraaien op de pits op Zandvoort. De tandwielen kwamen aan de overkant op de tribune terecht. Ja goeie ouwe tijd .... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck

het plateau van de Piccolo heeft maar een gering gewicht; jarenlang stilstaan mag misschien leiden tot schade maar ik denk dat regelmatig gebruik de beste manier is om de tafel tot aan het einde der dagen in goede condite te houden.

Dat geldt voor de meeste apparaten.

Altijd aan laten staan geeft vermoedelijk aanslag van de snaar op het plateau en geeft misschien wat eerder lubberen van de snaar.

Minimaal 3x per week een uurtje, zat.

Op vakantie zou ik de snaar afnemen.

Kopzorgen zou ik me er niet over maken. Zo'n draaitafel kan makkelijk 20-30 jaar mee.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...