Jump to content

1e hifi set, wat nu vervangen?

Leto222
 Share

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik ben net begonnen met het opbouwen van mijn eigen hifi set. Nu veel lezen en luisteren ben ik in eerste instantie bij de b&w 603s3 speakers uitgekomen maar deze bleken te bassig voor mijn kamer van 4,5 x 4. Daarom mag ik vanaf dit weekend gaan genieten van m'n nieuwe b&w 705's :-)

Nu ben ik nog maar net begonnen en zijn de speakers de eerste serieuze aanschaf van me en daarom is de rest van de set van een veel lager niveau (vooral de cdspeler).

Wat zouden jullie als eerst vervangen van de volgende onderdelen en wat zou jullie suggestie zijn (icm de b&w's):

NAD Surround Processor 910 als voorversterker

No name Dvd speler als cdspeler

Quad 405-2 eindversteker

Ik probeer een set op te bouwen die vooral goed moet klinken bij bij bv dire straits, mark knopfler, eagles en accoustish gitaarspel.. ruimtelijk, gedetailleerd en snel.

Bedankt alvast,

Leto

de quad zou ik houden .

als ik jou was kocht ik een tweede hands cdspeler met een regelbare uitgang .

kun je direkt op de quad aansluiten en omzeil je de vv.

een mooie marantz

of een dikke sony .

of een denon .

ga niet af op de klank , maar op het bedienings gemak .

ze klinken toch allemaal bijna even goed .

Geplaatst door erik klijnsmit:

of een dikke sony .

Ik moet zeggen dat toen ik voor de 1e keer de cd "money for nothing" op m'n Sony dvd/cd draaide ik best wel aangenaam verast werd! (dit even ter nadere info...)

welkom trouwens!

Beste Leto,

Deze vraag is moeilijk te beantwoorden,en gelijk ook weer niet...

Niemand kan jouw oren aanhoren,of in jou huishoud-boekie kijken,en dus moet je dat,volgens mijn mening dan,echt zelf aanpakken.

Je gaat naar een winkel waar men een luister-ruimte heeft,en laat de set zetten die je wilt horen,en neem je eigen muziek mee.

Zo simpel,en moeilijk kan dat zijn :D

Nu je begonnen bent met je weergevers zal dat het het startpunt zijn,en zal je daaromheen je oren moeten zien te verwennen.

Als je dus hier vraagt om reacties zul je dus ervaringen krijgen van andere oren ;)

Het hangt dus af van zoveel factoren,en de reacties zo subjectief,dat je zelf het meeste plezier van je zoektocht zult hebben.

Neem een budget,stel daar een kleine speelruimte in,en ga met al je vragen genieten van al dat moois wat een audio-zaak je kan laten horen.

Je zult nu een berg aan namen en specs over je heen krijgen,waar je allemaal naar gaat luisteren,om vervolgens toch ergens anders mee thuis te komen :D

In ieder geval erg veel plezier met je zoektocht,en als je tijd over hebt,luister eens naar Van Medevoort...ik bedoel maar ;)

weer een naam erbij...

--Hans.

ga niet af op de klank , maar op het bedienings gemak .

ze klinken toch allemaal bijna even goed

Het bedieningsgemak lijkt me eerder van 't zelfde laken een pak te zijn.

Wat kan er voor verschil in zitten qua bedieningsgemakt ?

1. Laatje open.

2. CD d'r in, laatje dicht

3. Drukt op play

4. Drukt op stop, of skip I< of >I

A kid can do the laundry :rolleyes:

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een 2e hands Quad voorversterker voor bij je Quad 405. Ze staan met enige regelmaat wel te koop voor 'n prikkie.

Het ligt er ook aan wat je budget is.

Mvg,

Alco

Mischien staat er in Beyerland wel een oude HK te koop :D:D

Op hifi.nl staat nu een Teac VRDS10 te koop, een goede speler, en voor een eventuele latere DAC aanschaf een dijk van een loopwerk. 400 euro wordt gevraagt.

De HK is een prima speler voor 't geld.

Een goede HiFi-kennsi van me heeft 'm ook, en die is niet zo gauw tevreden, maar... hij gaf ook toe dat z'n HK760 't niet redde bij enkele andere spelers die hij heeft beluisterd, zoals:

Een Meridian 506.20

Een Teac VRDS10 met AudioNote DAC-1

Mijn Naim CDX

Leto, wat ik ook een goede keuze zou vinden is bijvoorbeeld de Marantz CD63KI CD-speler.

Deze kom je af en toe nog wel eens tegen voor 300/350,- euro (2e hands) en is een prima speler. Ziet er vreselijk goedkoop uit, maar klinkt geweldig.

(en heeft een prima regelbare uitgang)

Groeten,

Alco

Geplaatst door Alco:

Leto, wat ik ook een goede keuze zou vinden is bijvoorbeeld de Marantz CD63KI CD-speler.

Deze kom je af en toe nog wel eens tegen voor 300/350,- euro (2e hands) en is een prima speler. Ziet er vreselijk goedkoop uit, maar klinkt geweldig.

(en heeft een prima regelbare uitgang)

Groeten,

Alco

HIER staat er een voor

Geplaatst door jopie:

even dit..... ik DACHT dat ik een goede speler had   TOTDAT ik de pj 9 aansloot van sphinx, staan nu nog te koop voor 1700 euro was nieuw 2500 euro, de verschillen zijn erg groot te noemen.

Hmm, ik zeg niets :D

Andr

Ha Henrie,

Verschil tussen de "Range series" en "Premium series" moet er ook wel zijn aangezien de prijs. Zoals eerder genoemd zijn alle Premium producten snoepjes! :D

ps: Henrie, ik heb nu ook een Marantz versterker..

ps2: Maar niet in plaats van de van Medevoort! ;)