Guest Kraus vonBentinck Posted 24 december 2005 Report Share Posted 24 december 2005 Wat doen de audiofielen met een paar vrije dagen?. Het antwoord op die vraag, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Zelf pruts ik wat kabeltjes in elkaar, ga op mijn gemak eens luisteren tussen de eetbedrijven door naar het verschil tussen de ene en andere DAC, ga de kabelsla hier en daar wat te lijf en denk na over de mogelijke verandering in set-up. Laat ik mijn Dat-recordertjes via de PC lopen of moet er maar eens een rechtstreeks op de voorversterker. Ik denk na over de samenstelling en volgorde van tracks op een DAT-bandje. Ik neem eens wat vinyl op op de harde schijf, pruts wat met een wave-file enz enz. Wat doen audiofielen aan hun hobby in hun vrije tijd met de Kerstdagen??????? Fantaseren zij over de vervanging van apparatuur, bekijken ze folders, lezen zij de bladen of draaien ze gewoon simpelweg muziek of bedenken ze een onderwerp voor een volgende luisterbijeenkomst"? Kortom, wat doet een audiofiel als hij de tijd heeft voor zijn hobby? Laat eens weten hear. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 december 2005 Report Share Posted 24 december 2005 Ik doe niks anders dan anders. Gewoon muziekluisteren, maar omdat ik nu bij m'n ouders ben, laat ik meestal m'n meer extreme muziek achterwege Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 24 december 2005 Report Share Posted 24 december 2005 ben jij wel een audiofiel, Henrie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 december 2005 Report Share Posted 24 december 2005 Eh... tja, definieer 'audiofiel'. Ik ben iemand die veel en vaak muziek luistert. En ik heb een set die het niveau van de gemiddelde midiset ontstijgt. Ben ik dan audiofiel? Ik ben in ieder geval niet iemand die graag met kabeltjes aan het klungelen (no offence ) is, of weer ff een andere Op-Amp moet uit proberen, of de elco's in m'n apparatuur onder handen neemt. Ik heb het immers gekocht omdat ik het mooi vond klinken (althans, dat geldt voor m'n versterker en speakers; cd-speler en tuner heb ik 'blind' gekocht). Waarom zou ik dan gaan tweaken? Misschien ben ik gewoon snel tevreden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 24 december 2005 Report Share Posted 24 december 2005 een audiofiel noem ik voor het genak iemand die veel met zijn set bezig is, hoe klinkt het, klinkt het op die manier ook amders, is dat "beter". wat is beter enz enz. Eigenlijk hoop ik dat uit dit topic naar voren komt wat een audiofiel is/ doet/beweegt/'what makes him tick". Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 ik ben muzikofiel, maar vind componenten ook erg interessant, en leuk. vrolijk kerstmis bij the way. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 AudiofielGa naar: navigatie, zoek Audiofiel is een (niet-medische) aandoening van verregaande drang naar het perfectioneren van de weergave van opgenomen geluid. Audiofielen noemen zichzelf ook wel High-Enders, afgeleid van High-End HiFi. HiFi is op diens beurt weer afkomstig van "high fidelity", in het Nederlands: "grote getrouwheid". Het High-End verhaal geeft aan dat het dus gaat om de hogere regionen van de mogelijkheden in het bereiken van die getrouwheid. De audiofiel zal, in zoverre budget en andere randvoorwaarden het toelaten, een stereoinstallatie zo inrichten dat de reproductie van hoge, midden- en lage tonen zo natuurgetrouw mogelijk worden weergegeven. Dit wil over het algemeen zeggen dat gepoogd wordt het geluid precies zo weer te geven als dat het klonk ten tijde van de opname, bij live-concert of in opnamestudio. Bron http:wikipedia Ja dat zal allemaal wel. Een hobby doe je in je vrije tijd; nu heeft bijna iedereen wat vrije tijd en de vraag is wat doen die audiofielen in die vrije trijd aan die hobby? Toch niet om 06.00 's ochtends in de wikipedia zitten bladeren????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Wat doe jij vandaag voor audiofiele bezigheden Ruud? Komt er nog een testplaat op de draaitafel? Staat de multimeter klaar, bak je nog een nieuwe cd, vlecht je nog een kabel, is de soldeerbout al warm of is de fantasie aan het werk voor wanneer je de lotto wint? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Audiofielen zijn soms net mensen. Ik ga gewoon kerst vieren. (of ben ik dan weer geen audiofiel? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Audiofielen zijn soms net mensen. Ik ga gewoon kerst vieren. (of ben ik dan weer geen audiofiel? ) Sinds wanneer kwalificeer jij je tot de delegatie "Audiofielen" Jij doet toch niet mee aan al dat kabelgeknoei, kleuren en smeerseltjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Er staat hier nog het een en ander in de planning De set gaat uit elkaar voor een schoonmaakbeurt. De contacten worden weer eens schoongemaakt en behandeld met ProGold G100-L. Ik ga eindelijk de kabeltjes die ik van Hans heb gekregen van pluggen voorzien en eens aansluiten. Er staat een bezoek van S.O.T.A. Jerry op stapel en hopelijk komt verbouwing van de AVM DAC eens af. En dan moet ik ook nog een "audiofiele" wireless deurbel ophangen en bij een paar virenden een aantal PC's gaan vernaggelen. De week is weer eens te kort Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 AudiofielAudiofiel is een (niet-medische) aandoening ... Psychiatrische hulp zit toch in het basispakket. of moet je jezelf daarvoor bijverzekeren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Audiofielen zijn soms net mensen. Ik ga gewoon kerst vieren. (of ben ik dan weer geen audiofiel? ) Sinds wanneer kwalificeer jij je tot de delegatie "Audiofielen" Jij doet toch niet mee aan al dat kabelgeknoei, kleuren en smeerseltjes Maar je hoeft toch niet in tovenarij te geloven voor een goed geluid? Of begrijp ik de definitie verkeerd en moet je per s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Audiofielen zijn soms net mensen. Ik ga gewoon kerst vieren. (of ben ik dan weer geen audiofiel? ) Sinds wanneer kwalificeer jij je tot de delegatie "Audiofielen" Jij doet toch niet mee aan al dat kabelgeknoei, kleuren en smeerseltjes Maar je hoeft toch niet in tovenarij te geloven voor een goed geluid? Of begrijp ik de definitie verkeerd en moet je per s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Audiofielen zijn soms net mensen. Ik ga gewoon kerst vieren. (of ben ik dan weer geen audiofiel? ) Sinds wanneer kwalificeer jij je tot de delegatie "Audiofielen" Jij doet toch niet mee aan al dat kabelgeknoei, kleuren en smeerseltjes Maar je hoeft toch niet in tovenarij te geloven voor een goed geluid? Of begrijp ik de definitie verkeerd en moet je per s Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Audiofielen zijn soms net mensen. Ik ga gewoon kerst vieren. (of ben ik dan weer geen audiofiel? ) Sinds wanneer kwalificeer jij je tot de delegatie "Audiofielen" Jij doet toch niet mee aan al dat kabelgeknoei, kleuren en smeerseltjes Maar je hoeft toch niet in tovenarij te geloven voor een goed geluid? Of begrijp ik de definitie verkeerd en moet je per s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Ik vind mezelf geen audiofiel. Draai gewoon lekkere muziek, heb mijn zondagochtend hardloopkilometers net weer achter de rug. Gisteren wel even het rek wat veranderd, dus alles weer eens in de hand gehad. Verder naar schoonmoeder en daar zie ik mijn schoonbroer. Iemand met een dure set, dus dan zal er wel weer over cd spelers etc gepraat worden. En de kerstgedachte dit jaar is of ik nu echt een draaitafel ga aanschaffen! Deze week ga ik zeker 1 en mogelijk 2 draaitafels beluisteren. Wellicht schrijf ik er nog iets over. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Wat doen de audiofielen met een paar vrije dagen?.Het antwoord op die vraag, daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Zelf pruts ik wat kabeltjes in elkaar, ga op mijn gemak eens luisteren tussen de eetbedrijven door naar het verschil tussen de ene en andere DAC, ga de kabelsla hier en daar wat te lijf en denk na over de mogelijke verandering in set-up. Laat ik mijn Dat-recordertjes via de PC lopen of moet er maar eens een rechtstreeks op de voorversterker. Ik denk na over de samenstelling en volgorde van tracks op een DAT-bandje. Ik neem eens wat vinyl op op de harde schijf, pruts wat met een wave-file enz enz. Wat doen audiofielen aan hun hobby in hun vrije tijd met de Kerstdagen??????? Fantaseren zij over de vervanging van apparatuur, bekijken ze folders, lezen zij de bladen of draaien ze gewoon simpelweg muziek of bedenken ze een onderwerp voor een volgende luisterbijeenkomst"? Kortom, wat doet een audiofiel als hij de tijd heeft voor zijn hobby? Laat eens weten hear. Beste Kraus, Leuke vraag. Bij mij gaat genieten/spelen van muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Wat doen de audiofielen met een paar vrije dagen?. Welke vrije dagen ? Alleen 2e kerstdag... Tja,...wat doet 'n audiofiel als ik dan... ? nou, eigenlijk nix anders dan anders. Beetje muziek luisteren, beetje internetten, beetje forummen, totdat 't tijd is om de familie op te zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Ik dacht altijd dat een audiofiel in eerste plaats muziek liefhebber is.Maar wanneer ik zo op dit forum rond dwaal. zijn er velen die op de eerste plaats apparaat geil zijn. Waarom zou je muziekliefhebber zijn en jezelf audiofiel noemen??????? Het zijn 2 verschillende hobbies die ook nog eens goed te combineren zijn. Voor geen van beide bezigheden heb je een excuus nodig En apparaatgeil is niet speciaal audiofiel, hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timmikid Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Zo lekker wekkerradio geluisterd tot nu. De buizen staan op te warmen om een rustig zo-ochtend muziekje te gaan spelen. 't is mooi weer, nog even stukje fietsen met ipod en hoofdtelefoon/oorwarmers. Dan nog even kijken of ergens Een Unison Research Mystery 1 of 2 op internet te scoren valt. Dan is het tijd om een bezoekje af te leggen bij goede vrienden/tegelijkertijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Ik zie tot mijn vreugde al een flink aantal smakelijke audiofiel gevulde dagen. Een akoestich optimale invulling van de luisterruimte, plannen voor een platenspeler. schoonmaakwerkzaamheden, het laten opgloeien van de buizen, bijlezen, muziekje draaien. Geen bezigheden om je voor te schamen zo komt mij voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rienberends Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Ik gebruik met de Kerst andere interlinks.Ik vevang deSiltechs door bv. i Burmesters of Mits.Klinken waIrmer Hoef ik de haard niet zo hoog op te stoken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Ik gebruik met de Kerst andere interlinks.Ik vevang deSiltechs door bv. i Burmesters of Mits.Klinken waIrmer Hoef ik de haard niet zo hoog op te stoken Ik haal met Kerst de B se-speakers uit de garage. Hebben de Thiels ook eens vakantie en hebben wij twee dagen een "broeierig" sfeertje in de kamer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 25 december 2005 Report Share Posted 25 december 2005 Ha Ruud, Waar zit die Bert Doppenberg eigenlijk; vorige keer had je die ook al eens gelinkt en leek mij ook zeer de moeite waard voor een luisterbezoekje, Is er ook iets wat nog een plaatsje zou kunnen vinden in de wat kleinere luisterkamer want het leken mij allemaal systemen die wel een beetje lucht om zich heen nodig hebben. aardige foto's van wat men zoal met die hoorns heeft uitgespookt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts