Jump to content

eem dag uit het leven van.......

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Ha Ruud,

Waar zit die Bert Doppenberg eigenlijk; vorige keer had je die ook al eens gelinkt en leek mij ook zeer de moeite waard voor een luisterbezoekje,

Is er ook iets wat nog een plaatsje zou kunnen vinden in de wat kleinere luisterkamer want het leken mij allemaal systemen die wel een beetje lucht om zich heen nodig hebben.

aardige foto's van wat men zoal met die hoorns heeft uitgespookt.

Hoi Kraus, volgens mij zit Bert in Nunspeet.

Een kleine 15 km. van mij af. :D

Een maat van mij heeft een hele tijd geluisterd naar een hoorn systeem van Bert.

Ik moet zeggen dat dat heel open, maar ook heel anders klinkt.

Is wel wennen, maar je hoort echt alles. En aangestuurd met een mooi setje buizen een audiofiele lekkernij. :rolleyes:

Frank.

Ik dacht altijd dat een audiofiel in eerste plaats muziek liefhebber is.

Maar wanneer ik zo op dit forum rond dwaal.

zijn er velen die op de eerste plaats apparaat geil zijn.

Waarom zou je muziekliefhebber zijn en jezelf audiofiel noemen???????

Het zijn 2 verschillende hobbies die ook nog eens goed te combineren zijn.

Voor geen van beide bezigheden heb je een excuus nodig ;)

En apparaatgeil is niet speciaal audiofiel, hoor.

Ooit hoorde ik deze.

Een audiofiel is iemand die hoge eisen stelt aan z'n audio apparatuur EN aan de gebruikte software.

Hier kan ik me aardig in vinden, maar wees eerlijk alles wat ik hear lees gaat over de kwaliteit van de gebruikte apparatuur.

OK af en toe een losse flodder in de vorm van "Wat vinden we van de opname kwaliteit" maar daar blijft het bij.

Toch zijn de verschillen in de software verbazingwekkend.

Hoe kan het dat een engelse persing zo onnoemelijk veel beter klinkt dan die duitse of Hollandse? (in het geval van de onderstaande Cat Stevens LP)

Waarom klinkt Holly Cole CD Don't smoke....... zoveel beter op het Canadese plastic???

Maar in iedergeval een Merry Xmas van iemand die een super persing van Cat Stevens op gaat zetten , nu geen MFSL oid maar een originel Pink Label versie.

En nog steeds in de ontkennings fase zit. :)

Guest Kraus vonBentinck
En nog steeds in de ontkennings fase zit. :)

Dat het een klein beetje pijn doet, dat is altijd het lekkerst :D

Je bent gewoon fijnproever, Siep B)

Het kan me eigenlijk geen moer schelen, die hele definitie van het begrip `audiofiel'

Iedereen met een wat exentrieke, verwrongen, overdreven belangstelling voor zuiver-stereo-apparatuur buiten de dj en home- cinema - secto is voor mij een audiofiel.

Iedereen die maar enige invloed erkent vanuit apapratuur en- of opstelling op muziekweergave is voor mij al een audiofiel.

Het hoeft allemaal niet eens te kloppen met algemeen aanvaarde elektroakoestische regels. Iedereen die invloed erkent op muziekweergave vanuit apparatuur en- of opstelling. Maar iemand met alleen dj- of home- cinema/ belangstelling is voor mij geen audiofiel.

Ik vind mezelf wel een audiofiel. Maar niemand hoeft dat met me eens te zijn.

Ik vind mezelf wel iemand die verstand van audio heeft . Maar niemand hoeft het daarmee eens te zijn. Audiofiel, dat ben je zelf. Dat weet je gewoon.

Vandaag ben ik eens begonnen met het op alfabet zetten en chronologisch sorteren van mijn platencollectie (met dank aan Exel)

Of ik deze dagen aan mijn cd-collectie toe kom weet ik niet.

Alles uiteraard onder het genot van diezelfde muziek!

daar ben ik ook ooit eens aan begonnen......

onbegonnen werk...

maar goed... ik luister wat plaatjes en cd's...

beetje op diverse fora aan het loeren ....

aan het spelen met mijn nieuwe fotocamera (olympus e-300 dslr)

ow ja...

laatste hand gelegd aan de Charlotte de No

EEN AUDIOFIEL KERSTVERHAAL

Mijn zaterdag was echter niet goed begonnen: des morgens in alle drukte naar de "Brico" (doe het zelf zaak) voor een stervormig inbus sleuteltje voor mijn WBT bananen die ik maaaanden geleden kocht voor mijn zelfbouwproject "Lintworm" (speakerkabel). Ik was thuisgekomen met die WBT's om tot de conclusie te komen dat ik geen passend sleuteltje had. Sindsdien liggen die pluggen in een plastiek zakje op de werktafel, om me er te doen herinneren dat ik een sleuteltje moet zoeken. Wat gisteren dus gebeurde, in de Brico...

Natuurlijk hadden ze zo geen sleuteltje en ik liep al een beetje te balen, het vergelijk tussen verschillende speakerkabels dat ik gepland had werd weeral eens uitgesteld...

Nou, vanmorgen, Kerstdag dus, kom ik in mijn studio, zet me aan mijn werktafel en neem het zakje met de WBT bananen nog eens ter hand... en ik zie daar, tussen al dat verguldsel :blink: , iets zwarts... EEn h

"Tenzij je gewoon luisteren ook audiofiel mag noemen."

Ja 'tuurlijk wel! Er zijn zoveel mensen die zelfs niet (meer) luisteren, waar de radio, als ie al op gaat, slechts dient als behang...

Beste wensen, RastaPhil

Tsja, Kraus!

Hier is het gewoon een culinair orgastisch weekend, met op de achtergrond Vai ( :D ) , Diana Krall's Christmas Songs en natuurlijk een Weihnachts Oratorium!

Kortom; van al het goede genieten!

Greetz,

Lestat

Wat doen de audiofielen met een paar vrije dagen?.

Het antwoord op die vraag, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Zelf pruts ik wat kabeltjes in elkaar, ga op mijn gemak eens luisteren tussen de eetbedrijven door naar het verschil tussen de ene en andere DAC, ga de kabelsla hier en daar wat te lijf en denk na over de mogelijke verandering in set-up. Laat ik mijn Dat-recordertjes via de PC lopen of moet er maar eens een rechtstreeks op de voorversterker. Ik denk na over de samenstelling en volgorde van tracks op een DAT-bandje. Ik neem eens wat vinyl op op de harde schijf, pruts wat met een wave-file enz enz.

Wat doen audiofielen aan hun hobby in hun vrije tijd met de Kerstdagen???????

Fantaseren zij over de vervanging van apparatuur, bekijken ze folders, lezen zij de bladen of draaien ze gewoon simpelweg muziek of bedenken ze een onderwerp voor een volgende luisterbijeenkomst"?

Kortom, wat doet een audiofiel als hij de tijd heeft voor zijn hobby?

Laat eens weten hear.

beste Kraus :)

tsjonge , het lijkt erop dat 'men' zich verveelt, tijdens de kerstdagen,

nou, ik niet!

terwijl heel nederland het moet hebben van de "gezelligheid" van het kunstlicht, kunstboom, kunstkaarsjes en nepmuziek, ben ik op zoek gegaan naar het het ware Licht .

beste kraus , je ziet hem al aankomen denk ik :D

des vrijdag avonds ben ik naar de kerk getogen,

een kerstzangdienst met orgel trompet sopraan, en een paarhonderd mensen die jubelend zongen van het kind dat 2005 jaar geleden op aarde kwam.

zondags de vaste kerkdiensten , maar zondagavond heb ik mezelf getracteerd op het WeihnachtsOratorium van Bach.

geen snobuitvoering van

Guest Kraus vonBentinck

Beste Erik,

een mooi verslag en als er ooit twijfel was aan de kracht van muziek om emotie en het geschreven woord te onderstrepen en te verdiepen, dan moet men jouw stukje maar eens lezen.

Ik ben zelf helemaal niet gelovig, noch in georganiseerd, noch in ongeorganiseerd verband, maar kan me toch wel enigszins verplaatsen in je gemoedstoestand. Godsdienst is immers een menselijke activiteit en gedurende vele eeuwen hebben de meest vooraanstaande geesten hun leven gewijd aan het vatten van de essentie van een boodschap die toch eigenlijk diep menselijk is en als zodanig ook voor eenieder toegankelijk.

Hoe je het ook wendt of keert, tot op zekere hoogte is die boodschap in de cultuur waarvan wij deel uit maken tot in de kleinste hoekjes doorgedrongen en daardoor aan niemand geheel vreemd.

Het is mooi om muziek te ondergaan in de context waarvoor zij gemaakt is en dat Bach in de kerk thuis hoort en misschien wel een van de meest welsprekende vertegenwoordigers van een intens geloof, dat is boven elke twijfel verheven. Dat tilt de muziek uit boven pure consumptie, waar zij heden ten dage toch vaak het slachtoffer van is, maar leidt tot een verdieping van het leven zelf, toch bij uitstek waar het tijdens Kerstmis om draait.

Dat jij in de eerste plaats muziekliefhebber bent en pas vele plaatsen later, maar toch wel degelijk, ook audiofiel ( je kunt toch het prutsen niet laten :D ) ja, dat weten we op Hear allemaal wel.

Ik hoop dat de tweede Kerstdag even goed is bevallen als de eerste.

En wat betreft de "gezelligheid" van de rest van Nederland: wie zonder zonden is, werpe de eerste steen. Gezellig is een vrijwel uniek Nederlands woord en de culturele vertaling van het beleven van "de naaste". Niets mis mee, hoe je het ook bekijkt. In vergelijking met "het Ware" is immers alles kunstmatig en gezocht maar daarom nog niet irre

Veel naar klassieke kerstmuziek geluisterd op de radio dit weekend. Bach wordt veel geroemd maar ik vind het toch erg Duits en niet mijn beleving.

Groet,

Carl

Veel naar klassieke kerstmuziek geluisterd op de radio dit weekend. Bach wordt veel geroemd maar ik vind het toch erg Duits en niet mijn beleving.

Groet,

Carl

beste Carl,

de Messiah van Handel is minstens zo mooi,

in muzikaal opzicht dan,

qua tekst vind ik hem minder geslaagd,

het is gewoon een opsomming van oud- en nieuw testamentische bijbelteksten die allen betrekking heben op de komst van Christus op deze aarde.

en daarom mis ik bij Handel de emotie en de persoonlijke invuling van de inhoud van zijn muziek.

iets wat bach heel mooi kon is iedere keer een soort toepassing of invulling geven aan de beleving van de religie.

iets wat voor duizenden dolende schapen (waar ik er

Als ik zou zeggen dat ik tijdens de kerstdagen niets aan mijn hobby doe, zou ik liegen, maar dit terzijde :ph34r:

Als vrijzinnig hedonist op kosmopolitische grondslag in hersteld verband ben ik ook niet van de kerstviering. En audiofiel ben ik ook al niet. Twee dagen van ledigheid dreigden dus, ware het niet dat ik, goedzak dat ik ben, mij altijd weer laat meeslepen door de famielje.

Zo liet ik mij de eerste dag meetronen naar dochter, schoon- en kleinzoon om aldaar een proeverij te ondergaan van kunstig opgemaakte schotels met een keur aan wat de zee ons biedt, afgewisseld door knapperig stokbrood, diverse variaties kruidenboter en zoetigheden, in eigen beheer vervaardigd. Na dit culinaire festijn dan eindelijk onder grote hilariteit het uitpakken van de kerstgeschenkjes, waarvan de waarde begrensd werd door een streng budgettaire limiet. Nog nooit zo'n berg nieuwe sokken gezien :o De mij toegedachte ferme doos pralines werd in dank aanvaard; mijn metabolisme gunt mij ongelimiteerde consumptie van heerlijkheden.

De tweede dag grotendeels lekker in m'n uppie gezeten, lezend in een boek over de Nederlandse romantische schilderkunst, en daarna luisterend naar de pianosonates van Beethoven, bijna belangeloos op de markt gebracht door onze nationale drogist. Klassespel door Gulda. Eind van de middag de jas aan en naar lief en dochter nummer twee, om onder gezellige kout hapklare brokken aaibare diertjes op een bakplaat te cremeren. Ach ja, de een z'n dood is de ander z'n gourmet. Traditioneler kan het niet , deze welhaast kleinburgerlijke afsluiting van een feest van hoop, licht en verlichting :rolleyes:

Niets ter overpeinzing dan :huh:

Welzeker. De eerste kerst zonder ouders, respectievelijk schoon- dan wel grootouders. De hele generatie boven ons heeft nu de pijp aan Maarten gegeven. De vraag waar we eerste kerstdag naartoe gaan, bestaat voor ons niet meer, denk en zeg ik dan, als cynicus. Maar dit kwam mij op bestraffende blikken te staan. Terwijl ik toch altijd de zonnige kant probeer te benadrukken :( 'T is ook nooit goed...

En dan zit ik nu in een nagenoeg geheel ontvolkt kantoorgebouw met een paar lotgenoten de economie draaiende te houden. E

Hai Erik e.a.

Muziek is natuurlijk heel persoonlijk. Ik speel zelf niet en ben daarom wel eens jaloers op mensen die wel zelf spelen.

Ik ben niet zo op Duits, niet op hun literatuur en niet op hun muziek. Ook hun manier van politiek voeren spreekt me niet aan. In het ver verleden eens een toespraak van Smidt gehoord, geen grapjes geen relativiteit allemaal zo serieus.

Toch iets mis met de Deutsche "Volksgeist".

Overigens zit ik vaak op het Duitse AAA forum, prettige mensen.

De kinderen worden groter dus van muziek geniet ik de rest van de week. Ga trouwens bij een kennis naar zijn nieuwe Marantz 11a luisteren en deze vergelijken met mijn Meredian.

Carl

Sorry,

Ik heb het kennelijk niet duidelijk genoeg gezegd. Ik val niet op de Duitse cultuur of het nu literatuur, muziek of politiek is. Tegen Duitsers heb ik verder niets.

Carl

Ik ga zo meteen eens op bezoek bij mijn "huisdealer".

Schijnen iets heel moois van audioresearch te hebben staan....

Dus, nieuwsgierig als ik ben...

In de bus, in de trein, een klein eindje lopen en in de bank....

*popel*

en nee, ik ga niks kopen... (denk ik B) )

Ik heb vandaag leuk lopen hobby-en thuis: tijdens het opruimen van rommel uit een aantal kasten vond ik nog een oude Thorens TD 166 die daar wegemoffeld stond eventueel voor onderdelen. Maar er lagen ook nog twee alternatieve platenmatten op: A: een carbon mat en B: een dikke, zeer soepele en zelfs aan