Jump to content

de zon

piet van soest
 Share

Recommended Posts

Heeft die versterker een afstandsbediening? Dan kan het zijn dat de warmtestralen die door de zon ontstaan dzelfde remote-code hebben als de afstandsbediening

Nu is de invloed van Philips wel groot maar denk toch niet zo groot dat ze de zon RC4 codes kunnen laten uitzenden. Of zou ome Frits in het hiernamaals het voor elkaar gekregen hebben om ..... :D

Het kan wel zo zijn dat het zonlicht de IR ontvanger dermate overstuurt dat deze rubbish gaat generen, alhoewel ik dat zelf nooit meegemaakt heb.

;)

Beste Piet

Het kan ook zo zijn dat jouw versterker een optische aansluitingen heeft waarmee je via optische kabeltje andere apparatuur kunt aan- en uitschakelen.

Bijvoorbeeld bij Sphinx is hier sprake van. Als er dan geen afdekdopje in zo'n ingang zit gaat de versterker uit (of aan) zodra de zon er op schijnt.

Is dat inderdaad het geval en heb je zo'n afdekdopje niet dan voldoet een stukje zwarte isolatietape ook prima. :D

Da's geen compliment Theo. Wat wel gebeurt is dat de AB niet meer werkt als de zon op de IR ontvanger staat maar niet dat ie een eigen leven gaat leiden. Althans bij mijn spulletjes hier.

;)

Lees hierover even mijn reactie, Theo gebruikte zeer waarschijnlijk de optische aansluitingen niet en had ze dus niet afgesloten met de plugjes of stukjes tape. ;)

Ik heb diverse malen mails gehad met dit soort situaties. De gebruikers werden af en toe helemaal gek van het aan- en uitschakelen van hun apparatuur en waren maar wat blij met de simpele oplossing hiervoor.

Heeft die versterker een afstandsbediening? Dan kan het zijn dat de warmtestralen die door de zon ontstaan dzelfde remote-code hebben als de afstandsbediening

Nu is de invloed van Philips wel groot maar denk toch niet zo groot dat ze de zon RC4 codes kunnen laten uitzenden. Of zou ome Frits in het hiernamaals het voor elkaar gekregen hebben om ..... :D

Het kan wel zo zijn dat het zonlicht de IR ontvanger dermate overstuurt dat deze rubbish gaat generen, alhoewel ik dat zelf nooit meegemaakt heb.

;)

Dat bedoel ik, maar ik wilde er niet zoveel woorden aan vuil maken :P:D;)

Da's geen compliment Theo. Wat wel gebeurt is dat de AB niet meer werkt als de zon op de IR ontvanger staat maar niet dat ie een eigen leven gaat leiden. Althans bij mijn spulletjes hier.

;)

Lees hierover even mijn reactie, Theo gebruikte zeer waarschijnlijk de optische aansluitingen niet en had ze dus niet afgesloten met de plugjes of stukjes tape. ;)

Ik heb diverse malen mails gehad met dit soort situaties. De gebruikers werden af en toe helemaal gek van het aan- en uitschakelen van hun apparatuur en waren maar wat blij met de simpele oplossing hiervoor.

Paul heeft inderdaad gelijk. Ik gebruikte wel de optische aansluiting, maar had nog een optische aansluiting over. Na afplakken van die optische aansluiting was het probleem inderdaad over.

Ja meester Paul :P We posten tegelijk dus hoe had ik dat sowieso kunnen lezen? Maar dan nog blijf ik het sullig vinden dat dat zo moet.

Neemt niet weg dat jouw oplossing werkt. Een plakbandje of een likkie verf doet soms wonderen.

;)

Sorry Peter, het was aanvullend en beslist niet belerend bedoeld. Eigenlijk had ik ook Theo moeten quoten.

Ok ;)

Maar staat zoiets niet in de handleiding en zitten er niet ordentelijke afsluitdopjes bij zoals voor een TOSlink?

;)

Nu ga ik het lekker weer doen: ...........zie mijn vorige reactie. ;)

Meester Paul :P

Haha, jij houdt duidelijk van rondjes lopen.

:D

Hi,

Zonlicht heeft alle kleuren en daaronder en daarboven ook nog een berg niet zichtbaar licht. Alle kleuren wil zeggen dat alle kleuren gemengd worden en als je dat doet: de kleur wit is geschapen. Vandaar de naam witte ruis (komt dus uit de optiek), en die strekt zich dus ook naar het infrarode uit. Optische ingangen afdekken dus.

Groet,

Jacco

Hi,

Zonlicht heeft alle kleuren en daaronder en daarboven ook nog een berg niet zichtbaar licht. Alle kleuren wil zeggen dat alle kleuren gemengd worden en als je dat doet: de kleur wit is geschapen. Vandaar de naam witte ruis (komt dus uit de optiek), en die strekt zich dus ook naar het infrarode uit. Optische ingangen afdekken dus.

Groet,

Jacco

hoi :D je bedoeld toch de optische digitale ingangen of,de IR ingangen :confused:

Hi,

Groet,

Jacco

hoi :D je bedoeld toch de optische digitale ingangen of,de IR ingangen :confused:

Zou op beide van toepassing kunnen zijn. Ik weet niet wat die optische ontvangers doen met veel ruis. Kan best dat ie zenuwachtig wordt.

Groet,

Jacco

Misschien is er wel een kleine snotneus die de hele dag met een afstandsbediening stiekem voor de ramen aan het zappen is.  :D

Was jij vroeger :rolleyes: ook zo'n snotjoch Edwin :unsure::D

haha, ja, ik was vroeger ook zo'n snotjoch. :D

Dan liep ik s'avonds in het donker stiekem langs de ramen met een Philips afstandsbediening te zappen. :D Mensen helemaal kwaad, tot zelfs het slaan op de televisie om hem weer aan de praat te krijgen. :D

Dat was wel lachen vroeger. :D

Groeten

Edwin