Pjotr Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 Hallo Jan, Die golddisk is toch geen geremixte uitgave? Dacht dat het een SBM uitgave was van de originele mix (heb hem zelf niet). Geloof dan best dat ie erg goed kan klinken want de versie op vinyl is wel enigszins gecomprimeerd evenals de gewone CD uitgave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 Hallo Peter, Het is een SBM uitgave. Op de achterzijde staat het volgende: Produced, engineered and mixed by Todd Rundgren. Arranged by Jim Steinman with Todd Rundgren. Mastered at the cutting room by Joe Brescio. In het boekwerk staat het volgende: Producer's Note: This MasterSound project has been restored and remastered from the best available analog sources. We took into consideration the original mastering notes, as well as previous LP and CD issues of this album. Certain artifacts typical of this era of recording will, of course, remain. Our goal was not to revise, but rather to faithfully preserve this material using the best technological means available. Each MasterSound disc is guaranteed to have been manufactured from the first generation mastertapes, actual session work tapes, or other original recording sources available. Where possible, original producers, mastering engineers, or the artists themselves have assisted in the production to insure the finest possible sound. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 Op de achterzijde staat het volgende:Produced, engineered and mixed by Todd Rundgren. Arranged by Jim Steinman with Todd Rundgren. Mastered at the cutting room by Joe Brescio. ...................... Our goal was not to revise, but rather to faithfully preserve this material using the best technological means available. ...................... Bedankt Jan, Dat klinkt wel goed. Op de originele LP staat het volgende: Produced, engneered and mixed by Todd Rundgren Arranged by Jim Steinman with Todd Rungren Mastered at te cutting room by Joe Brescio Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 3 januari 2006 Report Share Posted 3 januari 2006 Op de achterzijde staat het volgende:Produced, engineered and mixed by Todd Rundgren. Arranged by Jim Steinman with Todd Rundgren. Mastered at the cutting room by Joe Brescio. ...................... Our goal was not to revise, but rather to faithfully preserve this material using the best technological means available. ...................... Bedankt Jan, Dat klinkt wel goed. Op de originele LP staat het volgende: Produced, engneered and mixed by Todd Rundgren Arranged by Jim Steinman with Todd Rungren Mastered at te cutting room by Joe Brescio Er is overigens ook nog een andere LP versie. Columbia (CBS) heeft ooit een serie halfspeed gemasterde lp's uitgebracht. Oftewel CBS Mastersound , ja, net zoals de latere CD's. Wat Bat out of hell betreft ,niet echt een verbetering. Klinkt wel iets anders maar het prijsverschil niet waard. Dit in tegenstelling tot bijv. Carole King - Tapestry ,een beauty. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Over remasters gesproken. Kijk hier eens KLIK De prijs kan aardig oplopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Tegenwoordig is elk album van vrijwel iedere artiest in meerdere uitvoeringen te verkrijgen. Om door de bomen het bos te kunnen blijven zien wilde ik graag proberen om een lijst op te stellen van wat nu de beste cd uitgave (dus liever niet sacd of dvda) van bepaalde artiesten/groepen zijn. Op deze manier hoeft niet iedereen dit zelf proefondervinderlijk vast te stellen (kunnen we deze euro's bewaren voor onze zorgverzekering ) Om even te beginnen met een aantal vragen die ik zelf heb. Zijn MFSL/XRCD uitvoeringen hun meerprijs waard (30e tov 8e)? Zijn de HDCD's de moeite van het zoeken waard? Zijn de Japanse uitgaven (van bijv. Queen Albums) beter dan onze EU versies? Zijn de originele Dire Straits albums beter dan de remasters? Wat is de beste kwaliteit uitvoering van de Stones, de DSD remasters? Waarom zijn de nummers van de Beatles voor het album 1's zeer mooi geremastered en de rest van hun albums nog nooit (behalve MFSL vinyl box)? Wat ik zelf mooie remasters vind zijn: Creedance Clearwater Revival Albums -> OJC(Fantasy) Verve Master Edition's mvg JWV ik heb zelf een aantal xrcd's.deze zijn in mijn ogen niet te verglijken met een remaster versie. ik heb led zeppelin geremasterd als ik dit verglijk met bijv.de xrcd van patricia barber van het FIM label,gooi led zeppelin dan maar lekker weg. mijn conclusie een xrcd staat meters boven een remaster.en ga niet zoeken naar hdcd's gr piet Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 ik heb zelf een aantal xrcd's.deze zijn in mijn ogen niet te verglijken met een remaster versie. ik heb led zeppelin geremasterd als ik dit verglijk met bijv.de xrcd van patricia barber van het FIM label,gooi led zeppelin dan maar lekker weg.mijn conclusie een xrcd staat meters boven een remaster.en ga niet zoeken naar hdcd's gr piet Is dat niet een beetje appels met peren vergelijken? Led Zeppelin is minstens 30 jaar geleden opgenomen, de stand van (opname)techniek stond toen op een lager niveau dan nu. Plus dat Patricia Barber d'r cd's er bekend om staan dat er erg veel aandacht besteed wordt aan de opnameapperatuur en condities. Ik heb zelf Companion van Patricia Barber op XRCD en ik moet idd. zeggen dat dat een zeer goede uitgave is, ik krijg nog steeds kippevel bij nummer 7 (Black magic woman). Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Tegenwoordig is elk album van vrijwel iedere artiest in meerdere uitvoeringen te verkrijgen. Om door de bomen het bos te kunnen blijven zien wilde ik graag proberen om een lijst op te stellen van wat nu de beste cd uitgave (dus liever niet sacd of dvda) van bepaalde artiesten/groepen zijn. Op deze manier hoeft niet iedereen dit zelf proefondervinderlijk vast te stellen (kunnen we deze euro's bewaren voor onze zorgverzekering ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Tegenwoordig is elk album van vrijwel iedere artiest in meerdere uitvoeringen te verkrijgen. Om door de bomen het bos te kunnen blijven zien wilde ik graag proberen om een lijst op te stellen van wat nu de beste cd uitgave (dus liever niet sacd of dvda) van bepaalde artiesten/groepen zijn. Op deze manier hoeft niet iedereen dit zelf proefondervinderlijk vast te stellen (kunnen we deze euro's bewaren voor onze zorgverzekering ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 ik heb zelf een aantal xrcd's.deze zijn in mijn ogen niet te verglijken met een remaster versie. ik heb led zeppelin geremasterd als ik dit verglijk met bijv.de xrcd van patricia barber van het FIM label,gooi led zeppelin dan maar lekker weg.mijn conclusie een xrcd staat meters boven een remaster.en ga niet zoeken naar hdcd's gr piet Is dat niet een beetje appels met peren vergelijken? Led Zeppelin is minstens 30 jaar geleden opgenomen, de stand van (opname)techniek stond toen op een lager niveau dan nu. Plus dat Patricia Barber d'r cd's er bekend om staan dat er erg veel aandacht besteed wordt aan de opnameapperatuur en condities. Ik heb zelf Companion van Patricia Barber op XRCD en ik moet idd. zeggen dat dat een zeer goede uitgave is, ik krijg nog steeds kippevel bij nummer 7 (Black magic woman). moet je deze eens horen.en dan vooral nr 5:light my fire Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Over remasters gesproken. Kijk hier eens [url="http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=27680 Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Maar wat verstaan jullie onder Remasteren, Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Ik heb zelf Companion van Patricia Barber op XRCD en ik moet idd. zeggen dat dat een zeer goede uitgave is, ik krijg nog steeds kippevel bij nummer 7 (Black magic woman). Dat heb ik ook altijd bij Patricia Barber, maar bij mij blijft dat dan steeds beperkt tot mijn nek. Daarbij nemen mijn tenen dan meestal ook nog een neerwaarts gebogen stand aan. Het doet me wel wat dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Bij mij lopen de rillingen over m'n rug Van de kou?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Patricia Barber- VERSE MFSL uitgave (UDSACD 2027) Deze kan ik iedereen aanraden als audiofiele cd. Zolang hij vers is..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 3 april 2006 Report Share Posted 3 april 2006 Patricia Barber- VERSE MFSL uitgave (UDSACD 2027)Deze kan ik iedereen aanraden als audiofiele cd. Ik heb de gewone cd en sinds 2 weken de MFSL Gold disk uitgave. Je bedoelt de sacd? Ik heb mij laten vertellen dat deze 'Verse' ook op vinyl uit gaat komen als speciale persing. Klopt. Hier staat ie al aangekondigd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts