Jump to content

wat zou ik willen kopen op audio gebied

berend
 Share

Recommended Posts

Hai Ome Henk,

De combinatie staat voorop natuurlijk en een low output element als de Benz LP kan niet op de Conrad Johnson met buizen.

Hoewel de Benz LP zou nog wel een kanshebber zijn met een niet buizen phonotrap.

Maar goed ik heb het luxe probleem nog niet, hoewel ik er wel rekening mee houdt met de keuze van een phonotrap dat ik nog eens de Benz Wood vervang.

Overigens die nieuwe Quad ESL vond ik echt geweldig op de VAD tenminste toen de mensen die voor me zaten opstapten. Kan niet beter en zeker niet voor het geld.

Carl

wat zou ik willen kopen op audio gebied

Als geld geen rol zou spelen... ook al is 't niet specifiek een 'audio'-product.

Ook een betere, ietsie grotere luisterruimte :rolleyes:

Buitendat, eveneens als geld geen rol zou spelen: Een Naim CDX2

naim_cdx2.jpg

En daarna nog effe dit, als finishing touch: Een Naim Fraim rack :wub:

naim_fraim.jpg

Hai Ome Henk,

De combinatie staat voorop natuurlijk en een low output element als de Benz LP kan niet op de Conrad Johnson met buizen.

Hoewel de Benz LP zou nog wel een kanshebber zijn met een niet buizen phonotrap.

Maar goed ik heb het luxe probleem nog niet, hoewel ik er wel rekening mee houdt met de keuze van een phonotrap dat ik nog eens de Benz Wood vervang.

Overigens die nieuwe Quad ESL vond ik echt geweldig op de VAD tenminste toen de mensen die voor me zaten opstapten. Kan niet beter en zeker niet voor het geld.

Carl

Dan probeer de Benz Ebony maar eens. Die maakt nog mooier muziek dan de Ruby 3 en is bovendien goedkoper dan de LP. Kraus kan erover meepraten :rolleyes:;)

:confused:

Hier heb ik een hele middag naar mogen luisteren en was zeer onder de indruk: extreem strak laag en een heel open geluidsbeeld zonder enige scherpte en geweldig dynamisch... Kortom op dit moment voor mij de ultieme luidspreker:

excalfoto1.jpg

zijn voor mij onbekent welke zijn dit

7086133.jpg

deze lp zou ik willen aanschaffen maar na verschillende slechte persingen heb ik het wel even gehad met kate bush :mad2:  :mad2:

Was de tweede dan ook slecht en kon je hem terugsturen? Die van mij is gelukkig wel goed :rolleyes: , maar ik zou maar even volhouden met omruilen: ik vind hem geweldig :D:D:D

Ook de PenAudio Charisma blijft kriebelen..

Ha die Puur,

Tja,...de Charisma's ...daar kan ik me wel wat bij voorstellen! :)

1166.jpg

Nadeel van de Charisma's (afgezien van de prijs) vind ik wel dat ze ten 1ste erg smal en diep zijn, waardoor er bijna geen normale stand voor te vinden is.

(behalve de iele, lange PENaudio stand)

2e nadeel is dat ze wel erg veel ruimte om zich heen nodig hebben.

(bij Rinsma stonden ze vaak ook zo'n 2 meter van de achterwand)

• 2 weeks later...

Na gistermiddag tijdens een luistersessie met de Bryston BP26 voorversterker: een set Tannoy Kingdom 15!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niks geen weergave meer, de muziek is er gewoon. Heel anders dan de PMC IB2 waarmee ik nu draai. Geen audiofiel geneuzel, geen laag, midden en hoge tonen, geen attaque, dynamiek, diepte, ruimte of kleuren, geen transparantie of al dat geleuter......

Wel indien gewenst een compleet symfonieorkest in je kamer zonder het idee te hebben naar 'weergave' te luisteren... !!!! Pure kracht, uit

Na gistermiddag tijdens een luistersessie met de Bryston BP26 voorversterker: een set Tannoy Kingdom 15!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niks geen weergave meer, de muziek is er gewoon. Heel anders dan de PMC IB2 waarmee ik nu draai. Geen audiofiel geneuzel, geen laag, midden en hoge tonen, geen attaque, dynamiek, diepte, ruimte of kleuren, geen transparantie of al dat geleuter......

Wel indien gewenst een compleet symfonieorkest in je kamer zonder het idee te hebben naar 'weergave' te luisteren... !!!! Pure kracht, uit

Ken de je Kingdom's? Wat is je bezwaar tegen de DC's?

Ik heb nog nooit zulke 'massieve' geluidsweergave gehoord zonder dat de bas op zich zelf opvalt. Ook wanneer de bas wel aanwezig is is dit geen 'bas' in de zin van een lage noot, maar zeer, zeer, zeer doortekend en altijd als ge

Ik heb 'n paar van die Kingdoms gehoord tijdens de Doelen show enkele jaren geleden.

In dezelfde ruimte stond het jaar erop een setje Tannoy surround speakertjes.... (knuppeltje uit de zak model) Die klonken voor mij gewoon beter dan die Engelse kleerkasten.

Merkwaardigerwijs zat de ruimte met de Kingdoms w

De demo's die Tannoy in NL verzorgd zijn op z'n minst gezegd van bedenkelijk niveau. Op zich is dat niet verkeerd, want een detaillist doet het dan al snel stukken beter. Er zijn detaillisten die die dingen echt goed aan het klinken krijgen en op zich is dan niet zo heel erg moeilijk. Nadeel van een gebrekkige demo is dat je als consument een verkeerde indruk krijgt en dat is jammer, want meestal kom je een produkt op eoa beurs voor het eerst tegen.

Ik heb tig keren naar diverse Tannoy met en zonder DC constructies mogen luisteren. De DC vielen telkens door de mand. Ik kan echt niet tegen het getetter van dat vervelende messing pijpje. Alles klinkt naar trompet, zelfs een piano.

In het laag zijn vooral de grote units wat zompig, maar op zich niet fout. Ik kan me voorstellen dat dar iemands voorkeur naar uit gaat, zeker als je van zwaar bombastisch film"klassiek" houdt. Met die muziek zal ook het gekwetter van het messing pijpje minder storen.

En van de schoorsteenmantelbouw van de kasten moet je idd houden. Het is wel vakwerk, maar niet mijn ding ;)

Bedankt voor je commentaar Sodejuu, ik zal er op proberen te letten bij een evt. vervolg......

Toch apart hoe enorm verschillend over weergave kan worden geoordeeld. Het geluid van deze Kingdoms kwam voor mij toch wel behoorlijk aan als 'thuiskomen' (ik zie op het net steeds het woordje 'dramatisch' staan bij de (grote) DC's van Tannoy).

Qua weergave kan metal dus ook onder "klassiek/bombast"-weergave gevoegd worden want dat kwam ook erg goed over :lol: Op andere installaties vliegen de bekkens en harde middentoon(reflecties?) je meestal om de oren.

Voordat de Tannoy's werden aangesloten stonden er een paar Piega's van 4700,=/stuk te spelen. Mooi gedetailleerd mid/hoog maar geen fundament. Erg audiofiel allemaal maar het gaf me niet het gevoel naar een concert te luisteren. De Tannoys deden dat wel.