Jump to content

wat zou ik willen kopen op audio gebied

berend
 Share

Recommended Posts

Ok, het begint te dagen..., maar als ik dan de fabrieks-specificaties van de Arden lees,

Arden MKII (ik heb de originele en geen MKII)

Recommended amplifier power: 10-100W

Sensitivity: 92dB

Nominal impedance: 8 Ohm

Frequency response: 30 -20.000Hz

Crossover frequency: 1Khz

Dimensions: (HxWxD): 990 x 660 x 370 mm

dan zou dat dus moeten zijn bij -4 db ( zeg maar bij 14 khz laagste geluidsdruk),

of bij +6 db (ongeveer bij 7 khz, hoogste geluidsdruk),

of bij +/- 10 bd (verschil tussen hoogste- en laagste geluidsdruk)

en kiest men gewoon voor wat het mooiste staat in de folder...

Frekwentiebereik wordt meestal in de specs opgenomen van het gebied tussen de -3dB punten. Dwz dat daar waar de karakteristiek in het laag

Ik zou denk ik nog wel eens een ander draaitafel loopwerk zou willen hebben. Ik heb nu een Technics SP 10 en een Lenco L76. Ik draai met de L76 en dat gaat heel behoorlijk. Er is bijvoorbeeld absoluut geen hoorbare rumble. Toch denk ik dat er meer diepte in het geluid kan. De rust van een massaloopwerk en de attack van een Lenco lijkt mij ideaal. Is dat ooit gemaakt?

Beste Puur..,

Je kunt, net als ik momenteel aan het doen ben, de Lenco in een andere plint bouwen.

Zoals je zelf al beschrijft is de Lenco's "attack" wel in orde, dat geld ook voor de weergave in de breedste zin als je hem in een zware plint bouwt, de vering en andere overbodigheden die kunnen resoneren verwijderd. Een andere arm erop en klaar ben je.

De Thorens 124 en Garrard 301/401 modellen zijn populair door het nogal onderschatte idler-drive systeem.

Dat heeft de Lenco ook maar lijkt een beetje in elkaar geflanst in vergelijk met de Thorens en Garrard's die wat degelijker gebouwd zijn.

Bekijk deze site voor meer info: http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?ea...44493&read&3&4&

Laat je niet afschrikken door de lengte.., wellicht een wereld-record, maar lees eerst de artikelen in het " System " van Johnnantais.., daar staat in essentie waar het om draait.

Moeilijk hangt af van je handigheid en je ambitie er iets bijzonders van te maken het is wel veel werk maar zeer lonend en vooral leuk. Ik heb een heel eenvoudige plint gebouwd ( eerst zien dan geloven) en na de resultaten meteen nog twee L75's gekocht.

Ik heb zowel de Decca arm ( verbluffend goed ) als de Rega RB300 op een afneembaar armboard gemonteerd.., kortom je kan het maken zoals je wilt.

• 4 weeks later...

Dat doet ie zeker.

Maar de klank is bij mij het belangrijkst. En dat zit wel goed.

Een neef van mij draait met deze, en ik moet zeggen dat dat verslavend klinkt.

:D:P

Frank.

Ik zou denk ik nog wel eens een ander draaitafel loopwerk zou willen hebben. Ik heb nu een Technics SP 10 en een Lenco L76. Ik draai met de L76 en dat gaat heel behoorlijk. Er is bijvoorbeeld absoluut geen hoorbare rumble. Toch denk ik dat er meer diepte in het geluid kan. De rust van een massaloopwerk en de attack van een Lenco lijkt mij ideaal. Is dat ooit gemaakt?

Nou als dat een mk2 of mk3 is (in goede staat), dan wil ik hem best wel overnemen tegen een zacht prijsje...

sp103unit.jpg

;)

caspianphonopreamp.jpg

Aha, hij bevalt goed?

hij bevalt goed hij staat alweer ingepakt hij doet niet waarvoor hij in huis is gehaald.

Verklaar je a.u.b. nader...

heb last van schakel klikken komt van buizen pre pre werd er gezegd alleen deze doet het ook :mad2:

Het is dat ik de ruimte er niet voor heb, maar oh oh oh wat heb ik deze moooi horen klinken:

5-vivids.jpg

Vivid Audio B1. Schitterend!

Heb ook de V1 gehoord, kleiner systeem, wat dezelfde sound liet horen als de B1, alleen wat minder vol. Zou ik het ook mee kunnen, al vind ik de ingebouwde stand van de B1 mooier.

De match N802 <> Rotel RB1090 is een befaamde... Ben benieuwd of er wellicht nog betere matches bestaan dan deze. Zo ja, ben benieuwd!

vg Dennis.

ff doorsparen voor een (of stel) Bryston(s) :rolleyes::D

• 1 month later...
hij heeft maar twee nadelen

Laat me raden: hij is veel te duur, en hij is lelijk :rolleyes:

Doe een lief! B)

Ik ben heel lief :) Maar als hij zelf al aangeeft dat ie twee nadelen heeft... Ik vind ze er niet uitzien, en bijna alle speakerkabels vind ik te duur, vandaar. ("Maar dat is persoonlijk natuurlijk..")

Het is dat ik de ruimte er niet voor heb, maar oh oh oh wat heb ik deze moooi horen klinken:

5-vivids.jpg

Vivid Audio B1. Schitterend!

Heb ook de V1 gehoord, kleiner systeem, wat dezelfde sound liet horen als de B1, alleen wat minder vol. Zou ik het ook mee kunnen, al vind ik de ingebouwde stand van de B1 mooier.

Inderdaad super speakers! De plaatsing, transparantie en dieptebeeld wat ze neerzetten is fenominaal. Althans, de B1 dan. Ik schrok me alleen te pletter van de priijs van die "monitortjes" (12 duizend euro), laten we het grotere model dan nog maar even helemaal vergeten.

Ik had begrepen dat er ex B&W mensen achter Vivid Audio zitten, zet zo'n Vivid naast een B&W 8xxD Nautilus en je kijkt vol medelij naar al die B&W fanaten in ons land. Als ik B&W was zette ik een grote zak met geld op tafel om deze jongens weer in hun gelederen te krijgen, ze kunnen dit talent goed gebruiken!