Duck-Twacy Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Bedankt voor je commentaar Sodejuu, ik zal er op proberen te lVoordat de Tannoy's werden aangesloten stonden er een paar Piega's van 4700,=/stuk te spelen. Mooi gedetailleerd mid/hoog maar geen fundament. Erg audiofiel allemaal maar het gaf me niet het gevoel naar een concert te luisteren. De Tannoys deden dat wel. Misschien een Klipsch La Scale oid proberen, geeft ook dat live gevoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Bedankt voor je commentaar Sodejuu, ik zal er op proberen te lVoordat de Tannoy's werden aangesloten stonden er een paar Piega's van 4700,=/stuk te spelen. Mooi gedetailleerd mid/hoog maar geen fundament. Erg audiofiel allemaal maar het gaf me niet het gevoel naar een concert te luisteren. De Tannoys deden dat wel. Mischien een Klipsch La Scale oid proberen, geeft ook dat live gevoel. Elke speaker heeft z'n voor- en nadelen, wat je dus kiest is afhankelijk van wat je belangrijk vindt. De grotere Klipsch (vanaf de Heresy) vind ik heerlijk voor jazz. Heerlijk dynamisch maar helaas gaan ze geen van allen erg diep. Ook de grote hoekhoorn niet. Piega heeft inderdaad een mooi hoog, maar de kastjes zijn in een gemiddelde woonkamer al gauw te klein om een fatsoenlijk laag te produceren. Ook hebben de piega's een vrij laag rendement waardoor een stevige versterker al gauw nodig is. Andere speakermerken hebben zo ook hun eigen karakteristieken. Een Infinity is zo'n beetje het tegenovergestelde van een Quad ESL, maar toch produceren beide spekers muziek op een erg hoog niveau. Wederom, het is maar wat je belangrijk vindt in de weergave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 De grotere Klipsch (vanaf de Heresy) vind ik heerlijk voor jazz. Heerlijk dynamisch maar helaas gaan ze geen van allen erg diep. Ook de grote hoekhoorn niet. staat toch een setje klipschhoorns bij een orgelliefhebber die hierover heel anders denkt, heeft z'n subwoofer inmiddels als bijzettafeltje in gebruik. m'n Heresy's laten het inderdaad bij dit instrument - orgel dus - af weten, met name die lange pijp in de St Laurenskerk komt er niet echt goed uit, echter verder weten ze met allerlei muziek bijzonder uit de voeten te geraken, zie hiervoor ook de reacties van Speedy en Kraus op mijn setje. ga maar eens experimenteren met die bijzettafel.............. dit soort algemene uitspraken zijn eigenlijk absoluut onzinnig gezien de enorme hoeveelheid variabelen die van invloed zijn, denk hierbij aan zowel aansturing als akoestiek................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 deze wil ik in de toekomst aanschaffen maar weet niet of het zin heeft er zijn al verschillend pers. geweest die zeiden dat er controle genoeg is.en hij kost nogal wat.misschien binnenkort een dealer bellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 De grotere Klipsch (vanaf de Heresy) vind ik heerlijk voor jazz. Heerlijk dynamisch maar helaas gaan ze geen van allen erg diep. Ook de grote hoekhoorn niet. staat toch een setje klipschhoorns bij een orgelliefhebber die hierover heel anders denkt, heeft z'n subwoofer inmiddels als bijzettafeltje in gebruik. m'n Heresy's laten het inderdaad bij dit instrument - orgel dus - af weten, met name die lange pijp in de St Laurenskerk komt er niet echt goed uit, echter verder weten ze met allerlei muziek bijzonder uit de voeten te geraken, zie hiervoor ook de reacties van Speedy en Kraus op mijn setje. ga maar eens experimenteren met die bijzettafel.............. dit soort algemene uitspraken zijn eigenlijk absoluut onzinnig gezien de enorme hoeveelheid variabelen die van invloed zijn, denk hierbij aan zowel aansturing als akoestiek................. Begrijp me goed Jitze.... Ik vindt het heel mooie speakers (schrijf ik ook), alleen het laag gaat niet zo diep.... (nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Toch blijft een Klipsch zijn eigen karakter behouden, en daar ging het hier om. waarbij ik dus de opmerking maak dat dit karakter niet zulk een vast gegeven is, veel hangt - ook vwb het laag - af van zowel aansturing als akoestiek van de ruimte waarin gespeeld wordt. verschillen kunnen behoorlijk groot zijn.................. werkt alles mee kan het orgel van de laurenskerk heel aannemelijk worden weergegeven en voegt een subwoofer eigenlijk niet zo heel erg veel meer toe. overigens mijn sinasappelkistjes zijn een maatje te klein voor zulk een orgel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Een ECHTE all round speaker bestaat in mijn oren niet. Elke speaker heeft voor en nadelen. Vaak vindt je dat in de muziek die erop gedraaid wordt terug (of andersom eigenlijk). Wat bedoelje met: " andersom eigenlijk "? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Een ECHTE all round speaker bestaat in mijn oren niet. Elke speaker heeft voor en nadelen. Vaak vindt je dat in de muziek die erop gedraaid wordt terug (of andersom eigenlijk). Wat bedoelje met: " andersom eigenlijk "? Dat de speaker wordt gekozen aan de hand van het soort muziek waar men van houdt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Een ECHTE all round speaker bestaat in mijn oren niet. Elke speaker heeft voor en nadelen. Vaak vindt je dat in de muziek die erop gedraaid wordt terug (of andersom eigenlijk). Wat bedoelje met: " andersom eigenlijk "? Dat de speaker wordt gekozen aan de hand van het soort muziek waar men van houdt. Ik houd van Jazz. Wat voor speaker kan ik nu kiezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Deze: ik heb ze al besteld http://www.kraudioproducts.com/tubes/300b/thumb.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Ik houd van Jazz. Wat voor speaker kan ik nu kiezen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Dat de speaker wordt gekozen aan de hand van het soort muziek waar men van houdt. ik houd van klassiek, pop, symphonische rock, jazz, modern - minimal music / klassieke traditie - singers-songwriters, psychedelische toestanden uit de jaren 60, folk, om er zo maar een paar te noemen, zou ik hiervoor meerdere speakers moeten aanschaffen ? begrijp van dit uitgangspunt echt helemaal niets, een weergever die goed is in het omzetten van elektrieke signalen in geluid, zal zich weinig aantrekken van het soort geluid........... wel kan ik me voorstellen dat de luisteraar zijn speakers kiest op basis van zijn gedachte hoe het zou moeten klinken en zijn manier van luisteren, zo zijn er hele volksstammen die kiezen voor een niet storend - weinig dynamisch - geluid, gewoon omdat het dan niet om aandacht vraagt. ook zijn er lieden die vooral een beukend vet laag wensen en dan weinig oor hebben voor de rest. dit zijn echter afwijkingen van de luisteraar, hebben eigenlijk niets te maken met de soort muziek welke moet worden weergegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Dat de speaker wordt gekozen aan de hand van het soort muziek waar men van houdt. ik houd van klassiek, pop, symphonische rock, jazz, modern - minimal music / klassieke traditie - singers-songwriters, psychedelische toestanden uit de jaren 60, folk, om er zo maar een paar te noemen, zou ik hiervoor meerdere speakers moeten aanschaffen ? begrijp van dit uitgangspunt echt helemaal niets, een weergever die goed is in het omzetten van elektrieke signalen in geluid, zal zich weinig aantrekken van het soort geluid........... wel kan ik me voorstellen dat de luisteraar zijn speakers kiest op basis van zijn gedachte hoe het zou moeten klinken en zijn manier van luisteren, zo zijn er hele volksstammen die kiezen voor een niet storend - weinig dynamisch - geluid, gewoon omdat het dan niet om aandacht vraagt. ook zijn er lieden die vooral een beukend vet laag wensen en dan weinig oor hebben voor de rest. dit zijn echter afwijkingen van de luisteraar, hebben eigenlijk niets te maken met de soort muziek welke moet worden weergegeven. Jammer dat je niet van jazzrock houdt of fusionrock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 ....................... Jammer dat je niet van jazzrock houdt of fusionrock. Waarom is dat jammer? Fusion(rock) is voor mij iig een van de weinige soorten muziek waar ik totaal niet van hou. Blijft een soort van eenzame mannetjesmuziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Dat de speaker wordt gekozen aan de hand van het soort muziek waar men van houdt. ik houd van klassiek, pop, symphonische rock, jazz, modern - minimal music / klassieke traditie - singers-songwriters, psychedelische toestanden uit de jaren 60, folk, om er zo maar een paar te noemen, zou ik hiervoor meerdere speakers moeten aanschaffen ? begrijp van dit uitgangspunt echt helemaal niets, een weergever die goed is in het omzetten van elektrieke signalen in geluid, zal zich weinig aantrekken van het soort geluid........... wel kan ik me voorstellen dat de luisteraar zijn speakers kiest op basis van zijn gedachte hoe het zou moeten klinken en zijn manier van luisteren, zo zijn er hele volksstammen die kiezen voor een niet storend - weinig dynamisch - geluid, gewoon omdat het dan niet om aandacht vraagt. ook zijn er lieden die vooral een beukend vet laag wensen en dan weinig oor hebben voor de rest. dit zijn echter afwijkingen van de luisteraar, hebben eigenlijk niets te maken met de soort muziek welke moet worden weergegeven. Theoretisch heb je gelijk, praktisch blijkt dat een ESL bv beter geschikt is voor klassiek dan voor hard-rock (om maar wat extremen te noemen). Andersom zal een PA systeem beter geschikt zijn voor hard-rock dan voor klassiek. Ik ken de speaker niet die alle muzieksoorten 100% weergeeft. Verre van dat zelfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 januari 2006 Report Share Posted 22 januari 2006 Theoretisch heb je gelijk, praktisch blijkt dat een ESL bv beter geschikt is voor klassiek dan voor hard-rock (om maar wat extremen te noemen). Andersom zal een PA systeem beter geschikt zijn voor hard-rock dan voor klassiek. Ik ken de speaker niet die alle muzieksoorten 100% weergeeft. Verre van dat zelfs. ken toch een groot aantal PA systemen die heel erg goed omgaan met klassiek, denk eens aan al die theatersystemen, hier is vooral de mens achter de knoppen erg belangrijk. hier lijkt mij dus ook de gebruiker degeen die bepaalt hoe het zal klinken, een ESL brengt zo zijn eigen problemen, die ook bij de weergave van klassiek boven zullen komen, ook hier heeft de eigenaar/luisteraar gekozen. met de laatste opmerking ben ik het bijna eens, zou 'm iets inkorten : ik ken de speaker niet die muziek 100% weergeeft, verre van dat zelfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nanning Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Probeer de Tannoy Kingdom 15 eens 1) vraagt aandacht (naar mijn mening enorm dynamisch; draai hem maar lekker open 2) Beukt als het (gehele ) orkest hierom vraagt, maar dit beuken overheerst nooit de rest van het spectrum 3) kan met alle instrumenten overweg zolang ht maar blaasinstrumenten zijn (Sodejuu's woorden ) 4) gaat laag met voldoende overtuiging 20 Hz -3db volgens Tannoy 5) speelt v oor z'n eigenlijk belachelijke afmetingen 678(W) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Theoretisch heb je gelijk, praktisch blijkt dat een ESL bv beter geschikt is voor klassiek dan voor hard-rock (om maar wat extremen te noemen). Helaas is dat niet waar, maar wel een vooroordeel dat steeds maar weer herhaald wordt, waarschijnlijk door mensen die nooit naar klassiek luisteren. Bij klassiek zou je geen laag nodig hebben denkt men dan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 misschien binnenkort een dealer bellen Probeer maar eens een dealer te vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Theoretisch heb je gelijk, praktisch blijkt dat een ESL bv beter geschikt is voor klassiek dan voor hard-rock (om maar wat extremen te noemen). Helaas is dat niet waar, maar wel een vooroordeel dat steeds maar weer herhaald wordt, waarschijnlijk door mensen die nooit naar klassiek luisteren. Bij klassiek zou je geen laag nodig hebben denkt men dan.. Jij zegt dus eigenlijk,dat een ESL ook niet voor klassiek geschikt is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Dank je Jitze, ik kon op een of andere manier nooit dealers vinden terwijl ik het een verschrikkelijk mooi merk vind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Nou vertel Puur, heb je het wel eens beluisterd?? Ik zit ook al een paar weken te staren naar die prachtige versterkers. Toen ik eens de prijzen opzocht bleek de "kleinste" stereoversterker lang niet zo duur te zijn dan ik had verwacht. De prijs is voor een gewone sterveling bijna binnen handbereik...............................................ooit, misschien, hopenlijk Ik zit toch wel eens te denken dat ik ooit misschien toch wel wat meer vermogen wil. Ik draaide kort geleden eens op behoorlijk hoog volume (voor mijn doen dan) en ik bespeurde bij twee verschillende cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Nou vertel Puur, heb je het wel eens beluisterd?? Ik zit ook al een paar weken te staren naar die prachtige versterkers. Toen ik eens de prijzen opzocht bleek de "kleinste" stereoversterker lang niet zo duur te zijn dan ik had verwacht. De prijs is voor een gewone sterveling bijna binnen handbereik...............................................ooit, misschien, hopenlijk Ik zit toch wel eens te denken dat ik ooit misschien toch wel wat meer vermogen wil. Ik draaide kort geleden eens op behoorlijk hoog volume (voor mijn doen dan) en ik bespeurde bij twee verschillende cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Ik heb de MA6900 tweemaal beluisterd en was tweemaal betoverd. Zo'n versterker, een paar mooi Penaudio Charisma's erop, (misschien doen de Serenades het wel beter?), en een schitterende draaitafel. Dan ben je toch klaar? Tot je je favoriete CD wilt luisteren natuurlijk, want dan moet er ook een bijpassende speler worden gekocht. Al met al toch wel een forse investering. Wat kost de MA6900, ook iets van eur. 6.900,- toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts