conqubite Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 http://www.hear.nl/cgi-bin/2003/classified...query=retrieval Conqubite Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Wanneer gaan ze bij McIntosh eens een keer afstappen van dat vreselijk lelijke design? It may be the most attractive design in audio M'n voeten, ja McIntosh: de lelijkste versterkers op de markt! (Ja, ik weet het: het gaat om het innerlijk -daar zeg ik ook niks over) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Mijn vader hield van Amerikaanse bakken. Ik denk dat dat design verkoopt. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Theoretisch heb je gelijk, praktisch blijkt dat een ESL bv beter geschikt is voor klassiek dan voor hard-rock (om maar wat extremen te noemen). Helaas is dat niet waar, maar wel een vooroordeel dat steeds maar weer herhaald wordt, waarschijnlijk door mensen die nooit naar klassiek luisteren. Bij klassiek zou je geen laag nodig hebben denkt men dan.. Jij zegt dus eigenlijk,dat een ESL ook niet voor klassiek geschikt is... Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het een vooroordeel is dat je voor klassiek geen of minder laag nodig zou hebben. Het is jouw idee dat je met een speaker met minder laag niet zou kunnen luisteren naar bepaalde soorten muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Wanneer gaan ze bij McIntosh eens een keer afstappen van dat vreselijk lelijke design? McIntosh: de lelijkste versterkers op de markt! ZE ZIJN NIET LELIJK Alleen dat frontje he, daar kan wel eens een beter behangetje over. Dat gezwaai ook van die meters, slaat nergens op. Doen ze ook als er niemand kijkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Wanneer gaan ze bij McIntosh eens een keer afstappen van dat vreselijk lelijke design? McIntosh: de lelijkste versterkers op de markt! ZE ZIJN NIET LELIJK Inderdaad. Prachtige dingen!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Dat gezwaai ook van die meters, slaat nergens op. Doen ze ook als er niemand kijkt. Hoe weet je dat dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Dat gezwaai ook van die meters, slaat nergens op. Doen ze ook als er niemand kijkt. Hoe weet je dat dan? Is mij door niemand verteld.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Wanneer gaan ze bij McIntosh eens een keer afstappen van dat vreselijk lelijke design? It may be the most attractive design in audio M'n voeten, ja McIntosh: de lelijkste versterkers op de markt! (Ja, ik weet het: het gaat om het innerlijk -daar zeg ik ook niks over) doe je ogen dicht en luister!!!!!!!!!!!!! gr piet Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 ok, het kost heel veel euries maar wat je daar voor krijgt,vind ik waanzinnig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 wat alleen wel jammer is, ze zijn wat traag, in vergelijking met de oudjes droef traag eigenlijk, waardoor laagproblemen haast onvermijdelijk zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 staat toch een setje klipschhoorns bij een orgelliefhebber die hierover heel anders denkt, heeft z'n subwoofer inmiddels als bijzettafeltje in gebruik. m'n Heresy's laten het inderdaad bij dit instrument - orgel dus - af weten, met name die lange pijp in de St Laurenskerk komt er niet echt goed uit, echter verder weten ze met allerlei muziek bijzonder uit de voeten te geraken, zie hiervoor ook de reacties van Speedy en Kraus op mijn setje. ga maar eens experimenteren met die bijzettafel.............. ben afgelopen dagen ff wat aan het fr Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 wat alleen wel jammer is, ze zijn wat traag, in vergelijking met de oudjes droef traag eigenlijk, waardoor laagproblemen haast onvermijdelijk zijn. absoluut geen problemen mee! veel detail ,dynamiek en heel veel strak en diep laag .misschien klopt deze set wel.hoewel het altijd beter kan.(waarschijnlijk nog meer euries) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Ik ga de komende 12 maanden eens besteden aan het kijken naar luidsprekers die een verbetering zouden moeten zijn van mijn Chario Academy Millenium I's. Weet alleen nog niet in welke richting ik het moet zoeken; wel geschikt voor een betrekkelijk kleine ruimte en geen baspoorten aan de achterzijde. Mijn MF XA200 deden het indertijd geweldig met de Quad electrostaten van Kermit (te groot), ik was zeer gecharmeerd van de Klipsch Heresy's bij Jitze (iets grotere luisterafstand misschien vereist), heb wel eens gedacht aan aan Martion, The Bullfrog of stap over op (een) mooie buizeneindversterker(s) met hoogrendementspeakers. De Ultimo's van CGM vond ik ook heel fraai, maar ook iets te groot en ik heb geen zin aan zelfbouw Diapason Adamantes III, vond ik ook prachtig maar met de stands eigenlijk te lelijk. De Avalons van Zee kan ik niet betalen; Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Ik ga de komende 12 maanden eens besteden aan het kijken naar luidsprekers die een verbetering zouden moeten zijn van mijn Chario Academy Millenium I's. Weet alleen nog niet in welke richting ik het moet zoeken; wel geschikt voor een betrekkelijk kleine ruimte en geen baspoorten aan de achterzijde.Mijn MF XA200 deden het indertijd geweldig met de Quad electrostaten van Kermit (te groot), ik was zeer gecharmeerd van de Klipsch Heresy's bij Jitze (iets grotere luisterafstand misschien vereist), heb wel eens gedacht aan aan Martion, The Bullfrog of stap over op (een) mooie buizeneindversterker(s) met hoogrendementspeakers. De Ultimo's van CGM vond ik ook heel fraai, maar ook iets te groot en ik heb geen zin aan zelfbouw Diapason Adamantes III, vond ik ook prachtig maar met de stands eigenlijk te lelijk. De Avalons van Zee kan ik niet betalen; Link to comment Share on other sites More sharing options...
goffe Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 jazeker van de avatar krijg je geen spijt met goede versterking en plaatsing kan je erg ver gaan met deze speaker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Ben toch bang dat ze voor Kraus zijn ruimte te groot zijn. Eigenlijk kan Kraus zich niet veel meer dan monitors permitteren in zijn ruimte. Maar en stap groter dan ie nu heeft zit er wel in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Misschien ook eens naar mijn favoriete speaker luisteren? Deze maand stond er een review van de Penaudio Serenade in de Stereophile. Erg positief maar toch jammer dat ze de vloerstaanders van $ 9.000 reviewen terwijl de monitoren van $ 3.000 denk ik beter zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Of misschien eens bij TAF in Oss op bezoek gaan. Ik zat daar recent nog weer eens naar te kijken en het lijken me echt hele interessante luidsprekers. Ik kan me voorstellen dat de vormgeving je niet aanstaat maar wie een monitor wil hebben die toch behoorlijk laag gaat en een stijve constructie heeft kan eigenlijk niet om de Extremema Vaganza mk II heen. Kunnen zelfs ook in vineer geleverd worden. Ik zou de Taf speakers wel eens wat vaker tegen willen komen. Ik heb me voorgenomen ze nog eens te gaan beluisteren. Beperkte afmetingen, een box die je eigenlijk niet steviger kunt krijgen een frequentiebereik die onovertroffen lijkt. Wellicht te overwegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Ik zou niet zomaar wat kunnen adviseren Kraus, maar wat voor verbetering zoek je eigenlijk? Het lijkt me anders weinig zinvol dat iedereen zijn favoriete speaker hier noemt (wat toch waarschijnlijk wel gebeurt).. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Het lijkt me anders weinig zinvol dat iedereen zijn favoriete speaker hier noemt (wat toch waarschijnlijk wel gebeurt).. Ik mag graag mijn favorieten opnoemen, en dat zijn er niet zoveel. Een beetje Hifi.nl insteek, als ik het niks vind hoor je mij er niet over. Maar voor het forum heeft het weinig waarde, dat begrijp ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Theoretisch heb je gelijk, praktisch blijkt dat een ESL bv beter geschikt is voor klassiek dan voor hard-rock (om maar wat extremen te noemen). Helaas is dat niet waar, maar wel een vooroordeel dat steeds maar weer herhaald wordt, waarschijnlijk door mensen die nooit naar klassiek luisteren. Bij klassiek zou je geen laag nodig hebben denkt men dan.. Jij zegt dus eigenlijk,dat een ESL ook niet voor klassiek geschikt is... Nee dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het een vooroordeel is dat je voor klassiek geen of minder laag nodig zou hebben. Het is jouw idee dat je met een speaker met minder laag niet zou kunnen luisteren naar bepaalde soorten muziek. Het gaat me niet om het laag, maar om de dynamiek en kracht in het midden en hoog. Een dynamische speaker doet dat beter. Een ESL is een wat precieser en natuurlijker. Daarom meer geschikt voor b.v. piano en kamermuziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Ik ga de komende 12 maanden eens besteden aan het kijken naar luidsprekers die een verbetering zouden moeten zijn van mijn Chario Academy Millenium I's. Weet alleen nog niet in welke richting ik het moet zoeken; wel geschikt voor een betrekkelijk kleine ruimte en geen baspoorten aan de achterzijde.Mijn MF XA200 deden het indertijd geweldig met de Quad electrostaten van Kermit (te groot), ik was zeer gecharmeerd van de Klipsch Heresy's bij Jitze (iets grotere luisterafstand misschien vereist), heb wel eens gedacht aan aan Martion, The Bullfrog of stap over op (een) mooie buizeneindversterker(s) met hoogrendementspeakers. De Ultimo's van CGM vond ik ook heel fraai, maar ook iets te groot en ik heb geen zin aan zelfbouw Diapason Adamantes III, vond ik ook prachtig maar met de stands eigenlijk te lelijk. De Avalons van Zee kan ik niet betalen; Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Ik ga de komende 12 maanden eens besteden aan het kijken naar luidsprekers die een verbetering zouden moeten zijn van mijn Chario Academy Millenium I's. Weet alleen nog niet in welke richting ik het moet zoeken; wel geschikt voor een betrekkelijk kleine ruimte en geen baspoorten aan de achterzijde.Mijn MF XA200 deden het indertijd geweldig met de Quad electrostaten van Kermit (te groot), ik was zeer gecharmeerd van de Klipsch Heresy's bij Jitze (iets grotere luisterafstand misschien vereist), heb wel eens gedacht aan aan Martion, The Bullfrog of stap over op (een) mooie buizeneindversterker(s) met hoogrendementspeakers. De Ultimo's van CGM vond ik ook heel fraai, maar ook iets te groot en ik heb geen zin aan zelfbouw Diapason Adamantes III, vond ik ook prachtig maar met de stands eigenlijk te lelijk. De Avalons van Zee kan ik niet betalen; Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 25 januari 2006 Report Share Posted 25 januari 2006 Ik ga de komende 12 maanden eens besteden aan het kijken naar luidsprekers die een verbetering zouden moeten zijn van mijn Chario Academy Millenium I's. Weet alleen nog niet in welke richting ik het moet zoeken; wel geschikt voor een betrekkelijk kleine ruimte en geen baspoorten aan de achterzijde.Mijn MF XA200 deden het indertijd geweldig met de Quad electrostaten van Kermit (te groot), ik was zeer gecharmeerd van de Klipsch Heresy's bij Jitze (iets grotere luisterafstand misschien vereist), heb wel eens gedacht aan aan Martion, The Bullfrog of stap over op (een) mooie buizeneindversterker(s) met hoogrendementspeakers. De Ultimo's van CGM vond ik ook heel fraai, maar ook iets te groot en ik heb geen zin aan zelfbouw Diapason Adamantes III, vond ik ook prachtig maar met de stands eigenlijk te lelijk. De Avalons van Zee kan ik niet betalen; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts