joopus Posted 30 december 2005 Author Report Share Posted 30 december 2005 mijn vrienden hebben zojuist de primare i21, en cd speler gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 30 december 2005 Report Share Posted 30 december 2005 Zou het nou echt wel zo zijn dat er zoveel matige/slechte opnames uitgebracht zijn? Kan het ook niet aan de weergavesets liggen. Jullie kopen iets wat je goed vindt klinken en modificeert dan tegen de klippen op, zodat het niet meer lijkt op wat het geweest wordt. Ooooh, ik weet wel dat het er allemaal veel b Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 30 december 2005 Author Report Share Posted 30 december 2005 en w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 20 april 2006 Report Share Posted 20 april 2006 Die Primare I21 is inderdaad erg goed! Zo goed zelfs... Maar daar hangt een heel verhaal aan vast. Ik vind hem beter dan de I20. De I21 heeft net dat beetje levendigheid dat de I20 miste. En power genoeg hoor. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 21 april 2006 Report Share Posted 21 april 2006 Hebben jullie die Primare I21 al eens vergeleken met andere versterkers uit ongeveer dezelfde prijsklasse (laat ons zeggen tot 1300 euro)? Wat AVI (amp + luidsprekers) betreft, ik vond het zeer knap klinken in Antwerpen!! eerst Bluenote uitproberen Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 21 april 2006 Report Share Posted 21 april 2006 Ik wist het ook niet maar de AVI importeur was op de vad show en heb kort daarna rechtstreeks bij hun gekocht nadat ik hem eerst een weekje op proef heb gehad. Het is echt een topper en zeker het uitproberen waard, dealers zijn er inderdaad nog niet, behalve in Den Bosch dan maar dat is mij te ver weg. AVI luidsprekers zijn overigens ook de moeite waard, naar mijn bescheiden mening voor het geld niets beters te vinden alleen dat klassiek engelse uiterlijk (beetje hetzelfde als proac) moet je aan je wederhelft kunnen verkopen en dat is mij helaas nog niet gelukt. Mooie importeur zeg daar zullen de dealers trots op zijn? AVI zou bij mij nooit in de zaak komen. Zal wel de reden zijn waarom hij zoweinig dealers heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 21 april 2006 Report Share Posted 21 april 2006 Ik wist het ook niet maar de AVI importeur was op de vad show en heb kort daarna rechtstreeks bij hun gekocht nadat ik hem eerst een weekje op proef heb gehad. Het is echt een topper en zeker het uitproberen waard, dealers zijn er inderdaad nog niet, behalve in Den Bosch dan maar dat is mij te ver weg. AVI luidsprekers zijn overigens ook de moeite waard, naar mijn bescheiden mening voor het geld niets beters te vinden alleen dat klassiek engelse uiterlijk (beetje hetzelfde als proac) moet je aan je wederhelft kunnen verkopen en dat is mij helaas nog niet gelukt. Mooie importeur zeg daar zullen de dealers trots op zijn? AVI zou bij mij nooit in de zaak komen. Zal wel de reden zijn waarom hij zoweinig dealers heeft. Ik kan dat wel begrijpen hoor, wat moet je dan als importeur zeggen, als je iemand krijgt die er een wil kopen, ga maar naar Den Bosch, dan weet je zeker dat je niks verkoopt.... Als hij nou een redelijk aantal dealers had had hij wel mensen kunnen sturen naar een winkel om het daar te kopen, maar met maar 1 of een paar dealerschapjes? dan zou ik wel op die manier wel eens rechtstreeks verkopen als er klanten daarvoor maar mij toe kwamen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 21 april 2006 Report Share Posted 21 april 2006 Ik wist het ook niet maar de AVI importeur was op de vad show en heb kort daarna rechtstreeks bij hun gekocht nadat ik hem eerst een weekje op proef heb gehad. Het is echt een topper en zeker het uitproberen waard, dealers zijn er inderdaad nog niet, behalve in Den Bosch dan maar dat is mij te ver weg. AVI luidsprekers zijn overigens ook de moeite waard, naar mijn bescheiden mening voor het geld niets beters te vinden alleen dat klassiek engelse uiterlijk (beetje hetzelfde als proac) moet je aan je wederhelft kunnen verkopen en dat is mij helaas nog niet gelukt. Mooie importeur zeg daar zullen de dealers trots op zijn? AVI zou bij mij nooit in de zaak komen. Zal wel de reden zijn waarom hij zoweinig dealers heeft. Ik kan dat wel begrijpen hoor, wat moet je dan als importeur zeggen, als je iemand krijgt die er een wil kopen, ga maar naar Den Bosch, dan weet je zeker dat je niks verkoopt.... Als hij nou een redelijk aantal dealers had had hij wel mensen kunnen sturen naar een winkel om het daar te kopen, maar met maar 1 of een paar dealerschapjes? dan zou ik wel op die manier wel eens rechtstreeks verkopen als er klanten daarvoor maar mij toe kwamen. Op deze manier krijg je wel geen dealers. En het einde van het verhaal is stoppen met de handel. Van een paar particulieren kun je ook niet leven. Nu weet ik wel dat deze gasten niet zoveel hoeven te verkopen om een boterham te verdienen maar ik denk niet dat dit voor dit merk met zoeen kwaliteit de juiste weg is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 21 april 2006 Report Share Posted 21 april 2006 @UKSub, ik heb ook wel eens andere versterkers in de prijsklasse tot, zeg, 1500 gehoord. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 21 april 2006 Report Share Posted 21 april 2006 @UKSub, ik heb ook wel eens andere versterkers in de prijsklasse tot, zeg, 1500 gehoord. Hubertinus Dat is niets bijzonders ik heb al veel duurdere gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 ik heb ook wel eens andere versterkers in de prijsklasse tot, zeg, 1500 gehoord. Hubertinus En wat was/is je conclusie? Welke spreekt je nu het meeste aan? Ja ik heb ook al veel duurdere versterkers gehoord, wie niet? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Ja maar, wat brengt dat nou? Die gigantsch overbemeten amps. Hoge aanschafprijs, hoog gewicht, hoge stroomrekening en misschien gebruik je maar 1/4 van de capaciteit van zo'n versterker. OK, je hebt extra controle en zo'n versterker stuurt moeiteloos alle speakers aan. Lekker belangrijk. Hij mag er wel w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 22 april 2006 Report Share Posted 22 april 2006 Beste UKSub, In deze prijsklasse heb ik gehoord: Rega Mira Unison Research Unico P Musical Fidelity A3.2 Marantz PM 15S1 Primare I20 Primare I21 De beste vind ik de Primare I21, dan de Musical Fidelity A3.2, de Primare I20, de Unison Research Unico P, de Rega Mira. De Marantz kan ik je niet aanbevelen. Hubertinus PS ook nog de Audio Analogue Puccini Settanta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
peejee Posted 24 april 2006 Report Share Posted 24 april 2006 leuk om hier wat positieve verhalen over Primare te lezen. (is toch nog wat onbekend) Draai er zelf nu een jaartje mee naar volle tevredenheid. Vooral de versterker vind ik erg transparant/helder klinken. De DVD speler zet ik ook in als CD speler in en dat doet' ie prima. Vooral DVD's opgenomen in goede hoge resolutie PCM tracks klinken bijzonder fraai Nadeel: CD's resoneren snel in de DVD speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brian Posted 25 april 2006 Report Share Posted 25 april 2006 Wil toch ook even reageren. Ik speel zelf met I30 in combinatie met de Unison Research cd-speler en de Amphion Xenon luidsprekers. Tot voor kort speelde ik met mijn oude B&W Matrix 3. Wat een geweldige verbetering gaf de versterker t.o.v. mijn oude Accuphase. Aansluitend heb ik de B&W verkocht en de Amphions aangeschaft. Deze combinatie geeft een prachtige weergave. Veel detail en een enorme laagweergave die ten alle tijde mooi strak blijft. De versterker is opgebouwd rond 2 ruim bemeten ringkern transformatoren en verder heeft de versterker gebalanceerde ingangen hoewel ik die met de CD speler niet beduidend beter vind klinken dan op cinch. Maar ik kan een ieder adviseren toch de primare in zijn/haar overwegingen mee te nemen en gaan beluisteren. Hoewel er natuurlijk ontzettend veel moois te koop is in hifi land. Grtz. brian Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 10 mei 2006 Report Share Posted 10 mei 2006 Ik wist het ook niet maar de AVI importeur was op de vad show en heb kort daarna rechtstreeks bij hun gekocht nadat ik hem eerst een weekje op proef heb gehad. Het is echt een topper en zeker het uitproberen waard, dealers zijn er inderdaad nog niet, behalve in Den Bosch dan maar dat is mij te ver weg. AVI luidsprekers zijn overigens ook de moeite waard, naar mijn bescheiden mening voor het geld niets beters te vinden alleen dat klassiek engelse uiterlijk (beetje hetzelfde als proac) moet je aan je wederhelft kunnen verkopen en dat is mij helaas nog niet gelukt. Mooie importeur zeg daar zullen de dealers trots op zijn? AVI zou bij mij nooit in de zaak komen. Zal wel de reden zijn waarom hij zoweinig dealers heeft. Ik kan dat wel begrijpen hoor, wat moet je dan als importeur zeggen, als je iemand krijgt die er een wil kopen, ga maar naar Den Bosch, dan weet je zeker dat je niks verkoopt.... Als hij nou een redelijk aantal dealers had had hij wel mensen kunnen sturen naar een winkel om het daar te kopen, maar met maar 1 of een paar dealerschapjes? dan zou ik wel op die manier wel eens rechtstreeks verkopen als er klanten daarvoor maar mij toe kwamen. Op deze manier krijg je wel geen dealers. En het einde van het verhaal is stoppen met de handel. Van een paar particulieren kun je ook niet leven. Nu weet ik wel dat deze gasten niet zoveel hoeven te verkopen om een boterham te verdienen maar ik denk niet dat dit voor dit merk met zoeen kwaliteit de juiste weg is. er zijn inmiddels wat meer dealers als ik z'n website check, mag ook wel met zo een assortiment... Ik denk ook dat het momenteel lastig is om nieuwe dealers te vinden (groot aanbod van merken, niet echt een hype markt om het maar zachtjes uit te drukken) maar goed dat is mijn probleem niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts