Jump to content

platen reinigen

LINNman
 Share

vinyl  

14 members have voted

1. 1. vinyl

• vinyl
      2
    • reinigen
      5

Recommended Posts

Volgens mij weet Linnmann niet helemaal hoe een poll werkt of wat het is Ome Henk... :D

Niet dat dat erg is.

Zijn punt is duidelijk vind ik.

@Linnmann

Ik weet niet hoeveel erin dat flacon zit, maar volgens mij is het de bedoeling dat je het onverdunt gebruikt.

Check anders de gebruiksaanwijzing/verpakking even.

als ik wat fout doe mag je het altijd zeggen hoor.

Het is inderdaad mijn eerste keer dat ik een vraag plaats op een forum, vandaar.

Op de verpakking staat dat het volledige flesje moet verdunt worden in 5 liter gedestileerd water. Ik heb dit vervolgens in een plantensproeier gedaan en een LP mee ingespoten. Enkele minuten laten werken en vervolgens schoongevreven met een propere keukendoek. Het resultaat is dat de plaat echt wel beter klinkt, opmerkelijk beter zelfs, maar er zitten ook meer tikjes en ruisjes op. Daardoor denk ik dat ik iets verkeerd moet doen want het is net of ik er inderdaad heel wat vuil afhaal, wat je ook kan zien aan het witte keukendoek, maar er langs de andere kant ook stof invrijf. Buiten een gebruiksaanwijzing voor een platenwasmachine vindt ik niks terug, ook niet op hun site.

Daarom dus mijn vraag hier aan U heren audiofielen.

Alvast bedankt.

LINNman

Je mag L'Art Du Son NIET onverdund gebruiken. Een flesje is genoeg om 5 liter schoonmaakmiddel aan te maken. Wil je minder aanmaken, dan goed schudden en net genoeg uit het flesje nemen als je deel water is (voor 1 liter ca 20ml spul).

Je kunt het wel in een Knosti DA gebruiken, maar dat is zonde.

BTW, in de 2de hands deel staat een Nitty Gritti 1.5F te koop. Goeie machine en de prijs is een lachertje voor dit ding.

als ik wat fout doe mag je het altijd zeggen hoor.

Ik heb dit in een plantensproeier gedaan en een LP mee ingespoten. Enkele minuten laten werken en vervolgens schoongevreven met een propere keukendoek.

Je doet 't fout.

Wrijven helpt niet :P, je moet een borstel hebben om de groeven te reinigen nadat je ze hebt ingespoten en vervolgens de plaat afspoelen. Droogwrijven hoeft niet, gewoon rechtop zetten en laten uitlekken/opdrogen.

L'art du son is water met zeer zuivere zeep en er zit geen alcohol in. Het zal dus minder snel verdampen. Lijkt me dus niet/minder geschikt voor de dico antistat.

Carl

Je mag L'Art Du Son NIET onverdund gebruiken. Een flesje is genoeg om 5 liter schoonmaakmiddel aan te maken. Wil je minder aanmaken, dan goed schudden en net genoeg uit het flesje nemen als je deel water is (voor 1 liter ca 20ml spul).

Je kunt het wel in een Knosti DA gebruiken, maar dat is zonde.

BTW, in de 2de hands deel staat een Nitty Gritti 1.5F te koop. Goeie machine en de prijs is een lachertje voor dit ding.

Die Nitty Gritty staat nu bij mij.

En hij doet het perfect.

:D:lol::D

Frank.

Hey Pinobot.

Bedankt voor de tip.

Ik dacht al dat met verkeerd was om er met een doek op de wrijven maar wist niet goed wat anders te doen.

Ik ga het vandaag zeker nog eens proberen.

Toch nog een vraagje.

Moet het afspoelen niet ook met gedestileerd water gebeuren ?

Is leidingwater niet te hard ?

Is het resultaat met een machine veel beter ?

Anders is een aankoop wel te overwegen.

Nogmaals bedankt voor jullie tips.

LINNman