robx Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 voor de anti-kabelaars (en alle anderen ook hoor) wil ik een ervaring delen. Mijn Philips SACD1000 werd door Van Medevoort gemodificeerd. En klonk daarna met een Siltech SPX20 netsnoer erg fijn. maar dat duurde niet lang, ik was een van de minder gelukkige SACD1000 bezitters. Door omstandigheden aan een SA11-S1 van Marantz gekomen. En weer laten modificeren. Standaard kon ik er nauwelijks aan wennen. Eenmaal retour hoorde ik de verbeteringen wel, maar het bleef ruimschoots onder de verwachtingen. Wazig onsubstantieel geluid. Na enige gedachtenwisseling werd ik uitgenodigd om met de speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 voor de anti-kabelaars (en alle anderen ook hoor) wil ik een ervaring delen. Mijn Philips SACD1000 werd door Van Medevoort gemodificeerd. En klonk daarna met een Siltech SPX20 netsnoer erg fijn. maar dat duurde niet lang, ik was een van de minder gelukkige SACD1000 bezitters. Door omstandigheden aan een SA11-S1 van Marantz gekomen. Er weer laten modificeren. Standaard kon ik er nauwelijks aan wennen. Eenmaal retour hoorde ik de verbeteringen wel, maar het bleef ruimschoots onder de verwachtingen. Wazig onsubstantieel geluid. Na enige gedachtenwisseling werd ik uitgenodigd om met de speler naar Van Medevoort te komen. Het ding is gecontroleerd op fouten, niks. En vervolgens werd me in enkele stappen gedemonstreerd dat een in dit geval de Siltech de problemen veroorzaakte. Siltech eraf en hun (Van Medevoort) eigen snoer erop: alle irritante trekjes van het geluid op slag weg. Advies: zet m thuis aan een simpele koperen dropveter en doe hetzelfde met de interlink (was VdHul first ultimate). Dus nou staat het ding aan een merkloos netsnoer uit de stapel zooi-uit-de-doos die ik heb liggen, en aan een oeroude Nakamichi interlink. Nu 24 uur opgewarmd weer, resultaat is inderdaad dat alles meer dan in orde is. Ook de hoogte in de weergave staat er weer prima. Ik hoor best dat het nog wat verfijnder kan, wordt wat verschillende dingen proberen. De enige conclusie die ik trek is dat de SPX20 en de VdHul beslist niet bij deze speler passen. Weer wat geleerd. groet Andere kabel maakt vaak veel verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 gewone conventionele kabels laten het geluid op een normale manier doorgeven. al die siltech troep maakt een hoop slecht, dat heb ik altijd al gezegd het is duur, en de kwaliteit is om te huilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 gewone conventionele kabels laten het geluid op een normale manier doorgeven.al die siltech troep maakt een hoop slecht, dat heb ik altijd al gezegd het is duur, en de kwaliteit is om te huilen. en met vd hul heb ik ook helemaal geen affiniteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 december 2005 Author Report Share Posted 28 december 2005 ehhh ik heb me met nadruk van een oordeel onthouden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ground 16v Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 en wederom "duurder is niet altijd beter!" Veel plezier met een upgrade waar je dus geld aan hebt verdient! ik ben jaloers!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 ehhh ik heb me met nadruk van een oordeel onthouden maakt niets uit, ik heb een dwingende mening die ik graag verkondig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 Robx,28 Dec 2005, 23:10:24voor de anti-kabelaars (en alle anderen ook hoor) wil ik een ervaring delen. Die ervaring deel ik, soms, kan iets te goed zijn Hoogst irritant..... Mvg, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 december 2005 Author Report Share Posted 28 december 2005 naar mijn idee is dat in casu de CD speler die te goed laat horen wat je ervoor en erachter zet ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 De beantwoording slaat hier en daar weer helemaal nergens op. Voor iedere set heb je de juiste kabel, zo ook voor Siltech, een merk dat op dit forum geregeld afgezeken wordt, hetgeen volledig onterecht is. Ik heb het meer dan eens gehoord hoe de toprange van Siltech bepaalde apparaten tot een uniek resultaat brachten waarbij je in totale emotie werd gedompleld zo mooi was het. De muziek greep je gewoon naar je strot. Hoe kan er dus in godsnaam verkondigd worden dat het bij Siltech om producten gaat die volledig ruk zijn. ik ben boos Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 28 december 2005 Author Report Share Posted 28 december 2005 ehhh daarom onthou ik me van een oordeel, en geef aan dat de combi niet geslaagd was. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 De beantwoording slaat hier en daar weer helemaal nergens op. Voor iedere set heb je de juiste kabel, zo ook voor Siltech, een merk dat op dit forum geregeld afgezeken wordt, hetgeen volledig onterecht is. Ik heb het meer dan eens gehoord hoe de toprange van Siltech bepaalde apparaten tot een uniek resultaat brachten waarbij je in totale emotie werd gedompleld zo mooi was het. De muziek greep je gewoon naar je strot. Hoe kan er dus in godsnaam verkondigd worden dat het bij Siltech om producten gaat die volledig ruk zijn. ik ben boos het is niet persoonlijk bedoeld. dus neem het niet t Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 ehhh ik heb me met nadruk van een oordeel onthouden Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 zei er iemand "Anti-kabel"?????? http://www.anticables.com/home.html RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 ehhh ik heb me met nadruk van een oordeel onthouden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 De beantwoording slaat hier en daar weer helemaal nergens op. Voor iedere set heb je de juiste kabel, zo ook voor Siltech, een merk dat op dit forum geregeld afgezeken wordt, hetgeen volledig onterecht is. Ik heb het meer dan eens gehoord hoe de toprange van Siltech bepaalde apparaten tot een uniek resultaat brachten waarbij je in totale emotie werd gedompleld zo mooi was het. De muziek greep je gewoon naar je strot. Hoe kan er dus in godsnaam verkondigd worden dat het bij Siltech om producten gaat die volledig ruk zijn. ik ben boos Kies een kabel ( SILTECH) en bouw er een set omheen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 december 2005 Author Report Share Posted 29 december 2005 ja ik heb denk ik de verkeerde CD speler kan er beter eentje zoeken die matcht bij de bekabeling die ik al had. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 2 januari 2006 Report Share Posted 2 januari 2006 Kies een kabel ( SILTECH) en bouw er een set omheen. Als je maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 januari 2006 Report Share Posted 2 januari 2006 zei er iemand "Anti-kabel"?????? http://www.anticables.com/home.html RastaPhil Dus als je je kabels rood stift .... Ik ga rode kabelstiften verkopen $$$$$$$$$$$$$$$$$ rinkel, rinkel Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 januari 2006 Report Share Posted 2 januari 2006 zei er iemand "Anti-kabel"?????? http://www.anticables.com/home.html RastaPhil Dus als je je kabels rood stift .... Ik ga rode kabelstiften verkopen $$$$$$$$$$$$$$$$$ rinkel, rinkel Mag ik aandelen in jouw bedrijf? Er zijn zat zotten die het willen kopen. Een kabel is een kabel. Punt. Mits je geen gekke bronimpedanties gebruikt, maakt het niets uit welke kabel je gebruikt... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 januari 2006 Report Share Posted 2 januari 2006 Een kabel is een kabel. Punt. Mits je geen gekke bronimpedanties gebruikt, maakt het niets uit welke kabel je gebruikt... Groet, Jacco Hier hebben we het al vaker over gehad Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 januari 2006 Report Share Posted 2 januari 2006 Een kabel is een kabel. Punt. Mits je geen gekke bronimpedanties gebruikt, maakt het niets uit welke kabel je gebruikt... Groet, Jacco Hier hebben we het al vaker over gehad Ja, en ik zoek nog steeds een kabel die iets toevoegt onder normale omstandigheden. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 2 januari 2006 Report Share Posted 2 januari 2006 Een kabel is een kabel. Punt. Mits je geen gekke bronimpedanties gebruikt, maakt het niets uit welke kabel je gebruikt... Groet, Jacco Hier hebben we het al vaker over gehad Ja, en ik zoek nog steeds een kabel die iets toevoegt onder normale omstandigheden. Groet, Jacco Een kabel die iets toevoegt zul je niet vinden (dat zou volgens mij nl niet kunnen, te passief). Eerder eentje die iets weglaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 januari 2006 Report Share Posted 2 januari 2006 Een kabel is een kabel. Punt. Mits je geen gekke bronimpedanties gebruikt, maakt het niets uit welke kabel je gebruikt... Groet, Jacco Hier hebben we het al vaker over gehad Ja, en ik zoek nog steeds een kabel die iets toevoegt onder normale omstandigheden. Groet, Jacco Een kabel die iets toevoegd zul je niet vinden (dat zou volgens mij nl niet kunnen, te passief). Eerder eentje die iets weglaat Oh zo, tja, iets weg laten is in principe ook iets toevoegen. Abstract dan. Maar weglatende kabels vind ik een raar smaakje hebben. Kun je net zo goed 2 nF of nog veel meer aan capaciteit over de ingang van je vv solderen. Heb je kennelijk de ultime kabel. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 januari 2006 Author Report Share Posted 2 januari 2006 nou ... als een kabel een kabel was en punt uit zou ik niet zulke matchingproblemen krijgen bij wisselen van CD speler. twee kabels die het bij de 'oude' speler goed doen veroorzaken ernstige depressies bij een andere speler. kunnen ze nog zo duur en geel en blauw zijn: als het niet bevalt went het ook niet. geen autosuggestie hier (of zou ik mezelf nu ineens geautosuggereerd hebben dat het volstrekt niet klinkt ....) groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts