Jump to content

opmerkelijke ervaring

robx
 Share

Recommended Posts

voor de anti-kabelaars (en alle anderen ook hoor) wil ik een ervaring delen.

Mijn Philips SACD1000 werd door Van Medevoort gemodificeerd. En klonk daarna met een Siltech SPX20 netsnoer erg fijn. maar dat duurde niet lang, ik was een van de minder gelukkige SACD1000 bezitters.

Door omstandigheden aan een SA11-S1 van Marantz gekomen. En weer laten modificeren. Standaard kon ik er nauwelijks aan wennen. Eenmaal retour hoorde ik de verbeteringen wel, maar het bleef ruimschoots onder de verwachtingen. Wazig onsubstantieel geluid.

Na enige gedachtenwisseling werd ik uitgenodigd om met de speler

voor de anti-kabelaars (en alle anderen ook hoor) wil ik een ervaring delen.

Mijn Philips SACD1000 werd door Van Medevoort gemodificeerd. En klonk daarna met een Siltech SPX20 netsnoer erg fijn. maar dat duurde niet lang, ik was een van de minder gelukkige SACD1000 bezitters.

Door omstandigheden aan een SA11-S1 van Marantz gekomen. Er weer laten modificeren. Standaard kon ik er nauwelijks aan wennen. Eenmaal retour hoorde ik de verbeteringen wel, maar het bleef ruimschoots onder de verwachtingen. Wazig onsubstantieel geluid.

Na enige gedachtenwisseling werd ik uitgenodigd om met de speler naar Van Medevoort te komen. Het ding is gecontroleerd op fouten, niks. En vervolgens werd me in enkele stappen gedemonstreerd dat een in dit geval de Siltech de problemen veroorzaakte. Siltech eraf en hun (Van Medevoort) eigen snoer erop: alle irritante trekjes van het geluid op slag weg.

Advies: zet m thuis aan een simpele koperen dropveter en doe hetzelfde met de interlink (was VdHul first ultimate). Dus nou staat het ding aan een merkloos netsnoer uit de stapel zooi-uit-de-doos die ik heb liggen, en aan een oeroude Nakamichi interlink.

Nu 24 uur opgewarmd weer, resultaat is inderdaad dat alles meer dan in orde is. Ook de hoogte in de weergave staat er weer prima.

Ik hoor best dat het nog wat verfijnder kan, wordt wat verschillende dingen proberen.

De enige conclusie die ik trek is dat de SPX20 en de VdHul beslist niet bij deze speler passen. Weer wat geleerd.

groet

Andere kabel maakt vaak veel verschil.

Guest tubejack

Robx,28 Dec 2005, 23:10:24voor de anti-kabelaars (en alle anderen ook hoor) wil ik een ervaring delen.

Die ervaring deel ik, soms, kan iets te goed zijn :o

Hoogst irritant.....

Mvg,

Jack

De beantwoording slaat hier en daar weer helemaal nergens op. Voor iedere set heb je de juiste kabel, zo ook voor Siltech, een merk dat op dit forum geregeld afgezeken wordt, hetgeen volledig onterecht is.

Ik heb het meer dan eens gehoord hoe de toprange van Siltech bepaalde apparaten tot een uniek resultaat brachten waarbij je in totale emotie werd gedompleld zo mooi was het. De muziek greep je gewoon naar je strot. Hoe kan er dus in godsnaam verkondigd worden dat het bij Siltech om producten gaat die volledig ruk zijn.

:angry: ik ben boos

De beantwoording slaat hier en daar weer helemaal nergens op. Voor iedere set heb je de juiste kabel, zo ook voor Siltech, een merk dat op dit forum geregeld afgezeken wordt, hetgeen volledig onterecht is.

Ik heb het meer dan eens gehoord hoe de toprange van Siltech bepaalde apparaten tot een uniek resultaat brachten waarbij je in totale emotie werd gedompleld zo mooi was het. De muziek greep je gewoon naar je strot. Hoe kan er dus in godsnaam verkondigd worden dat het bij Siltech om producten gaat die volledig ruk zijn.

:D het is niet persoonlijk bedoeld.

dus neem het niet t

Kies een kabel ( SILTECH) en bouw er een set omheen. ;)

zei er iemand "Anti-kabel"??????

http://www.anticables.com/home.html

:lol: RastaPhil

Dus als je je kabels rood stift ....

Ik ga rode kabelstiften verkopen $$$$$$$$$$$$$$$$$ rinkel, rinkel

:lol:;)

Mag ik aandelen in jouw bedrijf? Er zijn zat zotten die het willen kopen.

Een kabel is een kabel. Punt. Mits je geen gekke bronimpedanties gebruikt, maakt het niets uit welke kabel je gebruikt...

Groet,

Jacco

Een kabel is een kabel. Punt. Mits je geen gekke bronimpedanties gebruikt, maakt het niets uit welke kabel je gebruikt...

Groet,

Jacco

Hier hebben we het al vaker over gehad :wacko:

Ja, en ik zoek nog steeds een kabel die iets toevoegt onder normale omstandigheden.

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

Ja, en ik zoek nog steeds een kabel die iets toevoegt onder normale omstandigheden.

Groet,

Jacco

Een kabel die iets toevoegt zul je niet vinden (dat zou volgens mij nl niet kunnen, te passief). Eerder eentje die iets weglaat :rolleyes:;)

Groet,

Jacco

Groet,

Jacco

Een kabel die iets toevoegd zul je niet vinden (dat zou volgens mij nl niet kunnen, te passief). Eerder eentje die iets weglaat :rolleyes:;)

Oh zo, tja, iets weg laten is in principe ook iets toevoegen. Abstract dan. Maar weglatende kabels vind ik een raar smaakje hebben. Kun je net zo goed 2 nF of nog veel meer aan capaciteit over de ingang van je vv solderen. Heb je kennelijk de ultime kabel.

Groet,

Jacco

nou ... als een kabel een kabel was en punt uit zou ik niet zulke matchingproblemen krijgen bij wisselen van CD speler. twee kabels die het bij de 'oude' speler goed doen veroorzaken ernstige depressies bij een andere speler.

kunnen ze nog zo duur en geel en blauw zijn: als het niet bevalt went het ook niet. geen autosuggestie hier (of zou ik mezelf nu ineens geautosuggereerd hebben dat het volstrekt niet klinkt ....)

groet